16 ספטמבר 2015 | אדם קאלינן
5 טיפים איך לא להידפק על ידי יצרן מחו"ל

אז הקמתם עסק חדש, או לפחות יש לכם רעיון לאחד כזה, שהולך לייצר ולמכור מוצר מוחשי. אבל הנה החדשות הרעות: אין יצרנים מקומיים שיכולים לייצר אותו עבורכם. החדשות הטובות הן שלא נתקעתם לגמרי, כיוון שאי שם קיים יצרן עבורכם. אז השאלה הופכת להיות איך למצוא את החברה הזאת ואיך להגן על עצמכם מפני הרשימה הסוחטת של בעיות פוטנציאליות?

אז הקמתם עסק חדש, או לפחות יש לכם רעיון לאחד כזה, שהולך לייצר ולמכור מוצר מוחשי. אבל הנה החדשות הרעות: אין יצרנים מקומיים שיכולים לייצר אותו עבורכם. החדשות הטובות הן שלא נתקעתם לגמרי, כיוון שאי שם קיים יצרן עבורכם. אז השאלה הופכת להיות איך למצוא את החברה הזאת ואיך להגן על עצמכם מפני הרשימה הסוחטת של בעיות פוטנציאליות?

 

לפני שנכנסים יותר מדי לעומק הדברים, אבהיר ואומר כי יש תעשייה שלמה שמטרתה לעזור לכם למצוא ולקשר ביניכם לבין חברות ייצור מעבר לים ואפילו חברות שיפקחו עבורכם על כל התהליך. הקושי עבור מייסדי סטארט- אפ הוא, אלא אם כן גייסתם כמויות של כסף- מה שיהיה די קשה ללא מוצר ביד ומכירות שמוכיחות את השוק- שאתם לא תייצרו כמות גדולה מספיק בשביל שהקישור הזה יהיה הגיוני, או שלא תוכלו להרשות לעצמכם את השירותים.

 

כשמנסים למצוא יצרן, תמיד הכי טוב למנף כל אחד מאנשי הקשר שלכם שייתכן ויש לו ניסיון עם יצרן מעבר לים, ושיוכל לעשות לכם היכרות למישהו שנחשב יותר אמין מאשר חברה שתמצאו באינטרנט. במציאות, זה כנראה אינו המקרה, אז במקום זאת לכו ל- Alibaba.com ומצאו יצרנים שיש להם את היכולת לייצר את המוצר שלכם. הנה חמישה טיפים שיהפכו את התהליך לחלק יותר:

 

1. מצאו חמישה יצרנים פוטנציאליים.

 

פנו אל קבוצה של חמישה יצרנים, דברו איתם על כמויות הזמנה מינימליות ודאגו למכור להם את הצמיחה הפוטנציאלית של החברה שלכם- בקשו להוריד את מינימום ההזמנה מ-10,000 ל-5,000 בהזמנה הראשונה, ואז התחייבו ל-10,000 בהזמנה השנייה, הגדילו בהתאמה בשלישית. יצרנים בדרך כלל מונעים על ידי צמיחה פוטנציאלית.

 

שימו לב שהם "אושרו" על ידי עליבאבא ונמצאים במערכת לפחות כבר כמה שנים כדי שלא תמצאו את עצמכם מתקשרים עם יצרן שבכלל לא קיים.

 

2. אם המוצר שלכם הוא קנייני, בקשו הסכם שמירת סודיות.

 

לא משנה אם יש תוקף להסכם שמירת סודיות בסין, זוהי נקודה לדיון אחר- אם כי כשהוא נעשה בצורה נכונה, הוא מאוד ניתן לאכיפה. במקום זאת, השתמשו בו כדי לסלק שותפויות רעות פוטנציאליות על ידי כך שתבקשו מכל החמישה לחתום. מתוך החמישה, סביר שתקבלו הסכמה משניים או שלושה, ואלו הן החברות שאיתן אתם רוצים להתקדם הלאה- המחשבה מאחורי זה היא שאם הם פשוט לא מוכנים לחתום על הסכם, סביר שזהו אינו היצרן שאיתו אתם רוצים לעבוד.

 

3. שימו לב לתקשורת.

 

חשוב להבין איך היצרן מבחינת תגובות, ובאיזו רמה הצוות שלו מתקשר. זה קריטי כיוון שאינכם רוצים למצוא את עצמכם במצב שבו אתם תלויים ביצרן שלוקח לו שלושה ימים לענות על מייל, וכמו כן אינכם רוצים להיות תלויים במישהו שאינו מדבר, או לפחות כותב כמו שצריך, באנגלית.

 

שימו לב במיוחד לאלו שעונים היטב באנגלית בכתב אך אינם עונים ישירות לשאלותיכם- סביר יותר שהם לא באמת מבינים ומשתמשים במשפטים אוטומטיים.

 

4. החליטו.

 

אחרי שניכשתם עשבים והגעתם למעט היצרנים הנותרים, דברו ברצינות על מחירים ועל התחייבויות זמן למחזור ייצור, תוך כדי שאתם זוכרים למטרות תכנון, שלא משנה כמה זמן הם אומרים לכם, הוא יוכפל. תמיד תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לפני הזמן, והם יאהבו אתכם על זה.

 

5. בקרת איכות היא חשובה.

 

היות וזה לא סביר במיוחד שתיסעו בעצמכם לסין כדי לבדוק באופן אישי מחזור ייצור שלם, ובהחלט אינכם יכולים לסמוך על חברת הייצור שתעשה את זה בצורה נכונה ובהתאמה לאיכות של אבות הטיפוס שלכם, אתם צריכים לשלם למישהו שיבדוק בשמכם קודם לביצוע התשלום האחרון וליציאת המוצר למשלוח.

 

ישנן כמה אופציות כמו סטיבן גולד ובמקו, שיש להן את היכולת להניע רגליים על אדמות מעבר לים בשביל בדיקות בקרת איכות בתמורה למחיר הגיוני, במפתיע. הנקודה הזו היא חובה מוחלטת כדי להבטיח שלא תמצאו את עצמכם עם מוצר שאינכם יכולים למכור או להשתמש.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.