21 אפריל 2016 | גיא קצוביץ'
אחת ולתמיד: כל הדרכים למצוא שותף טכנולוגי לסטארט-אפ שלכם

איך למצוא שותף טכנולוגי לסטארט-אפ שלכם? רבים הם היזמים הישראלים המחפשים שותף טכנולוגי שיצטרף למיזם החדש שלהם. לתחושתי, ניכר כי ישנה בישראל "אינפלציה" יחסית רחבה של יזמים "רעיונאים" ו/או בעלי כישורים עסקיים, אשר לא מצליחים למצוא צלע טכנולוגית שתשלים אותם – ותסייע בהובלת מאמצי פיתוח הטכנולוגיה בחברה שלהם. הנה כמה שיטות לאיתור שותף טכנולוגי לסטארט-אפ שלכם.

איך למצוא שותף טכנולוגי לסטארט-אפ שלכם? רבים הם היזמים הישראלים המחפשים שותף טכנולוגי שיצטרף למיזם החדש שלהם. לתחושתי, ניכר כי ישנה בישראל "אינפלציה" יחסית רחבה של יזמים "רעיונאים" ו/או בעלי כישורים עסקיים, אשר לא מצליחים למצוא צלע טכנולוגית שתשלים אותם – ותסייע בהובלת מאמצי פיתוח הטכנולוגיה בחברה שלהם.

 

כמנהל האקסלרטור של בוגרי 8200 – EISP, אני מקבל מדי יום עשרות פניות של יזמים המובילים סטארט-אפ ותרים אחר שותף טכנולוגי – ולכן, ריכזתי בחודשים האחרונים את כל הדרכים האפשריות לאתר שותף כזה. מדובר בערב-רב של רעיונות, פלטפורמות אינטרנט, אירועים ושיטות – אליהם נחשפתי בשנתיים האחרונות במסגרת תפקידי.

 

 

הנה כמה שיטות לאיתור שותף טכנולוגי לסטארט-אפ שלכם:

 

1. משפחה, חברים ומכרים

 

השלב הראשון בחיפוש שותף, הוא להיות מוכנים לצאת מהבית/המשרד שלכם, ולספר לאחרים על הרעיון או הסטארט-אפ שלכם. התחרות על שותפים טכנולוגיים בתעשייה היא קשה מאד, ואם אתם מעונייים למצוא אחד, עליכם להפיץ את הבשורה ברבים – זה הזמן לצאת מהמשרד ולדבר עם בני המשפחה, החברים והמכרים על הסטארט-אפ שלכם, ועל הדרך לספר להם שאתם גם מחפשים שותף טכנולוגי.

 

 

2. אירועים (Meet-ups ואירועי Speed-dating ליזמים)

 

כדאי להסתובב כמה שיותר, לפגוש יזמים, משקיעים, אנשי מקצוע וטכנולוגיה, ולדבר איתם במפגשים רלוונטיים – גם כדי להיחשף לתעשייה ולקבל פידבק על הרעיון, וגם בשביל הסיכוי שמי-מהם יתעניין להצטרף אליכם למסע.

 

לאן בדיוק ללכת? מדי ערב מתקיימים בישראל המוני אירועים ו-Meet-ups במגוון תחומים, רובם ככולם פתוחים בחינם לקהל הרחב. כל מה שצריך זה לצאת מהבית, להגיע לשם, ולהתחיל לספר על הסטארט-אפ שלכם.

 

בהקשר של מציאת שותף טכנולוגי, ישנם אירועים ספציפיים המיועדים למטרה הזו בדיוק – הנקראים בדרך-כלל Pair-up Nights או Speed-dating – מפגשים, בהם ניתנת לכל יזם הזדמנות לספר מה חסר להם בסטארט-אפ ו/או איזה שותף הם מחפשים;כמו כן, שיטה נוספת המומלצת היא לאתר באתר Meet-up אירועים המיועדים לקהל יעד טכנולוגי (ועל פניו, פחות יעניינו את היזם הלא-טכנולוג) – להגיע לשם, ואו-אז להציג את הרעיון שלכם מול הקהל, אשר יהיה באופן טבעי טכנולוגי ברובו.

 

כל מפגש כזה הוא קרקע פורייה להציג עצמכם ולהתחיל לייצר את הקשרים שיובילו אתכם, בסופו של דבר, למציאת השותף המיוחל.

 

** דוגמאות לקבוצות מיט-אפ מומלצות:

Founders Café - Israel

The Israeli Founders Pair-Up Group

CoFoundersLab

Founders NationIsrael

Front-End.IL

 

 

3. חללי עבודה משותפים, אקסלרטורים וחממות

 

תעשיית חללי העבודה, האקסלרטורים והחממות בישראל – פורחת.

 

באשר לחללי העבודה, מדובר במתחמים בהם עשרות יזמים (או מאות, תלוי במקום) יושבים זה לצד זה ועובדים כל אחד על הסטארט-אפ שלו. הן ישיבה המשותפת בחלל – במידה ואתם יכולים להרשות לעצמכם זאת מבחינה פיננסית – או פשוט גילוי נוכחות במקומות הללו (פיזית, או באמצעות מודעות מודפסות), יכולים לעזור לכם למצוא את השותף הטכנולוגי הבא שלכם.

 

גם מרבית החממות והאקסלרטורים משתדלים לתת ערך מוסף ליזמים שלהם בפרט ולקהילת היזמות בישראל בכלל, ולקיים אירועים העוסקים באיתור שותפים לסטארט-אפ. למשל, האקסלרטור The Junction מקיים מעת לעת אירועים רלוונטיים בקבוצת המיט-אפ שלו; כך גם תוכנית היזמות של יוצאי 8200 – EISP, המקיימת מדי רבעון אירוע ייעודי לנושא דרך הקבוצה שלה.

 

 

4. פלטפורמות אינטרנט ייעודיות

 

ישנן לא מעט פלטפורמות אינטרנט ייעודיות בישראל, המיועדות בדיוק לשם משימת איתור השותף הבא לסטארט-אפ שלכם. בכולן אפשר לפרסם מודעה מסודרת ולתור אחר השותף הטכנולוגי המיועד.

 

האתרים המוכרים בתחום:

CoFoundersLab

Founder2be

Founders Nation

Founders Dating

 

 

5. קבוצות פייסבוק ורשתות חברתיות בכלל

 

הרשתות החברתיות מלאות ביזמים המעוניינים להיעזר זה בזה, ובהתאם – ישנן שלל קבוצות רלוונטיות לחיפוש השותף הבא שלכם:

חיפוש שותפים לסטארט אפים

יזמים ישראליים: טיפים, השקעות, הזדמנויות וקשרים

יזמים עבור יזמים

Pair-Up

שותפים לסטארט-אפים

Looking for a CXO

CofoundersIL

 

 

 

** זהו פוסט "חם". במידה ואתם קוראים אותו ויש לכם רעיון או הצעה לשיטה/קבוצה/אירוע נוספים – אתם מוזמנים לכתוב אליי: [email protected]

תגובות

1. עומרי | 26 אפריל 2016

אחלה מאמר.

מאמר מצוין עם Call to Action ברור.
תודה


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.