28 אוקטובר 2015 | מערכת StartIsrael
סיימתי תואר בכלכלה ואני רוצה להיכנס לעולם היזמות – מדריך מזורז

לאחר סיום לימודי הכלכלה וקבלת התואר- כל האפשרויות פתוחות. מניהול זוטר בבנק, דרך שוק ההון והבורסה ועד ייעוץ כלכלי לחברות ותאגידים. וזהו רק קצה הקרחון. אפשרות נוספת, לאמיצים ויצירתיים בלבד, הינה כניסה לעולם היזמות, העולם שבו כל רעיון הופך למציאות, לעסק, למקור הכנסה ולעיתים אף למשהו שעתיד לשנות את חייהם של אנשים רבים.

 

סטודנט שזה עתה סיים את לימודיו בפסיכולוגיה, ישאף, קרוב לוודאי, להיות פסיכולוג. חברו שעומד בפני תום לימודי התקשורת, יחפש את דרכו בעולם הטלוויזיה, עיתונות, אינטרנט, פרסום וכדומה. אך יש תואר אחד שמעניק לאנשים המסיימים אותו קשת אדירה, כמעט אינסופית, של אפשרויות תעסוקה וקריירה. מדובר, כמובן, בתואר בכלכלה.

 

 

לאחר סיום לימודי הכלכלה וקבלת התואר- כל האפשרויות פתוחות. מניהול זוטר בבנק, דרך שוק ההון והבורסה ועד ייעוץ כלכלי לחברות ותאגידים. וזהו רק קצה הקרחון. אפשרות נוספת, לאמיצים ויצירתיים בלבד, הינה כניסה לעולם היזמות, העולם שבו כל רעיון הופך למציאות, לעסק, למקור הכנסה ולעיתים אף למשהו שעתיד לשנות את חייהם של אנשים רבים. אם גם אתם בדרככם הבטוחה לסיום לימודי הכלכלה והקונספט של הפיכת רעיון ליוזמה עסקית מסקרן אתכם, הגעתם למקום הנכון.

 

 

כבסיס לעולם היזמות, חשוב להבין את הקשיים והסיכונים הטמונים בעולם זה וכן להגיע עם מאגרי ידע מבוססים אותם ניתן לרכוש במסגרת לימודי כלכלה. הבחירה בעולם היזמות היא בחירה אמיצה שכן כאן אתם הבוס ומדובר על עבודה מאתגרת מאוד לה תצטרכו להקדיש זמן רב, לפחות בתחילת הדרך. הבסיס התיאורטי של לימודי הכלכלה יחד עם הניסיון אותו תרכשו, הם אלו שישרתו אתכם אט אט בבניית המוניטין והקריירה שלכם בתחום. היתרונות שמהווים חלק בלתי נפרד מעולם היזמות הם הפוטנציאל הכלכלי האדיר, העניין והאתגר אינסופיים, ולכל "בעיה", כמו למשל, היעדר ידע מספק בתחום, יש פתרון. בנוסף, בעידן האינטרנט והספרים של היום, ניתן למצוא הרים של מידע, עצות, הכוונה וכדומה, כך שאתם לא לבד.

 

 

רעיונות מסייעים להצלחה יזמית

 

מספר טיפים חשובים לדריכת רגל ראשונית בעולם היזמות העסקי:

 

 

  • התנדבות-

כלי תורם בעל ערך גבוה. כאן תוכלו "להשתפשף" בתחומים מקבילים לאלו הצפויים לכם בתור יזמים, כשבמקרה הזה, אתם לא לבד במערכה (וטעויות שלכם לא יעלו לכם ביוקר). התנדבויות רלוונטיות עשויות להיות בהנהלות ציבוריות עירוניות (רשויות מקומיות מחפשות יזמים בראשית דרכם לתפקידי ניהול שונים ברשות המקומית), הדרכת קבוצות ילדים שונות (אף פעם לא מוקדם מדי לעורר את היצר היזמי אצל צעירים. עמותות רבות מעודדות את זה, וכך ניתן ליזום סיעור מוחות, דיונים, הצעות ורעיונות) ועוד.

 

 

  • הדרכה ולימוד-

לימודים מסודרים בתחום הכלכלה והניהול בוודאי יעזרו לכם להגיע אל אותה הצלחה יזמית בה אתם מעוניינים. כמו כן, הוספה של קורסים ייעודיים במסגרת קורסי הבחירה של התואר, או קורס ייעודי שלאחר התואר, יעזרו לכם להימנע מטעויות ולקבל החלטות בתבונה. אם "השפה המקצועית" של עולם היזמות אינה מוכרת לכם, קורס שכזה יסייע לכם גם באלמנט החיוני הזה.

 

 

  • עבודה-

כדי להימנע מ"קיצורי דרך" ולקבל ניסיון עקיף בתחום היזמות, ניתן להתחיל לעבוד כשכיר במספר סוגי עבודות, ובכך לצבור ניסיון וידע אשר הכרחיים להצלחה עתידית. עבודות לדוגמא: שכיר/עוזר/פקיד/ה בחברה ליזמות - כך ניתן להבין מי נגד מי, ללמוד מטעויות של אחרים ולנסח כללים להצלחה; חברת ייעוץ ליזמים – ישנן חברות פרטיות וכאלו הקשורות למשרדי הממשלה. כאן תקבלו הכשרה שתסייע גם לכם בהמשך הדרך; עבודה בחברה שמוציאה לפועל קורסים ליזמים בתחילת דרכם; בלוגים, אתרים, רשתות חברתיות וכדומה הקשורות לעולם הכלכלה והיזמות; ועוד.

 

 

זכרו – אל תתנו לחששות ולפחדים לנצח אתכם בדרך למטרה. מנגד, הימנעו משאננות וחוסר ידע מספק.

 

בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.