24 ספטמבר 2015 | עליסה מרטין
אני מאמין מאוד גדול בתחום של כלכלה שיתופית ומודלים שונים שנבנים סביב התחום הזה... קרן זוית - שחר בוצר, 2B-Community

שחר בוצר, שותף מנהל בקרן האימפקט 2B-Community מקבוצת 2B של יואל חשין, אשר הוקמה בשנה האחרונה במטרה לבצע השקעות בעסקים או מיזמים עסקיים שמעוניינים בהשקעה לצורך צמיחה אבל גם מוכנים להתחייב לקוד אתי התנהלותי ולקידום מטרה חברתית כחלק משמעותי מרווחי העסק. אנחנו קוראים לתאגיד מהזן הזה תאגיד קהילתי ומאמינים שבעתיד הקרוב עסק שלא ידע להסביר איזו מטרה חברתית הוא מקדם יתקשה לשרוד מבחינה עסקית.

נעים להכיר, אני…

שחר בוצר, בן 33 נשוי למירי ואב לנבו. שותף מנהל בקרן האימפקט 2B-Community מקבוצת 2B של יואל חשין. קרן 2B-Community הוקמה בשנה האחרונה במטרה לבצע השקעות בעסקים או מיזמים עסקיים שמעוניינים בהשקעה לצורך צמיחה אבל גם מוכנים להתחייב לקוד אתי התנהלותי ולקידום מטרה חברתית כחלק משמעותי מרווחי העסק. אנחנו קוראים לתאגיד מהזן הזה תאגיד קהילתי ומאמינים שבעתיד הקרוב עסק שלא ידע להסביר איזו מטרה חברתית הוא מקדם יתקשה לשרוד מבחינה עסקית. במקביל אני מכהן בשנים האחרונות גם כיו"ר איסתא ליינס חברת האחזקות הגדולה בישראל בתחום התיירות, שאגב, גם היא 30% בבעלות של התאחדות הסטודנטים שעושה שימוש מובהק בכספי הדיווידנדים לקידום מטרות חברתיות.

 

 

 השורה הכי מעניינת בקורות החיים שלי היא... 

מעריך שזו העובדה שהגשתי בג"צ בגיל 13 ושפסק הדין על שמי היווה פריצת דרך בכל הנוגע לשוויון של אנשים בעלי מוגבלות. אבל, מגיל צעיר מאוד קיבלתי החלטה שלא לעסוק בנושא עוד, אלא לצעוד בדרכי המקצועית, כך שכיום הקשר היחידי שלי לנושא הוא שיחות שאני מקיים לעיתים עם צעירים בעלי מוגבלות על גיוס לצה"ל ולימודים באקדמיה ובחיוכים נבוכים בכל שיחה עם עורכי דין שנוטים לברר איתי האם אני הבוצר מבג"צ בוצר.

 

 

אני רוצה להודות למי שפתחו לי את הדלת לתעשייה והם:

למעשה עשיתי מעבר חד מניהול ארגונים חברתיים גדולים (ארגון השחקנים, אגודת הסטודנטים בת"א) ותפקידים של יו"ר דירקטוריון פעיל בעסקים (ג'וב טוב, איסתא ועוד), לתחום ההשקעות. אין ספק שמי שפתח לי את הדלת הוא יואל חשין שלקח לפני קצת יותר משנה החלטה אמיצה ללכת על First Timer עם פוטנציאל להיות חזק בהשקעות, ולאורך התקופה הזו עטף אותי ואת הצוות שבנינו במיטב המוחות שיעזרו לנו לממש את הפוטנציאל הזה. אני גם חייב הרבה לארל'ה כהן, השותף המנהל בקרן 2B-Angels האחות הגדולה של 2B-Community, שאחראי על השידוך.

 

 

איפה תמצאו אותי ביומיום:

את מרבית השבוע אני מעביר בפגישות בבית שבנינו לנו בשוקן 32 בקומה השנייה, למעשה אלו המשרדים של 2 הקרנות בקבוצת 2B עם חלל עבודה פתוח במרכז המשרדים שבו אנחנו מארחים יזמים שלנו על בסיס קבוע ומקיימים אירועי Meetup. בימי שלישי אני נמצא במשרד שלי באיסתא ומנהל את הפגישות משם.

 

 

יום העבודה הטיפוסי שלי נראה כך:

הימים שלי דיי אינטנסיביים (7-9 פגישות ביום) ומלאים בפגישות עם הצוות, עם יזמים, בדירקטוריונים ועם משקיעים. אני איש של אנשים ושטח ואת מרבית העבודה שלי מבצע בקשר ישיר ובלתי אמצעי.

 

 

כשאני לא עובד/ת (אם בכלל), אני...

מבלה עם נבו ומירי, אני משתדל להתייחס לתפקידים שלי כאב וכבן זוג לפחות ברצינות כמו התפקידים שלי בעבודה.

 

 

נקודה בקריירה שאני גאה בה ואחת שקצת פחות:

אני פחות גאה בכך שלקח לי שנה מהיום שהתחלתי לעבוד עם יואל ועד היום בו ביצענו את ההשקעה הראשונה של 2B-Community, לפני שנכנסתי לתפקיד לא הערכתי נכון את היקף עבודות התשתית והלמידה שנדרשים מהקמת הקרן ועד להתחלת הפעילות.

 

מצד שני, בדיעבד, אני גאה במה שהספקנו לבצע בשנה הזו- מחקר מקיף על הפעילות ומגמות בעולם השקעות האימפקט, להקים צוות מוכשר וחדור מוטיבציה, להקים את הקרן עצמה עם כל הכרוך בכך משפטית, לגבש את מודל המניות החברתיות בו אנו פועלים ולהיפגש עם עשרות רבות של יזמים ועסקים עד שמצאנו את ההשקעה הראשונה ועוד 2-3 מועמדים ראויים שאיתם אנו נמצאים במו"מ. בדיעבד אני מבין שזה זמן סביר, ועדיין, אנחנו שואפים שהסבב שלנו מול יזמים מיום הפנייה ועד התשובה הסופית יעמוד באמות מידה המקצועיות ביותר והמכבדות ביותר, זה מאוד מהותי בתפיסה הארגונית שלנו, שהיזם ירגיש שהוא נמצא במרכז.

 

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום:

אני לא יודע אם זה ההישג הכי גדול שלי אבל אני בהחלט הכי גאה בכך שכיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מנענו אני והצוות שלי את הפיטורים של המנקות והמנקים שמועסקים כעובדי קבלן. זה היה מאבק מאוד מרגש שהשתתפו בו קודם כל המנקות והמנקים, אך גם מאות סטודנטים בקמפוס באופן פעיל ודרש מאתנו לפעול בדרכים מאוד יצירתיות בלשון המעטה. אמנם אני במקום מאוד שונה, אבל אני מרגיש שהחשיבה מחוץ לקופסא והנחישות שהתנסיתי בהם אז באים לידי ביטוי גם במרחבי ההגשמה בהם פועל כיום.

 

 

טיפ ליזמים:

תגיעו לפגישה כאשר אתם יודעים לענות בצורה מקיפה על כל הנחות העבודה שנמצאות באקסל ובמצגת שלכם. צאו מנקודת הנחה שכל עובדה שתציינו על המודל העסקי, המתחרים או המוצר/שירות שבבסיס המיזם- היא עובדה שמצופה מכם לדעת ולבסס בצורה מקיפה.

 

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים: 

הרבה יזמים בונים את הצוות לא נכון וזה מה שמונע מהם לגייס הון או לחלופין מונע מהם להצליח למרות ההון שגייסו. הצוות והדינמיקה שלו זה הדבר הראשון שאנחנו בוחנים, אין דבר יותר מרשים מצוות של אנשים חזקים, מגוון מבחינת היכולות ומקיף מבחינת הידע באלמנטים השונים של התחום בו העסק פועל.

 

 

קצת פרגון למתחרים שלי- אני מעריך/ה מאוד את...

אני מאוד מעריך את Social Finance, כמונו הם לא רק מבצעים השקעות אימפקט אלא מנסים לייצר שיטה כלכלית ושפה חדשה (הם של אג"ח חברתי ואנחנו של מניות חברתיות), כמונו הם שואפים להגיע ליום בו הם יוכיחו את הייתכנות של השיטה כך שגופים אחרים "יעתיקו" מהם ויפעלו באותה השיטה שלא דרכם. הם נמצאים כחמש שנים לפנינו מבחינת לוח זמנים- השקיעו כבר ב-42 עסקים שפועלים בדרכם, ארזו את המסרים ושיטת העבודה שלהם באריזה מאוד נהירה וחדה וייצרו עניין רב ובאז חיובי כלפיהם.

 

 

פינת ההימורים- תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

אני מאמין מאוד גדול בתחום של כלכלה שיתופית ומודלים שונים שנבנים סביב התחום הזה, אני חושב שהוא יהפוך ליותר ויותר דומיננטי וליזמים בישראל יש הרבה מה להציע בו.

 

 

תמיד יש פסגה יותר גבוהה. השאיפה הבאה שלי היא... 

כרגע כל השאיפות המקצועיות שלי סובבות סביב ההצלחה של 2B-Community, אני בהחלט חושב שתחום השקעות האימפקט הוא הדבר הבא ושלנו יהיה חלק משמעותי בזה.

 

 

אפל/ אנדרואיד?

תמיד אהבתי תפוחים.

 

ההומפייג' שלי:

בשנה האחרונה דף הבית שלי הוא הלינקדין כי למדתי שבתחום היזמות וההשקעות זה הכלי ששומר אותך מעודכן ומחובר.

 

דברו אליי:

www.2b-community.com

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.