27 ינואר 2016 | מערכת StartIsrael
קהילה ישראלית - The Nest בית ליזמים צעירים בפתח-תקוה

השבוע בקהילה ישראלית אנחנו באם המושבות פתח-תקוה, שם נוסדה לאחרונה קהילת יזמות חדשה ומבטיחה: The Nest בית ליזמים צעירים בפתח-תקוה - קהילה שיתופית שמתאפיינת בשיתוף פעולה פורה ובקשר אישי בין חבריה, לטובת עזרה הדדית והצלחת כל השותפים.


השבוע בקהילה ישראלית אנחנו באם המושבות פתח-תקוה, שם נוסדה לאחרונה קהילת יזמות חדשה ומבטיחה.

חן זוהר, היוזם והמקים של קהילת The Nest בית ליזמים צעירים בפתח-תקוה, סיפר לנו על הקהילה שלהם.

 

 

הקהילה שלנו

 

The Nest בית ליזמים צעירים בפתח-תקוה, היא קהילה שיתופית שמתאפיינת בשיתוף פעולה פורה ובקשר אישי בין חבריה, לטובת עזרה הדדית והצלחת כל השותפים.

כדי ליצור את קהילת היזמות בעיר התחלנו לערוך הרצאות שבועיות במסגרת אירועי יזמות על הבר, בכל יום ראשון בערב בבר תרל"ח בפתח תקוה. ההרצאות נערכות בנושאי טכנולוגיה ויזמות.

הפעילות שלנו התחילה לפני חודשיים, וכבר יש לנו למעלה מ-300 חברים בקבוצת ה-meetup שלנו ומתוכם 13 צוותים של מיזמים חדשניים.

המטרה שלנו היא לייצר ecosystem עירוני, הטוב ביותר עבור היזמים הפועלים בעיר, כשהקשר לחברות שפועלות באזור התעשייה בפתח תקוה חשוב מאוד ליצירת ecosystem כזה. 
לכן אנחנו מקדמים שיתופי פעולה עם IBM, אינטל, אורקל, netapp, cyber-ark וחברות הייטק נוספות הפועלות בפתח תקוה, אשר יסייעו במתן ייעוץ מקצועי ליזמים, אפשרות לגישה למעבדות ומתן הרצאות טכנולוגיות. 

 



 

 

 

מדוע בחרנו להקים את הקהילה דווקא במיקום זה

חן זוהר,  יוזם הקמת הבית ליזמים צעירים  The Nest:

"בתור תושב פתח תקוה ודור חמישי באם המושבות, זה היה מהלך טבעי עבורי להקים את הקהילה במקום הולדתי ולתרום חזרה לחברה שבה גדלתי. בנוסף, בפתח תקוה אזור תעשיית ההייטק הוא השלישי בגודלו בארץ, כך שהפוטנציאל לפתח את מרכז היזמות הוא גדול מאוד.

יזמות היא כנראה ענין גנטי, אלחנן בולקינד (סבא של סבא שלי) היה תעשין הטקסטיל הראשון בארץ שגם הברון רוטשילד קנה ממנו טליתות ועאביות עבור האיכרים במושבות העבריות שהיו אז תחת חסותו. ואילו אבא שלי הוביל את בניית מטוס הקרב כפיר. את הפעילות היזמית שלי התחלתי בפיתוח שירותים להפקדת הודעות במשיבון ושירות ה-Funtone ובפרויקט הספריות הציבוריות בתחנות האוטובוס בשכונת אם המושבות, וכיום אני מקדם את הקמת מרכז היזמות בפתח תקוה."

 

 

 

הייחוד בקהילה שלנו

היתרון שלנו הוא בשותפות ובעזרה ההדדית בין חברי הקהילה.

בנוסף, אנחנו מנצלים את החוזקות של פתח תקוה, אזור תעשיית ההייטק בפתח תקוה הוא השלישי בגודלו בארץ ואנחנו מקדמים שיתופי פעולה עם החברות הגדולות שפועלות בעיר, ועם עיריית פתח תקוה (אורנה דוידאי, חברת המועצה, עוזרת רבות לקידום הקמת מרכז היזמות), המרכז הרפואי רבין, אוניברסיטת בר אילן ומרכז היזמות StarTau.

שיתוף פעולה פורה מאוד נוצר עם IBM הודות לליאור ויצמן, מנהל הסטארטאפים והאקדמיה בחברה, אשר נתן לנו במה להציג את הבית ליזמים צעירים The Nest במסגרת כנס הערים של המחר. בנוסף IBM עורכת מפגשי היכרות עם המיזמים שלנו שבמהלכם אנו בודקים שיתופי פעולה נוספים אפשריים.

עם המרכז הרפואי רבין, נוצר שיתוף פעולה מול חגית הנדל, המנהלת האדמיניסטרטיבית בבית החולים, ועם ד"ר בועז הנדל, יו"ר רשות המחקר בבית החולים, לטובת קידום פרויקטים של פיתוח למרכז הרפואי רבין, על ידי בוגרי קורס תכנות במסגרת פרויקט הסיום שלהם, וגם על ידי שיתוף תלמידי התיכון ממגמות מחשבים בפתח תקוה .

כמו כן, חיברנו בין IBM והמרכז הרפואי רבין, לטובת שימוש במחשב הווטסון למחקר במחלת הסרטן שמתבצע במרכז הרפואי.

 

שיתוף פעולה נוסף נוצר עם אוניברסיטת בר אילן, מול ד"ר אורית רותם וד"ר ניר כהן מהמחלקה הגיאוגרפית באוניברסיטה, לטובת מיפוי הצרכים של פתח תקוה על ידי סטודנטים מהאוניברסיטה. בנוסף, אנו פועלים להקמת צוות מהמחלקה הגיאוגרפית, המחלקה לכלכלה ומינהל עסקים, על  מנת לבצע לראשונה מחקר מקיף לטובת העיר ולשימוש היזמים המתגוררים בה.

כל שיתופי הפעולה הללו, כמו אלו שעוד עתידים לקרות, מהווים שילוב מנצח למען היזמים בעיר.

 

 

 

 

המשמעות של להיות קהילת יזמות בישראל

 

להיות חלק מקהילת היזמות בארץ זה קודם כל לקבל סיוע עצום מכל קהילות היזמות הקיימות, המנטורים, המשקיעים וכל החברות באקו-סיסטם

הדגש בלהיות קהילת היזמות הראשונה בפתח תקוה מאפשר לנו ללוות יזמים צעירים בתחילת הדרך, להפוך את רעיונותיהם למיזמים פורצי דרך, במגוון תחומים, ולייצר את כל שיתופי הפעולה למען הצלחת היזמים שלנו.

 

קהילה מפרגנת לקהילה

 

לשמחתי, הקהילה היזמית בישראל היא קהילה של אנשים שעוזרים ומייעצים מניסיונם העשיר. ברצוני לפרגן ולהודות לדן בלטר, סמנכ"ל StarTau- שאפו על כל הפעילות שלך! ותודה על הייעוץ, הקישור למרצים, שיתוף הפעולה עם תכניות יזמות עילית וערבי משקיעים משותפים. אנחנו מקדמים שיתופי פעולה עתידיים.

פרגון נוסף לנועה מוצפי -  COO and Accelerator Director at StartupEast, על סיוע במתנדבים, קישור למנטורים וייעוץ בכל דרך - ישר כח על פועלך המבורך!

אני רוצה להודות גם לתאיר קובלסקי, מייסדת HAC - האקסלרטור העירוני הראשון בהרצליה; לנתנאל רוזמן, מנהל הקפסולה - מרכז היזמות בנתניה; ולגיל שורקה, National Coordinator at Global Entrepreneurship Network, שמחבר אותנו למיטב המנטורים.

 


כדאי לכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו

ב-18.2.16 נקיים את יום העיון הראשון שלנו, שיכלול הרצאות ומפגשי מנטורים ליזמים שלנו, כך ששווה להיות מעודכנים ולעקוב אחרינו. הפעילות מפורטת בקישור זה.
 

במקביל יש אצלנו אחת לשבועיים מיטאפ פתוח לקהילת היזמים. המפגש הבא יתקיים ביום ראשון  7.2.16,  בנושא: "לפצח את הסטארט-אפ שלך ולבנות מוצר ייחודי", הרצאה של ירון אחר, מומחה לבנית אסטרטגית מוצר.ו'מפצח' קונספטים יזמיים

 

שמרו על קשר

אפשר לעקוב אחרינו בדף הפייסבוק שלנו, ובקבוצת ה-meetup שלנו שם מפורסמים האירועים השבועיים שלנו.

ואפשר גם לפנות אלי במייל: [email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.