18 נובמבר 2015 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - המדגרה בקיבוץ רביבים

במדגרה נוצרת קהילה חזקה ומגובשת מאוד, קודם כל מתוך המצב שבו אנו כולנו גרים ביחד במשך כמה חודשים. אנו עובדים בפורמט של Bootcamp שבו היזמים גרים במתחם מגורים בקיבוץ במרכז הנגב - יש להם בעיקר את עצמם מהבוקר עד הבוקר. הם עובדים ביחד, אוכלים ביחד, מבלים ביחד - מצב כזה יוצר קשרים מאוד חזקים וארוכי טווח.

השבוע במדור קהילה ישראלית אנחנו מדרימים אל קיבוץ רביבים.

ליאון דוד, יזם-שותף CMO של המדגרה סיפר לנו על הקהילה היזמית הקיבוצניקית הראשונה בישראל. 

 

 

קצת על הקהילה


במדגרה נוצרת קהילה חזקה ומגובשת מאוד, קודם כל מתוך המצב שבו אנו כולנו גרים ביחד במשך כמה חודשים. אנו עובדים בפורמט של Bootcamp שבו היזמים גרים במתחם מגורים בקיבוץ במרכז הנגב  - יש להם בעיקר את עצמם מהבוקר עד הבוקר. הם עובדים ביחד, אוכלים ביחד, מבלים ביחד - מצב כזה יוצר קשרים מאוד חזקים וארוכי טווח. 


מעבר לכך יש את מה שאנו מכנים - "רוח המדגרה"  - זה הפך להיות ממש מדד שבו אנו בוחנים סטארטאפיסטים לקבלה ל- Bootcamp. במדד הזה יש ערכים כמו - חברתיות, שיתוף, זרימה, אופטימיות, התמדה וגם קצת ציונות.  אנחנו לא חושבים שאף אחד מודד בעולם הסטארטאפים את הדברים האלו ולא מתייחס אליהם כשיקול בהשקעות, אנחנו ממש שמים את זה לפני הכל בגלל שחשובה לנו כל כך הקהילה שלנו - כבר שללנו כמה וכמה סטארטאפים עם טכנולוגיות מרשימות בגלל שהרגשנו שפשוט היזמים באופי שלהם לא מתחברים ל"רוח המדגרה".  עוד משהו שחשוב לזכור, אנו מיזם בעל מטרות דמוגרפיות, אנחנו כל הזמן שואלים את עצמינו לגבי יזמים - האם היינו רוצים שהם יגורו איתנו? ולא רק כמה חודשים, אלא למשך שנים.   

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה


אצלי, ליאון דוד, זה קודם כל הגיע מתובנה אישית. עברתי לקיבוץ רביבים עם משפחתי לפני שנתיים ופשוט גיליתי שאני נמצא מצד אחד במצב של שקט נפשי טוטאלי כמו שלא חוויתי אף פעם בחיי, ומצד שני גיליתי קהילה תומכת ויזמית שעשתה לי חשק ליצור ודחפה אותי להתקדם. מנהל העסקים בקיבוץ, דוד בן-לולו תמך בי ועודד אותי ליזום ולהקים עסק וזה פשוט גרם לי "לעוף". הבנתי שיש כאן משהו.

בדרכי פגשתי גם את אלעד יאורי אשר זיהה גם שיזמים בעיר נמצאים בלחץ כל כך גדול ומוקפים ב"בולשיט".  אלעד עבד עם עשרות סטארטאפים וגילה שאין להם מקורות תמיכה טובים באמת לצעדים הראשונים שלהם. הם בעיקר הולכים למיליון פגישות ומוציאים המון כסף במקומות הלא נכונים. החלטנו להקים מקום שבונה יסודות נכונים ובריאים אשר ייצר מקסימום תפוקה במינימום זמן. בשיטה ובמקום שעשינו את זה אנחנו מאמינים שזה יכול לקרות.

 

                    

 

עוד מניע שנכנס למשוואה היה הערך החברתי-דמוגרפי. קהילת קיבוץ רביבים בפרט והדרום בכלל, מרוויחים העשרה חברתית וקהילתית. היזמים אוכלים בחדר האוכל ויושבים במועדון החברים ומתערבבים עם חברי הקיבוץ - נוצרים חיבורים שבדרך כלל לעולם לא היו קורים, הקהילה נדבקת בחיידק היזמות ומתעוררת לעשייה, וחלק מהיזמים אולי גם יישארו וישתקעו במקום, יקימו משפחות, ירחיבו את העסקים ויצרו מקומות עבודה.

 

 

אמנם לא ב"צנטרום של הפיילה", אבל לקהילה שלנו יש יתרונות יחודיים


בגלל שאנחנו סוג של "מבודדים" גיאוגרפית הקיבוץ ממוקם די רחוק מה"פיילה". ממש רחוק מה"פיילה" האמת.  וזה אחד היתרונות. זה מאפשר ליזם להתמקד במה שחשוב. אנחנו שמים את היזמים במצב של שקט נפשי מקסימלי ומנטרלים המון דאגות שמפריעות לו בדרך כלל בריכוז וביצירתיות.  ברגע שאתה ב Bootcamp אין פקקים ואין התעסקות בשטויות: הרי כשיזם חי במרחק של 20 דקות מפגישה הוא הולך להמון פגישות. כאשר המשמעות של ללכת לפגישה זה בעצם להקדיש 4 שעות נסיעה (שעתיים הלוך ושעתיים חזור) אתה חושב עשר פעמים אם זה באמת נחוץ וחשוב. 

 

עוד משהו משמעותי שגילינו, זה שהמנטורים מגיעים עם איזו תחושה של שליחות. אם זה מתוך ציונות או הרגשה חלוצית חדשה - זה יוצר אצלם דרייב יותר חזק לראות את היזמים מצליחים ולהשקיע בהם יותר לצורך המטרה. 

זה גם המקום להזכיר, שלמרות המרחק הגיאוגרפי אנחנו זוכים לתמיכה של שותפות נפלאות שלא נרתעות מהמרחק, כמו למשל WIX, Moblin, Amazon, Deloitte, Microsoft - שנתנו חבילות תמיכה ייחודיות בעלות עלך כספי מאוד גבוה ואף עוזרות בייעוץ והדרכה, וסטודיו Wild אשר מספק שירותי UI\UX לכל היזמים.

 

 

 

כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו 


קודם כל כי אנחנו חדשים - אנחנו באמת פועלים מתוך "הבטן" ועושים משהו שאנחנו חושבים שהוא שונה, חדש, טרי. אנחנו לא מתיימרים להגיד שאנחנו יותר טובים אבל יש לנו את הדרייב לעשות את הכל הכי טוב.  כדאי גם לדעת שיש בנו את הטבע השיתופי של הקיבוץ - אנחנו אוהבים לעשות דברים ביחד ולהתחלק בהצלחות.  חשוב לנו שכולם ירגישו שהם מרוויחים ואנחנו מאמינים בחלוקת השפע לשותפינו. כדאי להיות חברים שלנו וכיף להיות איתנו :)

 

 

 

 

 

 

שמרו על קשר

 

מדי פעם להתקשר, להזמין אותנו לבירה. אנחנו דייט זול :)   
ואפשר גם להכנס לאתר המדגרה madgera.com ולעקוב אחרינו ברשתות החברתיות - כרגע בעיקר פייסבוק (חפשו Madgera)

תגובות

1. ליאורה | 18 נובמבר 2015

רעיון מדהים. צפויה הצלחה גדולה. כל הכבוד!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.