8 ספטמבר 2016 | מערכת StartIsrael
יזם, האקדמיה מושיטה לך יד

במוסדות להשכלה גבוהה בישראל הבינו כי הסטודנטים שמגיעים בשנים האחרונות אל מסדרונותיהם עשויים מחומר אחר וחדש, עם מניע פנימי להמציא, לייצר ולחדש. על כן, הם השכילו לייצר עבורם תוכניות לימוד מיוחדות לתואר שני MBA אשר מטרתן הוא להקנות להם כלים, ידע וקשרים בתעשייה שיאפשרו להם להקים את המיזם הבא, ולהצעיד את העולם למקום טוב יותר.

אם אתה בעל תואר ראשון, וכבר צברת ניסיון בתחומי ההיי-טק, ביו-טכנולוגיה, קלין-טק או פארמה, כנראה הגיע הזמן לעשות את המקפצה הבאה.
 

במוסדות להשכלה גבוהה בישראל הבינו כי הסטודנטים שמגיעים בשנים האחרונות אל מסדרונותיהם עשויים מחומר אחר וחדש, עם מניע פנימי להמציא, לייצר ולחדש. על כן הם השכילו לייצר עבורם תוכניות לימוד מיוחדות לתואר שני MBA שמטרתן הוא להקנות להם כלים, ידע וקשרים בתעשייה, שיאפשרו להם להקים את המיזם הבא ולהצעיד את העולם למקום טוב יותר.

 

יזם שרוצה לצאת לדרך חדשה, יכול מעתה לרכוש דרך האקדמיה כלים כגון אסטרטגיות ניהול, גיוס כספים, משאבי אנוש ואסטרטגיה עסקית בין-לאומית. כלים אלו יעזרו לו להפוך לחברה מצליחה ואולי אף ל-"חד קרן" (חברה בשווי מיליארד דולר).

 

תוכנית ה-MBA של אוניברסיטת תל אביב בניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות, הוקמה לפני 7 שנים כדי לתת מענה לדרישות השוק למנהלי עתיד בעולם הטכנולוגי והיזמי. הסטודנטים יפגשו בין נושאי הלימוד את מכלול הסוגיות הכרוכות בניהול ויזמות בתחומי היי-טק, ובחברות בהן טכנולוגיה הן חלק בלתי נפרד מליבת העסקים שלהן. משך הלימודים הינו שנה וחצי בלבד והלימודים כוללים קורסים אינטגרטיביים, לימוד בצוותים, אירועי נטוורקינג ואף תוכנית האצה עבור הסטודנים. מערך הלימודים מנוהל על פי תרבות ארגונית של סטארט-אפ ומתעדכנת בהתאם למגמות המשתנות בשוק.

 

המחלקה למנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון הקימה גם היא מגמת יזמות וחדשנות. הלימודים מכינים את הסטודנטים להתמודדות עם סביבה עסקית מתהווה, תוך מתן דגש על היבטים גלובלים, בין-לאומיים, בין-תחומיים ובין-תרבותיים. במחלקה, כחלק מגישה רב-תחומית, הציבה חוקרים ממגוון תחומים החל ממימון, שיווק ואסטרטגיה וכלה במדעי ההתנהגות, מערכות מידע וביטוח.

 

מטרת הלימודים הינה להעניק לסטודנטים ידע וכלים בתחומי יזמות עסקית, הקמה וניהול של חברות סטארט-אפ, וכן של ניהול חדשנות והיי-טק. התוכנית מקנה ידע תיאורטי וידע ישומי מעשי מהשטח. היא כוללת פרוייקטים ישומיים עם המגזר העסקי לרבות חברות סטארט-אפ, חברות היי-טק, קרנות הון סיכון ועוד. כמו בתל אביב, גם האוניברסיטה של בירת הנגב העמידה תוכנית האצה בשם innonegev במרכז בנג'ס ליזמות וחדשנות,  המסייעת לסטודנטים בקידום יוזמות ובהקמת סטארט-אפים.

 

במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, כחלק מתואר שני בהנדסה, הוקמה התמחות ביזמות במרכז ליזמות וחדשנות. במסגרת המרכז סטודנטים עוברים קורסים ייעודיים בניהול חדשנות ויזמות, חשיבה המצאתית, קורס תכנון עסקי למיזמי סטארט-אפ, יזמות עסקית חברתית לתואר שני ועוד.

 

אמנם האקדמיה מאפשרות ליזמים צעירים התחלה רכה יותר בעולם היזמות, אך אין לשכוח כי הלימודים בה אפשרית עבור מי שיכול להרשות לעצמו להפרד מסכום לא מבוטל של שכר הלימוד (בניגוד לתוכניות האצה שונות). יחד עם זאת, יתכן כי השקעה זו תתברר בעתיד כהשקעה משתלמת.

תגובות

1. אוקיי | 11 ספטמבר 2016

למה לא נותנים מלגות לתוכניות MBA

לבעלי תואר ראשון במדעי החברה או הנדסה
סטודנטים מוותרים מראש על התוכנית בגלל ההוצאות הגבוהות שלה.
יש כאלו שהמעסיק מממן להם את התוכנית אבל אלו לא רבים


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.