18 ספטמבר 2016 | חן ינוביץ
סוד ההצלחה שלי: 5 סטארטאפיסטים בכירים מספרים על הקשיים בתחילת הדרך

אור עופר, אדם סינגולדה, מיכה קאופמן, תום פחיסויובל טל עומדים בראש חברות הסטארט אפ הכי מצליחות שיצאו מישראל. בין פגישה חשובה אחת לאחרת, ביקשנו מכל אחד מהם לספר על האתגרים שליוו אותם ואת החברה בתחילת הדרך ומה לימד אותם הניסיון.

אור עופר, אדם סינגולדה, מיכה קאופמן, תום פחיס ויובל טל עומדים בראש חברות הסטארט אפ הכי מצליחות שיצאו מישראל. בין פגישה חשובה אחת לאחרת, ביקשנו מכל אחד מהם לספר על האתגרים שליוו אותם ואת החברה בתחילת הדרך ומה לימד אותם הניסיון. 

 

אור עופר, מייסד ומנכ"ל SimilarWeb: למצוא מודל עסקי בר קיימא שיכניס כסף.

 

 

"החברה החלה את דרכה כתוסף לדפדפן שעזר למשתמשים לגלות אתרים הדומים לאתר בו הם ביקרו - מכאן גם השם של החברה. לתוסף הזה היו אמנם כבר מעל 4 מיליון הורדות, אבל איכשהו עדיין לא הצלחנו לפצח ולמצוא את המודל העסקי הבר קיימא שיכניס כסף.  הדרך שעברנו מהתוסף לדפדפן בגלגול הראשון ועד לפלטפורמה הנוכחית הייתה רצופת מהמורות. צברנו לא מעט כישלונות עד שהצלחנו למצוא את המודל הכלכלי שיכניס כסף. הסוד הוא להבין מתי משהו לא עובד, ולנסות לחשוב מחדש על מה אפשר לעשות עם הטכנולוגיה או עם משתמשים שלך מבלי לאבד את המומנטום או את הדחף. בזמן האחרון גייסנו כ-65 מיליון דולר ואנחנו מעסיקים כבר מעל 350 עובדים בשישה משרדים ברחבי העולם, אבל כל זה לא היה קורה אם לא היינו יודעים להתמודד עם הכישלונות במהלך הדרך״.

 

סימילאר ווב היא מחברות הסטארטאפ הצומחות. מדובר פלטפורמת מידע שיווקי המאפשרת לארגונים להבין את השוק ואת המתחרים שלהם ולתכנן את האסטרטגיה בהתבסס על התמונה המלאה של השוק ולא רק על המידע שלהם. לחברה משרדים בתל אביב, ניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון, שנחאי ועוד.

 

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל Taboola: לייצר תרבות ארגונית יחודית.

 

 

"הקושי בתחילת הדרך שלנו היה לגייס את צוות הראשוני. טאבולה היא למעשה העבודה הראשונה שלי, ועם מעט ניסיון או כסף בבנק, הייתי צריך לשכנע את החבר'ה הראשונים מהצבא לקחת הימור (לא באמת מוצדק) ו"לבחור טאבולה". אני חושב שזה היה הניצחון הכי משמעותי של טאבולה ושלי, שהפכנו להיות פתאום חברה. האתגר היה לבנות את הצוות הראשוני, שממשיך איתנו עד היום (כמו אלון פילברג ואביב סיני) ולהחליט איזו תרבות ארגונית תהיה לנו. הטירוף והקושי של העבודה ביחד הם אלו שיצרו את ה-DNA הראשוני של החברה, והרבה מזה נשאר גם היום כשאנחנו כבר 500 עובדים. קושי נוסף היה למצוא מנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) שיוביל את הטכנולוגיה ויעזור לנהל את המרכז בארץ. לקח לי לא מעט זמן למצוא את ליאור גולן שהשתכנע להצטרף אחרי ארוחת ערב בדיקסי (ואנחנו כמעט 8 שנים כבר יחד). ההצטרפות שלו עזרה לי לעזוב את ישראל בכדי להתחיל ללמוד את השוק העולמי מקרוב, ונתנה גם תקווה למצוא מישהו שירצה לקנות את המוצר שלנו.

בסופו של דבר אני חושב שהאתגר של החברה מהיום הראשון ועד האחרון הוא האנשים שמרכיבים אותה. אפשר לנסות להעתיק כל דבר בעולם של היום, אבל אי אפשר להעתיק תרבות ארגונית של חברה".

 

טאבולה היא פלטפורמת המלצות התוכן המובילה בעולם. החברה מספקת 360 מיליארד המלצות תוכן לכמיליארד משתמשים בכל חודש, באתרי התוכן הגדולים בעולם ובישראל. לחברה משרדים בתל אביב, ניו יורק, לוס אנג׳לס, לונדון, ניו דלהי, בנגקוק, סאו פאולו וטוקיו.

 

 

סטארטאפיסט? צא לדרך עם שרת וירטואלי חינם לשנה כולל ליווי ויעוץ של המומחים בבזק . הרשם כאן

 

יובל טל מייסד Payoneer: לבנות את הצוות הנכון ולדעת לעבוד ביחד.

 

 

"סיכויי ההצלחה של סטארטאפים תלוים רבות בכימיה בין הצוות, בכבוד ההדדי וביכולת של היזמים והצוות המוביל לעבוד יחד ולהוציא מכולם את המיטב. ראיתי סטארטאפים נופלים על חילוקי דעות יותר מכל שאר הסיבות החיצוניות לכישלון הסטארטאפ. לכן, אם יצאתם לדרך כקבוצת שותפים עליכם למצוא את הבגרות, הבטן החזקה והענווה לא לריב, לא לזלזל ולהצליח בכל מחיר ביחד עם מי שבחרתם כשותפים למסע".

 

פיוניר היא אחת החברות המובילות בהעברת תשלומים בינלאומיים, המשרתת כיום חברות ועסקים במעל 200 מדינות ב-170 מטבעות ברחבי העולם, ביניהם חברות בינלאומיות כמו Amazon Airbnb, Google, Getty Images ועוד. החברה הוקמה בשנת 2005 וגייסה מעל 100$ מיליון מאז הקמתה ועד היום. עם עשרה משרדים ברחבי הגלובוס ו-35 שפות שונות, פיוניר מעסיקה מעל 650 עובדים מסביב לעולם.

 

מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל Fiverr ליזום ולעבוד מתוך תשוקה אמיתית.

 

 

זמות היא דרך רצופת עליות ומורדות. רגעים של שפל (״הכל אבוד״) ושל התעלות (״שום דבר לא יכול לעצור אותנו״) יכולים להיות קיצוניים מאוד ויכולים להופיע באותו יום, מספר פעמים. זה המשחק וכדאי להיות מוכנים לשחק אותו. היזמים הטובים ביותר שפגשתי הם כאלה שאוהבים את המסע יותר מאשר את נקודת הסיום. אלה שמבינים שיזמות היא תהליך שבו הם והצוות שלהם צומחים ומתפתחים עם הרעיון, עם החברה. אלה שמבינים שאין במסע הזה קו סיום אמיתי ואוהבים את הדרך יותר מכל דבר אחר. כשביקשו ממני לתת עצה אחת ליזמים ניסיתי לחשוב מהי העצה החשובה מכל. יש הרבה דברים חשובים מאוד במסע המורכב הזה: האנשים שתבחרו לעשות אתכם את המסע, התרבות שתייצרו בחברה, האסטרטגיה שתתגבש,  הדרך שבה תיצרו ערך עבור הלקוחות, המשקיעים שתבחרו כשותפים, היכולת שלכם לקחת סיכונים ועוד. אבל יותר מכל אלה חשובה התשוקה שלכם לעשות את מה שאתם עושים. החיים קצרים מידי מכדי לעשות 20 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע משהו שאין לכם תשוקה אליו, והתהליך היזמי קשה מדי כדי שתוכלו להתמודד עם רכבת ההרים הנפשית שמגיעה איתו אם אתם עושים משהו שלא מרגש אתכם. לכן, העצה שלי היא: בחרו היטב!"

 

פייבר היא זירת מסחר מקוון הגדולה בעולם לשירותים מקצועיים וקריאטיביים, המאפשרת למשתמשים למכור את היכולות והכישרונות השונים שלהם כמוצרים עבור משתמשים אחרים מרחביי העולם. פייבר מעסיקה כ-300 עובדים. משרדיה ממוקמים בתל אביב, ניו-יורק, סן-פרנסיסקו, מיאמי ושיקאגו. פייבר גייסה כ-110 מיליון דולר עד היום.

 

תום פחיס, שותף-מייסד וסמנכ"ל מוצרים  Playbuzz:  לאפשר לכל עובד להיות שותף מלא.

 

 

"האתגר הגדול ביותר עבור סטארט אפ הוא גיוס 'טאלנטים' מעולים, שהם לא רק אנשי מקצוע מצוינים, אלא גם אנשי חזון עם ראש גדול וכתפיים רחבות. מדובר באתגר שהתמודדנו איתו בתחילת הדרך של פלייבאז כסטארט אפ קטן וגם היום, כשהחברה צמחה וגדלה ואנחנו ממשיכים לגייס. כדי להצליח למצוא את האנשים הנכונים ולהבטיח שיכולותיהם באמת יבואו לידי ביטוי, בנינו תרבות ארגונית שטוחה, שבה לכל עובד יש את היכולת להוביל תהליכים, להשפיע ולהיות שותף מלא בכל שלבי הדרך. זה לא מתאים לכולם, אך מי שאוהב לראות את התמונה הגדולה ולקחת אחריות, יכול ליזום פתרונות שישפרו את האינטראקציה עם מאות מיליוני משתמשים ועשרות אלפי שותפים עסקיים ברחבי העולם".

 

פלייבאז היא פלטפורמת המדיה המובילה בעולם ליצירה והפצת תוכן דיגיטלי חווייתי. החברה מאפשרת ליצרני תוכן ומפרסמים ליצור ולהנגיש תוכן בפורמטים המעודדים מעורבות קוראים ושיתוף במדיה החברתית. כיום משרתת פלייבאז מעל 400 מליון דפים בחודש ומשתפת פעולה עם למעלה מ-10,000 אתרי תוכן מהמובילים בעולם, כולל Huffington Post, CNBC, Time ורבים נוספים. לאחרונה גייסה החברה 15 מיליון דולר מדיסני וסבן קפיטל.

 

 

סטארטאפיסט? צא לדרך עם שרת וירטואלי חינם לשנה  כולל ליווי ויעוץ של המומחים בבזק. היכנס להרשמה

תגובות

1. מערכת | 12 פברואר 2017

מעשה ידיה

שלום, אתן מוזמנות להיכנס למדור החדש שלנו באתר "מעשה ידיה" ולהיחשף לעשייה הנהדרת של נשים סטארטאפיסטיות ונשים בתעשיית ההיי טק בישראל: http://www.startisrael.co.il/article/category/women


2. סטארטאפיסטית | 12 פברואר 2017

אנחנו ב2017 - תמצאו בבקשה גם נשים סטארטאפיסטיות.


3. מירב | 2 אוקטובר 2016

למה נעדרות הצלחות נשיות בכתבה?


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.