15 אוקטובר 2018 | ג'ייסון דה-מר
6 סיבות מדוע להשקיע באסטרטגיית שיווק תוכן ממש עכשיו

שמעתם על היתרונות הפוטנציאליים של שיווק תוכן, אבל כמה השקעתם עד כה באסטרטגיה? אם התשובה היא "מעט מאוד" או "בכלל לא", ייתכן ואתם מפספסים יתרונות משמעותיים. שיווק תוכן אינו טרנד חולף. אם מיישמים זאת באופן הנכון, יש לכך החזר פוטנציאלי משמעותי וניתן להדגמה ביחס לעלויות ראשוניות מינימליות. הנה מספר מוטיבציות שתוכלו לשקול

שמעתם על היתרונות הפוטנציאליים של שיווק תוכן, אבל כמה השקעתם עד כה באסטרטגיה? אם התשובה היא "מעט מאוד" או "בכלל לא", ייתכן ואתם מפספסים יתרונות משמעותיים. שיווק תוכן אינו טרנד חולף. אם מיישמים זאת באופן הנכון, יש לכך החזר פוטנציאלי משמעותי וניתן להדגמה ביחס לעלויות ראשוניות מינימליות. 

 

עדיין, אם אתם חוששים לגבי השקעה באסטרטגיית שיווק תוכן, אתם לא לבד. יש הרבה בעלי עסק שחושבים ששיווק תוכן לא עובד עבור התעשייה שלהם, אבל הם טועים. ייתכן ואתם חושבים שאתם תשקיעו באסטרטגיית שיווק תוכן "יום אחד" או ייתכן שדעתכם מוסחת מהעדפות אחרות. אבל העובדה היא שיש לכם הרבה מה להרוויח מכך שתשקיעו באסטרטגיית שיווק תוכן - וכל דחיה נוספת עלולה לפגוע בכם.

 

הנה מספר מוטיבציות שתוכלו לשקול:

 

 

1. היקף ההחזר

ראשית, לשיווק תוכן יש ROI גבוה, חלקית מאחר ויש מספר אזורים שונים שבהם הוא משפיע. חשבו על היקף ההחזר כאן. אם אתם מפרסמים ומאגדים את התוכן שלכם במספר מקומות, אתם תראו החזר בצורה של ויזואליות המותג, מוניטין של המותג, תנועה פנימה, התעסקות עם הלקוחות, שימור לקוחות וכמובן המרת והוספת לקוחות.

לכל אחד מהתחומים האלה יש פוטנציאל להחזיר חזרה את כל הכסף ועלויות הזמן שכבר השקעתם באסטרטגיה. ביחד, הם מחזירים את ההשקעה מספר רב של פעמים. זוהי דרך אידיאלית לייעל במקסימום את עלויות השיווק שלכם.

 

 

2. יתרונות לאסטרטגיות אחרות

שיווק תוכן לא מתרחש בוואקום, הוא משפיע באופן אקטיבי על אסטרטגיות שיווק אחרות שלכם שייתכן ואתם עוד לא משתתפים בהן. לדוגמא, ייתכן ואסטרטגיית תוכן קיימת תסייע להניע תנועת חיפוש אורגנית, ובכך תגביר את הסבירות של החברה שלכם להופיע בתוצאות החיפוש עבור משתמשים מדמוגרפיות מפתח שלכם.

אסטרטגיה מסוימת יכולה גם לספק דלק לסִינְדִּיקַצְיָה, ביצוע של פעילות עסקית או שיווקית כסינדיקט: הפצה בו-זמנית ישירה של תכנים, תכניות ומידע לערוצי תקשורת שונים לקמפיין שיווק מדיה חברתית ובכך להעניק לכם עדכונים בעלי ערך שאתם יכולים להעלות כפוסטים עבור מי שעוקב אחריכם - באותה מידה, גם עבור קמפיינים של שיווק באימייל שלכם. אתם יכולים אפילו להשתמש בתוכן הטוב ביותר שלכם כעמוד נחיתה כדי לגרום ליותר המרות להתרחש בקמפיין בתשלום.

 

 

3. מגוון של מדיות

כיום, יש המון אפשרויות למדיות ולערוצי הפצה בקמפיין שיווק תוכן. אם אתם לא אוהבים לכתוב מאמרים, אתם יכולים להוסיף לאסטרטגיה שלכם יותר תוכן ויזואלי, כמו אינפוגרפיקות, סרטונים או מערכי שיעור ויזואליים.

אם גם זה לא נשמע טוב, אתם יכולים לנהל ראיונות בסרטונים, או לעשות שימוש בפודקאסטים כדי לשווק את המותג שלכם. אין כמעט גבולות למה שאתם יכולים לעשות בקמפיין שיווק תוכן. כל מה שחשוב באמת הוא שתספקו משהו בעל ערך שהצרכנים והעוקבים שלכם יוכלו לצרוך.

 

 

4. הזדמנויות תחרותיות

שיווק תוכן הוא עולם תחרותי והוא הופך לתחרותי יותר ויותר מדי יום. ככל הנראה, כל המתחרים הקרובים ביותר שלכם כבר החלו לעסוק באסטרטגיית שיווק תוכן, הפיקו תועלת מנושאים, אירועים והזדמנויות טרנדיות שאתם מפספסים מאחר ואינכם מעורבים באותה מידה.

אם תתחילו להשקיע בקרוב בשיווק תוכן, הזדמנויות אלה יהיו עוד פתוחות ותוכלו לסגור את הפער ביניכם לבין האחרים. ככל שתשקיעו יותר בשיווק תוכן, כך יהיה לכם יתרון תחרותי טוב יותר באופן כללי, ולכן עליכם להיכנס בהקדם האפשרי על מנת למקסם את המיקום שלכם.

 

 

5. החזרים מצרפיים

אם כבר מדברים על כניסה מוקדמת, חשוב מאוד להבין ששיווק תוכן הוא אינו אסטרטגיה שמציעה החזרים מצרפיים. במקום אסטרטגיית שיווק שמציעה החזר נוקשה עבור ההשקעה - כפי שפרסום בתשלום עושה - שיווק תוכן כרוך ביצירה ושימור של נכסים קבועים, חצי תמידיים.

בהתאם לכך, המוניטין ו"נכס" האתר שלכם יגדל בהדרגה במהלך הזמן ככל שתפרסמו יותר תוכן וכאשר פקטורים אלה יגדלו, הערך של כל קטע שתיצרו יגדל גם הוא. בשילוב עם הערך החוזר בשנית של הקטעים הקודמים שלכם, הערך של אסטרטגיית שיווק תוכן שלכם יגדל באופן מעריכי (בחזקה) – ולכן ככל שתהיו מעורבים מוקדם יותר, כך תראו את הצמיחה מהר יותר. 

 

 

6. פוטנציאל הפסד מינימלי

שיווק תוכן דורש השקעה של זמן וכסף אבל אתם יכולים לבחור כיצד וכמה אתם רוצים להשקיע. באופן כללי, ככל שתשקיעו יותר זמן, כסף ומאמץ בקמפיין, כך ההחזרים יהיו טובים יותר. אבל אם אתם רק מתחילים, אתם יכולים להשקיע רק בדברים הבסיסיים ביותר כדי לשמור על ההפסדים הפוטנציאליים שלכם מינימליים.

אין זה תירוץ להתחיל להצטמצם באיכות העבודה שלכם. רק לחומרים באיכות גבוהה תהיה השפעה חיובית, אבל השקעה רק בדברים הבסיסיים ביותר אמורה להפחית את חוסר היענותכם למעורבות בשיווק תוכן מוקדם מאשר מאוחר.

 

 

אין חוק שאומר שעליכם להשקיע באסטרטגיית שיווק תוכן ובכנות, העסק שלכם ככל הנראה ישרוד גם ללא זה. אבל, האם אתם באמת רוצים שהעסק שלכם רק "ישרוד" במקום שיצליח ויפרח? אם המתחרים שלכם עושים את זה הם ככל הנראה מתקדמים מהר מכם.

אם המתחרים שלכם לא עושים זאת, אז יש לכם הזדמנות משמעותית להפוך להיות משפיעים בתעשייה, להבחין את המותג שלכם מהיתר. אם לא תשקיעו בשיווק תוכן ייתכן ותקריבו יתרונות פוטנציאליים ענקיים עבור המותג שלכם. ככל שתחכו עם זה, כך יגדלו הדברים שאתם עלולים לאבד, ולכן עליכם להיכנס לזה בהקדם האפשרי כדי למקסם את הפוטנציאל שלכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.