28 אפריל 2016 | ג'ון ראמפטון
15 דרכים בהן מיליונרים מנהלים את הכסף שלהם והופכים לעשירים יותר

אין זה סוד שלמיליונרים יש איכויות, מנהגים ודרכי חשיבה שונות מהאדם הממוצע. מנהגים אלה הופכים משמעותיים ביותר כאשר זה מגיע לדרכים בהם הם מנהלים את הכסף שלהם. יש להם דרך חשיבה ייחודית שלמעשה מסייעת להם להרוויח אפילו יותר כסף, בכך שהם מקבלים החלטות פיננסיות חכמות, כמו 15 הדרכים הבאות בהן הם מנהלים את כספם.

 

אין זה סוד שלמיליונרים יש איכויות, מנהגים ודרכי חשיבה שונות מהאדם הממוצע. מנהגים אלה הופכים משמעותיים ביותר כאשר זה מגיע לדרכים בהם הם מנהלים את הכסף שלהם. יש להם דרך חשיבה ייחודית שלמעשה מסייעת להם להרוויח אפילו יותר כסף, בכך שהם מקבלים החלטות פיננסיות חכמות, כמו 15 הדרכים הבאות בהן הם מנהלים את כספם:

 

 

 

1. אל תהיו אימפולסיביים

כמה פעמים קיבלתם החלטה אימפולסיבית בעודכם בחנות המכולת? או כשאתם באמזון? זה נפוץ עבור רוב האנשים לקבל כמה החלטות אימפולסיביות בעודם עושים קניות. מיליונרים, לעומת זאת, הם בעלי היכולת לדחות סיפוקים ולהימנע מהחלטות אימפולסיביות. 

מחקר המרשמלו המפורסם שנערך בשנות ה-60 על ידי ד"ר וולטר מישל בסטנפורד, מגבה טענה זאת. ד"ר מישל העניק לילדי גן את הבחירה בין אכילת מרשמלו אחד מתי שהם רוצים לבין לחכות עד שמבוגר ייכנס לחדר. אם הם הצליחו לחכות עד שהמבוגר יחזור לחדר הם יקבלו 2 מרשמלו. ד"ר מישל המשיך לעקוב אחר נבדקיו לאורך השנים וגילה כי אותם ילדים שהצליחו לדחות סיפוקים ולחכות "יש להם BMI נמוך יותר, רמות נמוכות יותר של התמכרות, אחוזים נמוכים יותר של גירושין, וציונים גבוהים יותר במבחני SAT".

 

 

2. דעו את ההבדל בין צרכים לבין רצונות

מיליונרים יודעים את ההבדל בין צרכים לבין רצונות. לכולנו יש רגעים בהם היינו רוצים בית חדש, זוג נעליים חדשות, מכונית או משרד. אבל, האם הם הכרחיים? או האם פשוט בא לכם רכב חדש? בטח, הרכב הוא עוצמתי ויראה מעולה בחניה שלכם, אבל אין זה הכרח. במקום לבזבז כסף על דברים שאינם פרקטיים, מיליונרים משקיעים את הכסף במוצרים הכרחיים שימשיכו להגביר את ההון שלהם.

אולי זו הסיבה לכך ש-61% מאנשים המרוויחים יותר מ-250 אלף דולר בשנה רוכשים את אותן המכוניות שכולנו רוכשים

 

 

3. התמקדו בטווח הארוך

כפי שטימותי סייקס, מיליונר Penny Stock מספר ב-Entrepreneur: "מטרות טווח ארוך לוקחות מינימום של בין שנה אחת לחמש שנים להשיג. מטרות טווח ארוך מהוות מוטיבציה מצוינת. הן יאפשרו לכם להתבונן מעבר לרגע ולשים הכל בפרספקטיבה ולהבין מדוע אתם מבזבזים את הזמן שלכם כיום כפי שאתם עושים".  

המטלות היומיומיות שלכם צריכות להתחבר למטרות לטווח ארוך שלכם, ואם הן לא, עליכם לשנות מעט את מטרותיכם. ההתאמה יכולה להיות על ידי כך שתשנו מעט את המטלות שלכם, או אולי על ידי כך שתחתכו או תפחיתו ממטלות לא הכרחיות ותוסיפו מטלה כלשהי שיכולה לתרום לכם בעתיד.

 

 

4. דאגו למספר מקורות הכנסה

אחרי שהצליחו לכונן ביטחון פיננסי, מיליונרים מתחילים לחפש אחר דרכים אחרות להכניס כסף. מדוע? מאחר והם מבינים כי ההכנסה העיקרית שלהם יכולה פתאום להתייבש. כדי להימנע מאובדן אפשרי של הכנסה, מיליונר יכונן מקורות הכנסה נוספים, כדי שיספקו הכנסה קבועה כתוכנית ב'. 

 

 

5. הפכו השקעות לאוטומטיות

ישנם יועצים ודרכים אחרות להפוך השקעות לאוטומטיות, כמו הפחתה של אחוז מהמשכורת שלכם והכנסתה לחשבון פנסיה מסוג e-cash, אבל מיליונרים גם משקיעים לעתים כה קרובות עד שזה הופך להרגל. הם יודעים כיצד ומתי לנצל הזדמנות, כמו גם כמה להשקיע, כמעט באופן אוטומטי. אבל הם התאמנו על אסטרטגיית השקעה זו מספר רב של פעמים ולפיכך הצליחו לצבור ידע על האופן בו השקעות עובדות.

 

 

6. עבדו לפי תקציב

באמצעות עבודה על פי תקציב, מיליונרים יודעים כמה כסף נכנס וכמה יוצא. זה מאפשר להם ליצור תכנית בזבוז, כך שיוכלו להרשות לעצמם את הדברים ההכרחיים ולוותר על הוצאות בזבזניות מיותרות. יש לפחות מחקר אחד שאומר כי אין לאנשים בעלי הון תקציב, אך הם יודעים לעקוב אחר הכסף שלהם והשימוש הנעשה בו. 

 

 

 

7. היו מוכנים למקרי חירום

יש למיליונרים ממון למקרי חירום. הם מבינים כי ייתכן ויגיע זמן בו יתרחש משבר, כמו אובדן עבודה או מוות במשפחה. במקום להלוות כסף, יש להם חסכונות בהם ניתן לעשות שימוש עד שהמשבר יחלוף. ניתן להימנע מאסונות רבים אם יש חסכון למקרי חירום. אני באופן אישי ממליץ לכם לשמור 12 חודשים של משכורת בבנק כדי שאם הגרוע מכל יגיע, אתם תהיו מוכנים.

 

 

8. השקיעו רק במה שאתם מבינים 

וורן באפט והמשקיע במניות פיטר לינץ הציעו "להשקיע במה שאתם מכירים". זהו טריק שמיליונרים אימצו מאחר והם מבינים כיצד חברה מייצרת הכנסה ורווח, ולפכיך יש להם יתרון תחרותי. הם מודעים לסיכונים ולהזדמנויות.

 

 

9. עקבו אחר הוצאות

האם אתם יודעים כמה כסף אתם מוציאים? אם לא, התחילו לעקוב אחר ההוצאות היומיות, החודשיות והשנתיות שלכם- בדיוק כפי שמיליונרים עושים. במהרה אתם תבינו כי אתם מבזבזים כסף על מוצרים שאינכם צריכים או שניתן להשיג במחיר טוב יותר.

 

 

10. חיו מתחת לאמצעים שלכם

אין זה סוד שאינדיבידואלים בעלי הון חיים מתחת או בטווח היכולות שלהם. לדוגמא, וורן באפט עדיין חי בביתו באומהה, נברסקה שרכש ב-1958 עבור 31,500$ בלבד. CEO מיקרוסופט לשעבר, סטיב באלמר, תמיד טס בטיסות מסחריות. למרות שהם יכולים בקלות להיות הבעלים של אחוזה או מטוס פרטי, הם העדיפו לשמור על הכסף שלהם עבור דברים הכרחיים ולא עבור מוצרי ראווה.  

 

 

11. היו מוכנים להקריב

אז מה עם אתם נוהגים ב-2000 Toyota Camry. אתם מבינים שעם הזמן, בתוך השנתיים הקרובות, תוכלו לרכוש מכונית חדשה כי יהיה באפשרותכם לעשות כן. זו הדרך בה מיליונרים חושבים כאשר זה מגיע לניהול הכסף שלהם. הם יעשו הקרבה זמנית כאשר יש בכך יתרון למטרה הגדולה יותר. אני באופן אישי הייתי כבר שווה מיליונים ונהגתי ב-2006  Hyundai Sonata עד לפני כשנה. הקריבו היום כדי לחיות טוב יותר מחר.

 

 

12. אל תיכנסו לחובות

מיליונרים לא מאפשרים לעצמם להיכנס לחובות. הם לא מלווים כסף ונמנעים מלהשתמש בכרטיסי אשראי אם אין להם את הכסף לשלם את החוב על הכרטיס - אלא אם כן זו השקעה שנועדה לשפר את העסק שלהם או להתחיל חברה חדשה. במלים אחרות, אם אין להם את זה, הם לא הולכים לבזבז את זה. הם מונעים מעצמם- במקום לבזבז את מה שאין להם.

 

 

13.  קבלו ייעוץ פיננסי

מיליונרים יודעים את החוזקות והחולשות של עצמם. במקום לבזבז זמן וכסף כדי לתקן את החולשות שלהם - הם מבקשים עזרה - במיוחד כשזה מגיע לניהול כסף. רק בגלל שהם בנו רשת חברתית או מוצר כלשהו, אין משמעות הדבר שהם יודעים כיצד להשקיע או לחסוך את כספם. הם מבקשים עזרה מיועץ פיננסי או רואה חשבון.

 

 

14.  למדו את עצמכם

חינוך פורמלי הוא לא תנאי מקדים עבור מיליונרים. ביל גייטס, מארק צוקרברג, ואמנסיו אורטגה, כולם הרוויחו את הונם מבלי לקבל תואר. טאי לופז ידוע היטב בכך שלא קיבל חינוך פורמלי ואולם הוא יהיה הראשון שיספר לכם על לימוד עצמי- לופז קורא כספר אחד ביום. כמו מרבית אינדיבידואלים בעלי הון , כל אחד מאלה עשה שימוש בידע מומחה והמשיך ללמוד כיצד להיות מצליח דרך לימוד עצמי.

 

 

15.  עברו על המספרים לפני שאתם מקבלים החלטה

אני לא מדבר על משוואות מתמטיות שעשיתם לפני שנים בשיעורי חשבון. אלא, חיבור, חיסור, כפל וחלוקה בסיסיים לפני שאתם מקבלים החלטות פיננסיות. לדוגמא, אם יש להם רכב ישן יותר שצריך תיקונים, מיליונר היה משווה את עלויות תיקון הרכב עם רכישת רכב חדש. כך, ההחלטה הייתה מתבססת על מה שיותר יעיל מבחינת עלויות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.