24 נובמבר 2015 | מערכת StartIsrael
סטארט-אפ בשבוע: הכירו את Rentitb

סטארט-אפ ישראלי שאפתן בתחום הכלכלה השיתופית, המבקש לחולל מהפיכה בכלכלה הפרטית דרך פלטפורמת מסחר קהילתית. הפלטפורמה מאפשרת לכל אדם לשכור ולהשכיר כל דבר - וכך להיטיב עם הסביבה, הקהילה ולהעצים את הפרט מבחינה כלכלית.

מי אנחנו

Rentitb (רנט-איט-בי, כמו Let It Be של הביטלס), הוא סטארט-אפ ישראלי שאפתן בתחום הכלכלה השיתופית, המבקש לחולל מהפיכה בכלכלה הפרטית דרך פלטפורמת מסחר קהילתית. הפלטפורמה מאפשרת לכל אדם לשכור ולהשכיר כל דבר - וכך להיטיב עם הסביבה, הקהילה ולהעצים את הפרט מבחינה כלכלית.

 

הרעיון בבסיס המיזם, מבקש להתמודד עם בעיה נפוצה של חוסר יעילות בהקצאת משאבים: חלק ניכר מהדברים הנדרשים לנו משמשים אותנו לזמן קצר בלבד וביתר הזמן איננו משתמשים בהם, דוגמת: רכב, אופניים, שמלת כלה, ציוד צלילה או ספרי לימוד. ישנם אפילו נכסים בעלי ערך שאיננו משתמשים בהם חלק מהזמן, כמו דירה או חדר שעומדים ריקים. לכן, כאשר איננו הבעלים של החפצים הללו, הגיוני הרבה יותר לשכור אותם מאשר לרכוש אותם. מנגד, אם הדברים הללו בבעלותנו, הרי שבמרבית הזמן הם עומדים במקום ומעלים אבק ואז הגיוני יותר להשכיר אותם וכך להרוויח כסף.

 

 

 

 

כיום משתמשים ב-Rentitb אלפי אנשים ביום (כרגע בישראל) ועסקאות נעשות על בסיס שוטף בין חברי הקהילה.

החברה נוסדה בשנת 2014 על ידי אדיר טרבלסי, המשמש כמנכ"ל ויניב שמעוני, המשמש כ-CTO. בחברה מועסקים כ-8 עובדים, כאשר שבעה יושבים בתל אביב ועובד נוסף בארה״ב.

 

 

מה אנחנו מחדשים

אמנם בעולם קיימות כבר פלטפורמות לכלכלה שיתופית, כמו Airbnb או Relayrides בארה"ב, אך הללו ברובן ממוקדות במוצר או שירות אחד בלבד. זאת אומרת, מדובר בפלטפורמות ורטיקליות הממוקדות בשירות צר (השכרת דירות בלבד לדוגמה). החידוש של Rentitb הוא בעובדת היותה הוריזונטלית, כלומר היא מאפשרת גישה למגוון רחב מאוד של מוצרים ושירותים מדירות, רכבים, אביזרי צילום, שמלות כלה וכלי עבודה. בעשותה כך, Rentitb מאפשרת למעשה לכל אחד לקחת חלק אקטיבי בכלכלה השיתופית ולשכור ולהשכיר כל דבר.

הפתרון ש-Rentitb מציעה הוא פשוט: שוק יעיל ובטוח המאפשר לחבריו לפרסם את רכושם להשכרה, ומנגד מאפשר להם לשכור כל דבר הנמצא בסביבתם מחברי Rentitb אחרים.

הקונספט גם פשוט: יש לך - תשכיר ותרוויח. אין לך - תשכור ותרוויח (זמן וכסף) -  והכל בצורה בטוחה דרך Rentitb.

 

 

 

האתגר הכי גדול שלנו

כפלטפורמה הנשענת על קהילה חזקה, הרי שהאתגר הגדול ביותר שלנו הוא להביא להתבססותה בכל שכונה ובכל בניין. נוכל לשרת את הציבור בצורה המיטבית אם אנשים בכל רחוב יפרסמו את המוצרים שלהם להשכרה, כך שהשכנים יוכלו תמיד ליהנות מכל מה שנמצא סביבם. עד כה אנחנו רואים אימוץ יפה מאוד של הפלטפורמה בתל אביב, והאתגר הוא להעמיק את השימוש בפלטפורמה לרמת השכונות, כך שכל אחד יוכל למצוא כל דבר הנדרש לו ברדיוס של 1 ק"מ.

 

 

אנחנו מאמינים שנצליח כי...

מהחידוש של Rentitb ניתן להבין את מקור ההצלחה שלה: היא עונה על צורך בסיסי של אנשים לחיות חיים מלאים בחוויות מגוונות, גם כאשר העלות הרגילה של חוויות אלו היא יקרה. מאחר ו-Rentitb מאפשרת זמינות נוחה ומידית של כל דבר, תוך חיסכון וניצול נכון של משאבים, פשוט וקל להבין את פוטנציאל הרווח האישי של חברי האתר: הם מרוויחים כסף, חוסכים כסף ותורמים לקהילה סביבם. בנוסף, העובדה כי אנו מייחסים חשיבות עצומה ליתרונות החברתיים והאקולוגיים שהצלחת הכלכלה השיתופית מביאה עמה, מעוררת אמון ותחושת שליחות בקרב אנשי החברה וחברי הקהילה שלנו.

 

 

יחד עם זאת, ליבת מקור ההצלחה שלנו היא האמונה והחזון המניע אותנו: כלכלה קהילתית בת קיימא, המתבטאת במתן האפשרות לכל אדם להשתמש בביטחון בכל מה שיש לעולם להציע, מבלי לעשות חור בחשבון הבנק, בכל נקודת מחיר ובכל מקום, ובמקביל להרוויח כסף מהרכוש שיש לכל אחד.

 

בצורה זאת אנו מאמינים כי ניתן לתפוס 5 ציפורים במכה אחת:

 

1. צמצום חוסר היעילות- חוסר היעילות הנובע מריבוי נכסים מעוטי שימוש מצטמצם, דבר המוביל לרכישה מופחתת של מוצרים  (אם דיירי בניין אחד משתמשים במקדחה אחת, אין סיבה לרכוש 10 מקדחות, אחת לכל דירה). בנוסף, Rentitb מאפשרת להתנסות במוצרים יקרים רבים טרם רכישתם - חכם יותר להתנסות בעלות נמוכה מאשר לרכוש במחיר מלא ולהיתקע עם דבר שלא תשתמש בו.

2. העצמה כלכלית של היחיד- אנשים יכולים לבסס לעצמם הכנסה פאסיבית (יחסית) מהרכוש שכבר יש ברשותם. אין שום סיבה שרק תאגידים ירוויחו כסף כשאנו שמעוניינים לרכוש שירות מסוים - אין בכך הגיון כלכלי או חברתי. מהצד השני, יוקר המחיה ירד.

3. הגברת החופש האישי- בעולם בו לכל אדם יש גישה לכל מוצר ושירות שהוא, בתמורה לעלות המהווה חלקיק מעלותו המלאה, הרי שהחופש האישי גדל לאור האפשרות להשתמש בכל מה שיש לעולם להציע. עובדה זאת מהווה צעד פרקטי בצמצום הפערים החברתיים, בשל הפחתת המתחים בין קבוצות סוציו-אקונומיות שונות באוכלוסייה. בסופו של יום, Rentitb מציעה לא רק גישה למוצרים בסיסיים אלא אף למוצרים יקרים ונחשקים - כיאכטה ומכונית. מעבר לכך, הרי ש-Rentitb מאפשרת גישה לקהל מקצועי בתחילת דרכו לכלים יקרים, בין אם מדובר בכלי עבודה או ציוד צילום ומוסיקה יקרים במיוחד.

4. הקהילה מתחזקת- מעל להכל, Rentitb מעודדת יצירת יחסים בינאישיים בין חברי הקהילה. מאחר והשירות מבוסס מיקום, הרי שמרבית הקשרים שנוצרים יהיו בין שכנים. כאשר מדובר בתושבי ערים גדולות, כמו תל אביב, הרי שמדובר בבשורה של ממש.

5. הסביבה מרוויחה- ככל שיותר אנשים ישתמשו באותם המשאבים כך הפגיעה בסביבה תפחת כתוצאה מצמצום יצרנות וצריכת יתר. ניקח לדוגמה מוצר נפוץ במיוחד - הרכב הפרטי - ונחיל עליו את עקרונות השיתוף, הרי שההטבה לסביבה עשויה להיות עצומה, ולו מעצם עובדת צמצום הרכבים על הכביש.

 

 

אבל אי אפשר להצליח בלי…

ה-DNA של Rentitb הוא קהילתי. בלעדי קהילה מאמינה ופעילה לא נוכל להגשים את מטרתנו להפוך את הכלכלה השיתופית לזמינה ויומיומית.

 

רצינו לומר תודה

לקהילת Rentitb. החל מהשקת המערכת ביולי אלפי ישראלים הצטרפו למהפכה הכלכלית-חברתית שאנו מציעים והם ממשיכים לעשות כך מידי יום.

 

 

בעוד שנה מהיום

אנחנו מפיצים את הבשורה מעבר לגבולות ישראל, בארצות הברית, עם קהילה גדולה וחזקה יותר.

 

 

כדאי לעקוב אחרינו

Rentitb מציעה שינוי ומציגה תפנית מאורחות החיים שמעמיסים עלינו, במישור החברתי והכלכלי גם יחד. ההצלחה של Rentitb פירושה הצלחה של קהילה שבוחרת לייצר שינוי בשתי ידיה, ולנווט את ספינת חיינו המשותפים לחופים סבירים וטובים יותר.

 

 

ככה שומרים איתנו על קשר

אנחנו זמינים עבורכם תמיד דרך האתר, הפייסבוק או במייל!

 

תגובות

1. רונית | 28 נובמבר 2015

נכנסתי - והמוצרים שבאתר מעניינים. מצאתי לדוגמה

קראוון ממונע במחיר זול - 300 ש"ח ליום ו-700 לשבוע. בהחלט מרתק והצעתי לבעלי כבר שניקח סופ"ש במדבר איתם.
ברגע שיהיו עוד רכבים באזור שלי - מרכז ת"א - בהחלט אשתמש!


2. רן טבצ'ניק | 24 נובמבר 2015

מדהים - וכל הכבוד! מיזם מעניין ה

נוגע בצורך אמיתי (לא בעצמי היה רעיון כזה - אבל עשו אותו יפה החבר'ה למעלה...).
בהצלחה.


3. שימי | 25 נובמבר 2015

ענק!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.