5 אפריל 2020 | מערכת StartIsrael
05.04 - השבוע בסטארטאפים

שת"פים בימי משבר: סטארטאפים ישראליים מפתחים מכשיר לבדיקת חולי קורונה, חברה בכירה משתפת מפרט למכשיר הנשמה נייד ואפילו פיטורים בזמן אמת לעשרות עובדים

 
 
 
סיכום השבוע בתחומי הסטארטאפים והיזמות בארץ ובעולם:
 
בפינתנו החדשה - השבוע בסטארטאפים, אנו נרכז לכם את החדשות והעדכונים הכי חמים עם סיכום השבוע החולף בעולם הסטארטאפים.
כמו תמיד, מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו:[email protected]
 
 

חברות ישראליות משתפות פעולה בפיתוח מכשור לבדיקת חולי קורונה תוך הגנה על הצוותים הרפואיים

מתחילת התפרצות נגיף הקורונה נעשים ניסיונות לפתח מערכות רפואיות, שהצוותים הרפואיים יוכלו להשתמש בהם לבדיקת חולי קורונה, בלי לסכן את עצמם בהידבקות בנגיף. אחד הפיתוחים הללו הוא כלי לבדיקת חום, דופק וקצב נשימה ללא מגע רופא. לפיתוח זה אחראים אלביט ואלתא, סטארטאפים ישראליים וקבוצות מהאקדמיה ומצה"ל. המערכת משלבת מערכות וטכנולוגיות קיימות, שאוחדו לכדי מערכת אחת, הכוללת מכ"ם ומצלמה תרמית לחישה וניטור מרחוק. ע"י כך, הרופא יכול לבדוק חולה הנמצא במרחק 2 מטרים ממנו, לקבל מידע חיוני על מצב החולה, ובו בזמן להקטין את סיכויי ההידבקות שלו עצמו. המערכת נבדקה והיא תיכנס לשימוש בבתי החולים תוך ימים ספורים.


מדטרוניק נרתמת למאבק בקורונה ומשתפת מפרט וקוד של מכשיר הנשמה נייד

חברת מדטרוניק, המפתחת ומייצרת מכשור רפואי, פיתחה בעבר לא מעט מכשירי הנשמה. בניסיון להגדיל את כמות מכשירי ההנשמה הקיימים בעולם, החברה החליטה לחלוק את המפרט המלא של מכשיר הנשמה קומפקטי נייד בשם Puritan Bennett (PB) 560, כולל מדריכים ומסמכי תכנון, ובעתיד תחלוק גם את הקוד של התוכנה עם חברות המעוניינות בכך ומסוגלות להסב קווי ייצור לייצור מכשירי הנשמה. דבר זה יקצר הליכים בדרך למכשירי הנשמה נוספים בשוק, שכיום הביקוש אליהם נוסק, יחסוך לחברות תהליך פיתוח ארוך ויאפשר להן לייצר מוצר פשוט יחסית, ואף לפתח מוצרים דומים על פיו. הרישיון לפיתוח המוצר ניתן לתקופת המגפה בלבד, עד שארגון הבריאות העולמי יכריז על סיומה, או עד 1 באוקטובר 2024.


פיטורים באמצעות זום: עשרות עובדים פוטרו בשיחת וידאו אחת

אם חשבתם שפיטורים במסרון זה דבר נורא, הגיע משבר הקורונה ואיתו הפגיעה הקשה בתעשיית התיירות, שהוביל לפיטורי עשרות עובדים בשיחה אחת בזום. חברת הסטארטאפ האמריקאית TripActions, שפיתחה מערכת להזמנה של נסיעות וטיסות לארגונים, נפגעה קשות מהפסקת הטיסות עקב התפשטות הקורונה ופעולתה הופסקה כמעט לגמרי. זאת למרות שלפני המשבר, היא חוותה הצלחה רבה ועדיין יש לה כסף בקופה. לכן, כאשר 100 עובדים זומנו לשיחת זום, הם לא ציפו למה שנפל עליהם, אלא חשבו שמדובר בשיחת עידוד עקב המעבר לעבודה מהבית. למרבה הפתעתם, הם קיבלו שיחה על מצבה הקשה של החברה והודעה על פיטוריהם. כמובן שההודעה הפתיעה את העובדים ואכזבה אותם, ורגשותיהם נחשפו על המסך לעיני כל חבריהם. 


הקורונה לא מנעה מ-Axonius לגייס 58 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Axonius סיימה סבב גיוס של 58 מיליון דולר, על אף משבר הקורונה. סבב הגיוס שהחל עוד לפני המשבר, הובל על ידי Lightspeed Venture Partners והשתתפו בו גם משקיעים שכבר השקיעו בחברה בעבר. החברה, שנוסדה ב-2017, מציעה שירות אבטחת סייבר לניהול ולאינטגרציה של מידע ממכשירים שונים המחוברים זה לזה, כדוגמת מחשבים נייחים, מחשבים ניידים, טלפונים חכמים ועוד, המאפשר לצוותי IT ואבטחה לנהל ולאבטח אותם לפי צורך. בחברה עובדים כיום 83 עובדים, והכספים שגויסו מיועדים להכפלת הצוות.



רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי סטארטאפ ויזמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.