1 אוקטובר 2013 | נדב רביב
כל סטארט-אפ צריך וידאו: 3 דוגמאות שחוסכות השקעה בפרסום

כשתמונה במצגת למשקיעים שווה אלף מילים - סרטון וידיאו שווה מיליון

 

מכירים את "שיחת המעלית" - הסבר דחוס של 30 שניות עם נסיון שכנוע ממוקד? אני יודע שאין לכם אפילו חצי דקה פנויה, כי אתם נורא עסוקים. אז קבלו פיטצ' (pitch; הצגת מיזם בקצרה) של 30 מילים בארבעה משפטים:

 

למה כל סטארט-אפ צריך לייצר וידיאו אנימציה למוצר שלו? כי זו הדרישה בקיקסטארטר. והפאוארפוינט שלך לא ישכנע את המשקיעים כמו וידיאו מופק היטב. וסרטון ויראלי יחסוך לך השקעה בפרסום ובקידום.

 

אוקיי. נגמרו 30 המילים. בואו ניתן לכמה דוגמאות שהשתמשו בסרטון וידיאו לדבר בעד עצמן.

 

נתחיל בדוגמא אקטואלית מהחודש: סטארט-אפ ישראלי, Meta, יצר סרטון וידיאו המשלב אנימציות להמחשת האפשרויות המתקדמות של SpaceGlasses. הסרטון עבר את רף חצי מיליון הצפיות תוך שבועיים! אחרי שהסרטון הפך לויראלי אצל בלוגרים ובטוויטר, הגיעו ערוצי התקשורת הכבדים כמו וול-סטריט ג'ורנל, בלומברג, USA Today ועוד.

 


 

להשיג המרשים הזה הגיעה החברה כשהמוצר בכלל עוד לא הושק, אבל הבאזז כבר קיים ואיתו הקריאה למי שאוהב את זה לפעול: "מהרו והזמינו עוד היום! 667 דולר מחיר אחרון". היקף המכירות עומד כבר על יותר מ-761,326 דולר. כנראה שההשקעה בסרטון וידאו השתלמה. 

 

סטארט-אפ ישראלי נוסף, Labstyle Innovation, השקיע השנה בסדרת קליפים המציפים את המוצר דאריו, המיועד במיוחד לחולי סכרת: 6 קליפים המציגים בצורה קלה ומשעשעת, את השימוש הנוח והמתקדם של המוצר ואפליקציית הסמארטפון המתאימה.
 

באמצעות סדרת הסרטונים קהל היעד יכול לחוות את המוצר, להבין את השימוש האישי, והכי חשוב - לרצות אותו.

 

 

מה עושים כשהסטארט-אפ שלך עוסק בחומרה שאי-אפשר להמחיש בווידיאו מגניב? גם לזה, האנימציה מעניקה פתרונות.

 

בעולם בו הדמיון חזק מהמגבלות (כמו בעולם הסטארט-אפים) - סיסקו לקחו פרוטוקול Internet Key Exchange והפיקו סדרת סרטי יוטיוב עם דמות שנקראת IKE שפותרת בעיות במשרד, מצילה בנק במהלך שוד, ואפילו מצילה את האנושות בפרק של "מסע בין כוכבים":

 


 

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.