24 ספטמבר 2015 | מורן בן עטר
סופ"ש חברתי - הסטארט-אפ החברתי ePart

אנחנו פונים לכלל האוכלוסייה הישראלית, מתוך כוונה לתת לכמה שיותר ישראלים את התחושה שהם יכולים להשפיע על מה שחשוב להם. אנחנו משתדלים להציג תמונה כמה שיותר רחבה, להתבסס על כמה שיותר מקורות, כדי שהמוצר שלנו יוכל להיות בית לכל חלקי האוכלוסייה – בלי קשר לדעה פוליטית או קבוצה חברתית.

מי אנחנו:

ePart  הוא סטארט-אפ חברתי, שמחבר את האזרחים ישירות אל הנבחרים שלהם, מקצר את המרחק בין המקום בו הם נמצאים לכנסת ישראל, לרשות המקומית שלהם או לממשלה ונותן להם את היכולת להשפיע.

 

מה אנחנו עושים:

אנחנו מציעים דרך פשוטה, קצרה ומותאמת אישית לכל אחד להשפיע על הנושאים שחשובים לו, מכל מקום ובכל זמן. כל מי שנרשם אלינו בוחר את הנושאים שמעניינים אותו (מדת ומדינה ועד צרכנות, עוני או סמים ואלכוהול...) ואנחנו מעדכנים אותו *לפני* כל דיון שמתרחש בכנסת, עם עדכון קצר, פשוט ובגובה העיניים של נושא הדיון ומה צפוי לעלות בו. אחרי שהתעדכן, הוא יכול לפנות בקליק אחד ישירות אל הח"כים שרלוונטיים לדיון, ולהגיד להם מה דעתו/להציע להם רעיונות, כדי לסייע להם בקבלת ההחלטה - לפני שיקבלו אותה. בהמשך, אנחנו מתכוונים להתרחב גם לרשויות המקומיות ולממשלה.

 

הערך מוסף שלנו

אנחנו פונים לכלל האוכלוסייה הישראלית, מתוך כוונה לתת לכמה שיותר ישראלים את התחושה שהם יכולים להשפיע על מה שחשוב להם. אנחנו משתדלים להציג תמונה כמה שיותר רחבה, להתבסס על כמה שיותר מקורות, כדי שהמוצר שלנו יוכל להיות בית לכל חלקי האוכלוסייה – בלי קשר לדעה פוליטית או קבוצה חברתית. בנוסף, כדי לגרום לאזרחים רבים ככל האפשר להשתתף, אנחנו גם מקפידים שהכתיבה שלנו תהיה כזו שכל אחד יוכל להבין ממנה איך הדיון שעתיד להתקיים בכנסת ישפיע על החיים שלו. במילים אחרות, אנחנו לוקחים את הצעות החוק, התקנות, הדוחות והפרוטוקולים – והופכים אותם להסבר קצר וברור.

 

שורת הרווח החברתי/קהילתי/מקומי שלנו

ePart מטבעה משרתת מטרה חברתית – היכולת של כל אחד להיות אזרח מעורב ומשפיע ולא רק פעם בארבע שנים ביום הבחירות אלא מתי שנוח לו ובנושאים שחשובים לו. בנוסף, אנחנו פועלים להשגת תעודת B CORP – תנועה המבקשת להשית נורמות חברתיות על העולם העסקי. חברות אלה מוערכות ונמדדות בין היתר על בסיס ביצועים חברתיים, כמו יחס לעובדים, אחריותיות ושקיפות.

 

במה אנחנו הכי גאים

בעובדה שאנחנו מעניקים כלי לכל אחד להשפיע על מה שחשוב לו, באופן פשוט ובלי להתאמץ יותר מדי, ולתרגם את הניסיון והידע שלו להשפעה. מקרה מיוחד שכבר הספקנו לחוות, היה כשאירחנו קבוצה של תיכוניסטים מכפר סבא, שהגיעו אלינו לביקור במסגרת אירוע "סטאטרטפים מבפנים". הסברנו להם על ePart, והצגנו בפניהם גם דיון שעומד להתקיים בכנסת בקרוב על בריונות ברשת. לפני שהצגנו את הדיון, הם התייחסו בסקפטיות ליכולת שלהם להשפיע, בוודאי לאור העובדה שאין להם הרי זכות הצבעה עדיין. לאחר שהם קראו על הדיון, הם שלחו מיילים לח"כים והביעו את דעתם בנושא שחשוב להם ושהם מבינים בו יותר מכולם, גם יותר מהח"כים עצמם. כך הם גם הרגישו שהם תורמים לדיון ולח"כים, כדי שההחלטות שיקבלו יהיו מושכלות יותר, וגם הרגישו שהם קיבלו הזדמנות להשפיע על העולם מסביבם, גם בלי הפתק בקלפי. זה היה מאוד מרגש, ואולי מתמצת את החשיבות של מה שאנחנו עושים כאן.

 

אנחנו לא דורכים במקום ועובדים במרץ על...

יש לנו הרבה תכניות לעתיד, ואנחנו עובדים עליהן בכל המרץ כבר כעת. אנחנו מנסים לחשוב על דרכים להעביר את העדכונים בצורה הברורה והפשוטה ביותר למשתמשים שלנו, משדרגים את סביבת המשתמש באתר שלנו – כדי שיוכל להרגיש עוד-יותר שהכנסת ממש "שלו", בוחנים דרכים להעשיר את התמונה שהמשתמשים מקבלים על הנעשה בכנסת (כמו, למשל, ליווי של שידור חי של הדיונים בכנסת בתוך העדכונים שלנו), או כלים חדשים לספק למשתמשים להשפיע (סקרים, עצומות), וכן שדות נוספים להיכנס אליהם - כמו רשויות מקומיות למשל, שדווקא החלטות "קטנות" שמתקבלות בהן משפיעות לעתים על חיי האזרחים יותר מכל.

 

מי הם שחקני הנשמה שתורמים להצלחה שלנו

שחקני הנשמה שלנו הם ניר זוהר – היזם והמשקיע הראשון בחברה, נשיא ענקית האינטרנט הישראלית wix; יוסי חיות – היזם והמנכ"ל, עורך דין בהכשרתו, שעזר לניצולי שואה ולקשישים והבין את חשיבות הפעילות בוועדות הכנסת לחייהם של האזרחים, ורצה לפתח כלי שייתן את ההזדמנות הזאת לכל אחד; אמנון הררי – סמנכ"ל התוכן והעורך הראשי, ששימש בשנים האחרונות כראש דסק החדשות של אתר וואלה!; ועמליה שרייר – סמנכ"לית המחקר, הפיתוח והאסטרטגיה, ששימשה כיועצת במספר ועדות בכנסת, ולמדה מקרוב איך פועלת המערכת.

 

מי מתאים לשחק אצלנו בנבחרת

כרגע ההרכב שלנו רץ חזק כמו שהוא, אבל בהחלט ייתכנו בעתיד זימונים נוספים (-: אלה יצטרכו להיות אנשים עם ידע נרחב על מה שקורה כאן, רעב בעיניים ובעיקר – רצון לתת לכל אחד את ההזדמנות להרגיש שהוא יכול לעשות משהו כדי שיהיה לו ולכולנו יותר טוב.

 

האליפות בשבילנו היא...

להגיע לכמה שיותר משתמשים, מכמה שיותר קבוצות באוכלוסייה, לתת להם את האפשרות להיות מעודכנים ומעורבים ואת היכולת להשפיע על מה שחשוב להם.

 

ככה שומרים איתנו על קשר:
 

נכנסים אלינו לאתר - www.ePart.co.il (ונרשמים, כן?), או לדף הפייסבוק - www.facebook.com\ePart.co.il, או כמובן למייל - [email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.