Photo by Matic Kozinc on Unsplash
6 ינואר 2020 | דרור ברק
יצאתם לעצמאות? הנה 6 דברים שאתם חייבים לדעת

עצמאים ונהנים? לא בהכרח. ריכזנו עבורכם את מה שלרוב לומדים בדרך הקשה, כדי שהדרך העצמאית שלכם תעבור כמה שיותר חלק

עזבתם את העבודה לטובת הקמת עסק חדש, ועכשיו הכל תלוי בכם: אתם מובילים את הספינה ואתם צריך להניע ולנווט אותה כדי שתוכלו להתפרנס בכבוד ולהגשים את החלום שלכם. הנה כמה דברים שלמדתי תוך כדי המסע שלי.

לקחת אחריות עד הסוף

הכל תלוי בכם: אתם לא עוד חולייה בשרשרת, עכשיו אתם הכל. אל תחפשו תירוצים למה דברים לא מתקדמים, אתם אחראיים על הכל. את מנהל הבנק שלנו לא מעניין שהיו חגים, פסטיגלים, קיץ וכו'. 

להיות עקביים ולהניע את עצמכם

כדי להיות פרודוקטיביים ,אתם חייבים להיות עקביים בעבודה שלכם, זה שאתם עצמאיים לא אומר שאתם יכולים להרשות לעצמכם לעבוד 3 שעות ביום ראשון וביום שני 5. תגדירו לעצמכם מסגרת שעות שבה אתם עובדים כל יום, ותקפידו עליה (פחות או יותר).

להיות מולטי טאסקרים

כעצמאיים, אתם תצטרכו לתמרן בין העיסוק המרכזי שלכם לשיווק, מכירות, בניית מותג, ניהול פיננסי ועוד. אם אתם עצמאיים בתחילת הדרך, כנראה שאין לכם תקציב לקחת מלא בעלי מקצוע, וגם אם כן, אתם צריכים שתהיה לכם לכל הפחות הבנה בסיסית במגוון תחומים מעבר לעיסוק שלכם, כדי לתקשר ולהתנהל מולם.

למצוא סביבת עבודה אופטימלית

יצאתם לעצמאות, וכרגע כנראה אתם עובדים מהבית. גם אני הייתי במקום הזה, ולאחר שבוע קלטתי שאין מצב שאני יכול להמשיך ככה. הבנתי שאני חייב סביבה אחרת כדי להיות מרוכז ופרודוקטיבי - אני חייב לצאת מהבית ולחזור כדי שזה ירגיש כמו מקום עבודה. אז לחלקנו זה מצוין לעבוד מהבית, אבל אם זה לא המקרה אצלכם, תמצאו בית קפה, ספרייה, חוף או משרד בעלות נמוכה (יש היום המון אפשרויות כאלו).

להאמין, אבל באמת להאמין בעצמכם עד הסוף!

אם אתם לא שם עדיין, תחשבו פעמיים אם נכון לכם לעזוב עכשיו את העבודה או לקחת צעדים הרי גורל. תחשבו איך אתם בונים לעצמכם את הביטחון שאתם מסוגלים להיות עצמאיים: תיקחו לקוח אחד בחינם ותתנסו במה שאתם רוצים לעשות. אני לקחתי 2 לקוחות בחינם, הכנתי חוזה שמבהיר מה אני מתחייב אליהם ומה הם אליי. כמה זמן אני אעבוד בחינם, ומה תהיה עלות השירות שלי במידה ונחליט להמשיך לעבוד יחד לאחר מכן. דרך אגב, שני הלקוחות הללו המשיכו איתי לאחר מכן, והם הלקוחות הראשונים שהניעו את העסק שלי קדימה. בעזרת המהלך הזה העסק נבנה, התחלתי לעשות כסף וקיבלתי גב להמשיך ולקדם אותו.

לזכור שזה מרתון ושהמשכורת לא תכנס ב-9 לחודש

אל תתייאשו אם אתם לא רואים תוצאות תוך חודש, חודשיים ולפעמים גם לא תוך שנה-שנתיים. בניית עסק זה תהליך שאורך זמן ומצריך סבלנות, דיוק והרבה פעמים גם בשלות פנימית שלכם. פגשתי לא פעם אנשים שאמרו לי שהם רוצים להיות עצמאיים, אבל כשזה הגיע למקום היישומי משהו אצלם היה תקוע ולא בשל למקום הזה עדיין. אז לעסקים שלא דרושה השקעה ראשונית של מאות אלפים להקמתם, העצה הכי טובה שאני יכול לתת מניסיון אישי היא תקפצו למים - יכול להיות שתופתעו כמה טוב אתם יודעים לשחות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.