Photo by Austin Distel on Unsplash
4 יולי 2019 | ג'ון ראמפטון
4 סימנים שאתם מספיק מומחים בכדי להפוך ליועצים מקצועיים

לא מרגישים מספיק בטוחים בעצמכם כדי לייעץ לאחרים? יש סיכוי טוב שאתם כבר מחזיקים בכל המיומנויות הדרושות לכך

בימינו ניתן כבר להגיד בביטחון שתחום הייעוץ הפך במהירות לאחת מהדרכים האטרקטיביות ביותר לדרך העצמאית. בין אם מדובר בהפקת קורסים דיגיטליים, סמינרים או פגישות אחד על אחד עם יזמים אחרים, יש לא מעט דרכים בהן היועץ יכול להרוויח את לחמו ביושר.

לצערנו, הרבה אנשים מונעים מעצמם את ההזמנות הנ"ל פשוט מפני שהם לא מרגישים מקצועיים מספיק בנישה שלהם. במציאות, בעוד יש צורך ברמות ניסיון וידע מסוימות בתור המינימום הנדרש, אתם לא חייבים להיות פרופסורים ודוקטורים שעוסקים לפחות 20 שנים בתחום בכדי להפוך ליועצים. למעשה, יש סיכוי טוב שאתם כבר מחזיקים בכל מה שאתם צריכים בכדי להיות הצלחה של ממש. אם אחד מהסעיפים הנ"ל מתארים אתכם, יתכן שהקמת עסק לייעוץ יכול להיות אופציה רלוונטית במיוחד עבורכם.

אתם מעדיפים לעשות משהו שונה בכל יום

רוב העובדים במשרות המלאות "הקלאסיות" מחזיקים ברוטינה יומיומית קבועה למדי. אפילו כשהפרויקטים עצמם משתנים, אתם עדיין עוסקים במוצרים והשירותים הבסיסיים, אותו קהל יעד וכך הלאה.

היועצים הטובים ביותר אוהבים ומתחברים מאוד לאופציה של לעשות משהו שונה בכל יום ולעבוד עם לקוחות חדשים, אשר לכל אחד מהם יש את האתגרים הייחודיים שלו, והם ירצו לאתגר את עצמם עם ניסיונות חדשים.

אותן חוויות לא רק שומרות על רמת העניין – הן אפילו יכולות להיות בריאות עבורכם. לפי מחקר שנערך ע"י ד"ר גד מרשל, מומחה במחקר אלצהיימר, לימוד של דברים חדשים ותפעול היכולות הקוגניטיביות במוח יכולים לעזור מאוד בכל הנוגע למניעת אלצהיימר ודמנציה.

יועצים מוצלחים נחשבים לכאלו המיושבים בדעתם ויכולים להסתכל בבעיות עם הלך מחשבה אנליטי. הם מקשיבים לאחרים בכדי להבין את הבעיות, ביחד עם הפתרונות הפוטנציאליים. בסופו של יום, הם רוצים להיות פותרי הבעיות שמוצאים פתרונות חדשים כאלו מדי יום ביומו.

יש לכם צמא אמיתי לידע

יועצים מוצלחים תמיד לומדים, ומסיבה טובה "לימוד נושאים רבים נותן לנו טווח של פרספקטיבות בהן נוכל להשתמש בחיי היום יום." מסביר דסטין ווקס "ידע נרחב בכל הנוגע למצבים לא מוכרים מעודד חדשנות ומעודד חשיבה יצירתית באמצעות דוגמאות אותן ניתן ללמוד וליישם הלאה.

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת הארוורד מצביע על כך שיועצים בעלי הישגים לוקחים את התשוקה הזו בכל פעם שהם לומדים ומתכוננים לקראת פרויקט חדש. בעוד הם מתחילים עם לימוד הרקע של הנישה אליה הם ניגשים, הם גם חייבים לצבור ידע על הלקוח ועל העסקים שלו בצורה גוברת ודיסקרטית בכדי להוכיח את היכולת והאמינות שלהם.

יועצים לרוב משתמשים במספר משאבים כדי להתמודד עם האתגרים הללו, כמו למשל למצוא דוגמאות מחוויות ומקרים קודמים, קבלת תובנות מהצוות של אותו לקוח ואפילו לבחון את שפת הגוף של אישי מפתח. המסע אל הידע לא רק דורש הבנה של התעשיה עצמה – אלא גם ללמוד את היתרונות והחסרונות של כל לקוח שלכם.

כבר הצלחתם בנישה שלכם

הצלחות מן העבר הן הוכחות לפוטנציאל שהלקוחות שלכם מחפשים כשהם בודקים את הידע והניסיון שאתם עומדים מאחוריו. למה? כי יועץ טוב תמיד לומד – אתם לא צריכים שנים על גבי שנים של תוצאות כדי לעזור לאחרים – אתם יכולים למנף את השיעורים שלמדתם מהצלחה אחת או שתיים בכדי לבנות אמינות ולהתחיל לבנות את היסודות של קריירת הייעוץ שלכם.

כריס קנטל הוא מייצר מוצרים ומומחה בשיווק דיגיטלי, אשר הבין את הפוטנציאל שלו בתור יועץ רק לאחר הסתערות קצרה בתחום ה-SEO. בהתכתבות שערכתי עמו לא מזמן, הוא סיפר שכשהוא החליט ללכת אל תחום ה-SEO, הוא הבין שהוא צריך קודם כל להוכיח את עצמו עם אתר משלו אותו הוא יקדם. הפרויקט הראשוני הזה הרשה לו להשיג מספר לקוחות SEO, מה שהוביל אותו לפתח קורס דיגיטלי בנושא.

זה לא היה תהליך פשוט – הנושא לקח כ-9 חודשים והצריך ממנו את כל כספו בכדי לפתח את המוצר, אך מפני שהוא ידע שיש לו את הניסיון הנחוץ, הוא האמין בפוטנציאל של הקורס שלו. כחמישה חודשים לאחר ההשקה, הפרויקט שלו הניב לו רווחים של יותר ממיליון דולר.

אמנם כאן היה מדובר בניסיון מכובד ביותר, אך גם קייס סטאדי אחד או מספר עדויות מלקוחות יכולים להיות מספקים בכדי לתת אמון בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם שאתם תוכלו להיות אלו שיעזרו להם לפתור את הבעיות שלהם.

יועצים רוצים לעזור לאחרים להצליח

יועצים טובים הם מורים טובים. אתם לא רוצים להופיע ולפתור לארגונים את הבעיות שלהם – אתם רוצים לעזור להם לשלוט בכלים שהם צריכים בכדי להצליח בעתיד.

מחקר שנערך בקרב תלמידי תיכון על ידי פירסון, מצא שהמורים היעילים ביותר חולקים מספר תכונות מפתח: הם מראים התחשבות ורגישות כלפי התלמידים שלהם, הם מחפשים להבין את הצרכים המיוחדים והאתגרים שכל תלמיד מתמודד בפני עצמו, והם מחויבים להצלחת התלמידים שלהם, זאת בנוסף לעידוד מצידם בכל הליך הלמידה.

יועץ מצוין מאמץ הלך מחשבה דומה, ומראה השקעה ועניין אמיתיים באתגרי הלקוח שלו, זאת בזמן שהוא מוודא שהם יפתחו את סל הכישורים הנכון בכדי לשמר את ההצלחה לטווח ארוך - גם הרבה לאחר שהיועץ המשיך לפרויקטים אחרים. אם יש לכם תשוקה אמיתית לחלוק את הידע והכישורים שלכם, כנראה שייעוץ הוא התחום המתאים עבורכם.

בסופו של דבר, ישנו צורך ברמה מסוימת של ניסיון ורקע בתחום שתצטרכו בכדי להקים עסק ייעוץ שיהיה אמין ויעיל, אך פיתוח של הלך מחשבה נכון הוא פקטור חשוב לא פחות.

הקמה וניהול של עסק כזה שונה לחלוטין מהקמת עסק "קלאסי", ולכן היא לא מתאימה לכל אחד. אבל אם יש לכם את התשוקה והרקע הפסיכולוגי המתאים, יכול להיות שזה מה שאתם צריכים בכדי לקחת אחריות על הקריירה שלכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.