14 ינואר 2021 | אופק יריב
מוניתון - האפליקציה ששינתה את עולם המוניות.

אופק על אחת מחוויות היזמות הראשונות שלו. רק בן 17 וכבר פיתח אפליקציה, דפק על דלתות הלקוחות שלו ומכר להם. איך מביאים רעיון להצלחה?

מהי תעוזה? קבלו סיפור.

בגיל 17 חברה שלי ואני רצינו לצאת לבלות בבר בתל אביב, גרתי אז אצל ההורים בראשון לציון. זה היה ביום שישי בערב, בסביבות השעה 21:00. הזמנתי מונית, תוך 10 דקות המונית הגיעה וירדנו למטה, התיישבנו יחד בספסל האחורי של המונית וביקשתי משמעון הנהג לקחת אותנו אל היעד שלנו. שמעון הפעיל את המונה, המחיר קפץ ל14.75 ₪ באותו הרגע והתחלנו לנסוע.

כמו שהבנתם, לא בדיוק הקשבתי לתלונות של שמעון על המדינה, אלא הסתכלתי איך המונה קופץ, סיקרן אותי להבין האם זה קשור למהירות של הנהג או רק לזמן הנסיעה, והאם יש מהירות מסוימת שבה הנהג מרוויח הכי הרבה כסף בנסיעה. 

בזמן הנסיעה הרגשתי קצת חסר אונים, איך אני יודע אם הנהג מכניס לי תוספות בלי שאני יודע? הוא מתקתק במונה מספרים ופתאום יוצא מחיר, אז איך אני יכול לדעת שהמחיר תקין? ומה בכלל אני יכול לעשות בסוף הנסיעה? להגיד שהתחרטתי ושיחזיר אותי הביתה?!


יאללה, פרויקט חדש, אני הולך להפוך את עולם המוניות לעולם מתוקן שבו הלקוח יודע את מחיר הנסיעה מראש, הכל מוסבר ונגיש, והוא יכול להפעיל מונה ישירות מהפלאפון שלו. כל זה יהיה בחינם, אולי בהמשך נעשה מזה קצת כסף, אבל זו לא הייתה המטרה, הניסיון והרזומה.. זו המטרה.

חקרתי, למדתי, בדקתי, סקרתי, קראתי, שאלתי, ניסיתי, התייאשתי, התאפסתי, ואחרי 3 חודשים האפליקציה עלתה לאוויר – "מוניתון – מחשבון מונית חכם".

האפליקציה הראשונה בישראל שיודעת להגיד בדיוק כמה תעלה הנסיעה בתחילת הדרך ולא בסופה. אבל.. איך אני, נער בכיתה יב' מצליח לשכנע מאות אלפי נוסעים ועשרות אלפי נהגי מונית להשתמש באפליקציה? (ניחשתם נכון – לעבור דלת דלת).


במשך חודשיים, עברתי בכל תחנת מוניות שיכולתי למצוא. תדמיינו את הסיטואציה, אני נכנס עם חליפה של אבא (באוגוסט) ושואל "מי פה בעל הבית?" ואז נכנס ואומר לו  "תקשיב, יש לך הזדמנות פז להיות מבין התחנות הראשונות בארץ שמצטרפות למהפכה". אחרי קצת (הרבה) קפה, קצת פוליטיקה והרבה הבטחות באוויר הם בדרך כלל היו אומרים "למה לא?"

אחרי שהצטרפו 100 תחנות ודרכן נהגי המוניות הפיצו את האפליקציה החדשה לנוסעים (זה פשוט היה עבורם מאוד נוח לדעת כמה הם הולכים לקבל עבור הנסיעה מראש ובמדויק), התחלתי לפנות לכל כלי התקשורת שהצלחתי למצוא. אחרי מאות שיחות ומיילים יצאו לאור כמה כתבות על האפליקציה באתרים כמו  Ynet.

ניסיתי גם ליצור שיתוף פעולה עם חברות גדולות, נפגשתי עם מנכ"ל Gett, מנכ"ל רכבת ישראל ועוד בכירים מהתחום כדי לנסות להבין איך אפשר לעבוד יחד. מאוד מהר הנ"ל ירד מהפרק בעיקר בגלל בעיות בירוקרטיות שיש במשרד התחבורה והמגבלות שלו על תאגידים בתחום.

כיום לאפליקציה יש כ50,000 הורדות, פעילות יומית אצל כ70% מנהגי המוניות בישראל וכ-2,000 חישובי מחיר ביום.

מה אני למדתי מהסיפור הזה אתם שואלים?
למדתי שאם אתה רוצה משהו, שום דבר לא יכול לעצור אותך.
לא ידעתי כלום על עולם המוניות – חקרתי וקראתי כל פיסת מידע שיכולתי למצוא.
לא ידעתי לתכנת – למדתי מיוטיוב.
לא ידעתי לעצב – הזמנתי מעצב ב-50$  ב-Fiverr.
לא ידעתי לשווק – דפקתי על מאות דלתות.

אין דבר כזה אני לא יכול, יש אני לא רוצה.
קצת תעוזה והכל אפשרי. 

לינק להורדה, תדמית עברית, כתבה באתר סלולרי, כתבה בYnet.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.