23 אוקטובר 2013 | תומר חן
רוצים לפתח אפליקציה? הגיעו מוכנים למבחן 120 השניות

שישה כללי זהב שיהפכו את הרעיון שלכם לאפליקציה סלולרית

 

בעקבות ההצלחה העולמית הכבירה בשיווק מכשירי האייפון והאייפד, נוצר אופק חדש המאפשר לבעלי אפליקציות סלולריות להגיע לרווחים עצומים.

 

אם אתם יזמים פרטיים או בעלי עסקים, אני מניח ששאלתם עצמכם לא פעם מה הם עקרונות הבסיס לפיתוח אפליקציה. הנה כמה כללי זהב שיסייעו לכם לעלות על המסלול כדי להפוך את הרעיון שלכם לאפליקצייה סלולרית:

 

1. מי ולמה? 

 

לפני מתחילים להשקיע כסף וזמן לפיתוח אפליקציה סלולארית, ראשית יש להתמקד בנחיצות של האפליקציה. יש לחשוב באופן מעמיק האם המשתמשים ירוויחו מהשימוש באפליקציה. האפליקציה צריכה להיות מכוונת משתמשים ולהעניק משהו שהמשתמש יוכל להנות או להרוויח ממנו.

 

2. לפעמים החיקוי טוב מהמקור 

 

בחנו האם יש אפליקציה דומה שכבר קיימת בשוק או לא. אם יש משהו דומה שכבר קיים בשוק, בחנו כיצד ניתן לתת ערך מוסף לאפליקציה או שאין חידוש משמעותי. זכרו, אתם לא חייבים להמציא את הגלגל, בהחלט ניתן לקחת אפליקצייה קיימת ופשוט לייצר אחת דומה לה, אך טובה יותר.

 

3. ייחודיות

 

בהמשך לסעיף הקודם, אל תשכחו לדאוג שיהיה בידול. האפליקציה החדשה צריכה לכלול משהו שונה או משהו טוב יותר מהשירות הקיים. כאמור, אם זה לא חדש זה בסדר, אבל זה חייב להיות טוב יותר.

 

4. אפיון שיווקי 

 

לאפליקציות טובות יש תכונה משותפת, הן ויראליות ועוברות מ"פה לאוזן" או במקרה שלנו ממכשיר למכשיר, החל מרגע התכנון חישבו מה יהפוך את האפליקציה שלכם לכזו שמשתמשים ירצו לספר עליו לחברים שלהם. בעצם, בעת פיתוח האפליקציה דאג שהמאפיינים הטכניים יקלו על פעולות השיווק ויצטלבו עימם

 

5. כוח אדם 

 

ישנו מספר רב של מפתחים בשוק, ולכן יש לבצע בחירה מושכלת על מנת לאתר את האדם המתאים. הבחירה הטובה ביותר היא באנשים אקטיביים עם ניסיון, כאלה שיכולים גם לשפר את האפיון המקורי. לכן, עליכם לגייס אדם אשר יכול לבוא עם רעיונות חדשים בעצמו ושביכולתו להביא לביטוי ויזואלי נכון את רעיונותיך והחזון שלך.

 

מומלץ לגייס אדם שכבר פיתח כמה אפליקציות, שמכיר את התחום עם האילוצים והמגבלות. למתמקדים בשוק של אייפון ואייפד מומלץ לגייס מפתח שרשום בחנות ה-iTunes של אפל. יש לנסות ולאתר המלצות במידה וישנם אנשי קשר.

 

6. היזהר שהיוזר לא יהפוך אותך ללוזר 

 

איך? במחיקת האפליקציה שלך או בהתעלמות. למה? כי לא טרחת להקל עליו ובנית משהו עמוס ומורכב. זכור: יש לך עד 120 שניות להרשים את היוזר. אם אחרי שתי דקות הוא לא מבין את המהות או שהוא מגלה שהאפליקציה שלך איטית – הוא לא ירצה בך.

תגובות

1. אני רוצה מאוד להמציא | 22 יוני 2015

אני ימציא משהוא אבל איך מתחילים


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.