29 ספטמבר 2015 | גל שוביש
4 מהלכי שימור לקוחות מנצחים באמצעות שיווק במובייל

תחום השיווק במובייל מוביל אותנו בדרך כלל לחשוב על התרחבות ורכישת לקוחות חדשים. אך למרות שמדובר בפן חשוב מאוד, יש לשיווק אפקטיבי יתרונות נוספים שאסור לשכוח. ובכן, הלקוחות הקיימים וגם אלה החדשים נמצאים בזירה אחת, משמעותית ורלוונטית מאין כמוה – המובייל.

תחום השיווק במובייל מוביל אותנו בדרך כלל לחשוב על התרחבות ורכישת לקוחות חדשים. אך למרות שמדובר בפן חשוב מאוד, יש לשיווק אפקטיבי יתרונות נוספים שאסור לשכוח. בסקר שנערך לא מזמן ציינו 70% ממנהלי חברות שנשאלו כי נוכחו לגלות ששימור לקוחות קיימים הינו זול משמעותית מרכישת לקוחות חדשים. ובכן, הלקוחות הקיימים וגם אלה החדשים נמצאים בזירה אחת, משמעותית ורלוונטית מאין כמוה – המובייל.

 

 

שיווק במובייל יכול לסייע לכם לשמור על הלקוחות הקיימים ולהבטיח שלא יינטשו אתכם לטובת המתחרים. אז איך עושים זאת? הנה כמה דרכים:

 

 

להיות במקום הנכון, בזמן הנכון

מכשירי המובייל אוגרים מידע רלוונטי לא מועט אודות המשתמש. פרטים חשובים כגון מיקום גיאוגרפי יכולים לסייע באופטימיזציית המוצר שלכם והתאמתו עבור המשתמש הספציפי. אם תדעו היכן נמצאים הלקוחות שלכם, תוכלו לדאוג שייחשפו למידע שיווקי אשר לוקח בחשבון את החוויה אותה הם חווים ברגע זה ממש. הדרך הברורה מאליה לניצול המידע הנ"ל תהיה בהצעת מבצעים מיוחדים בהתאם למרחק הלקוח מסניף המותג, אבל ישנן דרכים מקוריות יותר לפנות אל הלקוח.

קחו למשל, את המהלך המרתק שעשתה חברת התעופה ההולנדית KLM. החברה פיתחה משחק מובייל בו מטיס המשתמש מטוס נייר מעל נופי העיר אמסטרדם. ייחודו של המשחק הינו הקשר בין חווית המשתמש לבין מיקומו, כאשר שחקנים מרוויחים נקודות בונוס בזמן ההמתנה לעלייה למטוס בשדה התעופה המקומי. במקום לחוש תסכול ושעמום, יכולים לקוחות החברה הממתינים לטיסה ליהנות ממשחק מושקע שיזכיר להם למה בחרו דווקא בחברת התעופה הזו.

 

 

לבנות עולם תוכן רלוונטי

המשתמשים שלכם משתעממים מהר. לכן, כדי לשמור עניין באפליקציה שלכם, עליכם להציג תוכן מקורי וחדשני באופן קבוע ובתכיפות גבוהה. בין אם מדובר במוזיקה חדשה, תמונות מרהיבות או דיווחים על מבצעים חדשים בקרבתם – זה מה שישאיר את המשתמשים בסביבה וימנע מהם למחוק את המוצר שלכם מבלי להביט לאחור. כך תחזקו את הקשר בין המשתמש למותג ותדאגו שיזכור ויקשר אתכם מיידית עם צרכיו העסקיים בתחום.

בשלב זה אתם ודאי חושבים שהשתגעתי ואני ממליץ לכם להספים את קהל המשתמשים באופן שיעורר פחות עניין ויותר אנטגוניזם. אבל, עליכם לזכור את הכלל הבא: אם מישהו הוריד את האפליקציה שלכם, משמעות הדבר היא שיש לכם משהו רלוונטי ונכון להציע לו. כעת עליכם למנף את העניין הראשוני שגילה המשתמש ולשלוח תוכן מעניין וייחודי. אתם לא חייבים להיצמד לתוכן שקשור באופן מיידי למוצר שלכם, כל עוד תבחרו בקונספט השייך לתחום.

 

 

להציע דילים ייחודיים

דרך מעולה נוספת לשמור על נאמנות הלקוחות למותג שלכם היא לעדכן את המשתמש בדבר מבצעים ואף להציע דילים אקסקלוסיביים למשתמשי האפליקציה. תוכלו לשלוח התראות בדחיפה אודות מוצר חדש שיצא לשוק ולתת למשתמשי האפליקציה תחושה של מועדון לקוחות נחשק אליו רק הם משתייכים. אין תחושה נעימה יותר ללקוח מהידיעה שהוא חשוב וזוכה ליחס מועדף.

אחד היתרונות של מועדוני לקוחות במובייל, הוא האפשרות להציע מבצעים בזמן אמת ועל ידי כך למנף "מלאי מת". מדובר בערוץ תקשורת ישיר ומידי, המגיע לקהל מדויק ומייצר תוצאות ברורות ומהירות. תענוג.

 

 

לשמור על קשר ולבנות קהילה

מותגים מנסים ליצור תחושת הזדהות בקרב קהל המשתמשים שלהם מאז ומעולם. בשנים האחרונות לקח עולם השיווק את נושא ההזדהות כמה צעדים קדימה על-ידי עידוד השתתפות פעילה של לקוחות בקמפיינים שיווקיים, בעיקר במדיה החברתית.

תחרויות בין משתתפים באפליקציה והצגת תוכן שהם עצמם ייצרו (UGC) הופכות את הלקוחות עצמם לשגרירים נלהבים של המותג ומגבירות את מעורבותם בפעילות השוטפת שלכם בכל ערוץ שהוא. המובייל הוא הכלי הנוח ביותר להוציא באמצעותו אל הפועל את תכניותיכם בתחום, בזכות הקשר עם פלטפורמות מדיה חברתית והשילוב בינן ובין פונקציות כמו צילום ושיתוף מיקום.

השקעה בשימור לקוחות חיונית עבור המותג שלכם בכל מקרה. אם תשכילו לאמץ כלים חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות, תוכלו להגיע אל הלקוחות הזקוקים ביותר לתשומת לבכם ולבצע מהלכים גאוניים שייגרמו להם להישאר בסביבה עוד הרבה, הרבה זמן. בהצלחה! 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.