13 אוקטובר 2016 | מערכת StartIsrael
טכנלוגיה בשירות התיירות

כבר חלפו הרבה שנים מאז שתכנון הטיול כלל רכישת מדריך טיולים ומפה בחנות ספרים וביקור אצל סוכן הנסיעות. היום את כל הדברים האלו אנחנו עושים בלחיצת כפתור בנייד, בטאבלט או במחשב האישי. הכרטיסים שלנו דיגיטלים, גם את החדרים במלון הזמנו ברשת והמפה כבר נמצאת באפליקציה עם המלצות כאלו ואחרות. טכנולוגית התיירות לא עוצרת. רק בישראל קיימים מעל ל-400 סטארטאפים בתחום התיירות והבידור.

כבר חלפו הרבה שנים מאז שתכנון הטיול כלל רכישת מדריך טיולים ומפה בחנות ספרים וביקור אצל סוכן הנסיעות. היום את כל הדברים האלו אנחנו עושים בלחיצת כפתור בנייד, בטאבלט או במחשב האישי. הכרטיסים שלנו דיגיטלים, גם את החדרים במלון הזמנו ברשת והמפה כבר נמצאת באפליקציה עם המלצות כאלו ואחרות. טכנולוגית התיירות לא עוצרת. רק בישראל קיימים מעל ל-400 סטארטאפים בתחום התיירות והבידור, וישנם עוד מאות סטאטראפים בעולמות האלו בתחומי הפינ-טק, האינטרנט של הדברים ועוד.

 

לא בכדי התחום הזה בישראל פורח. בארה"ב תחום התיירות מהווה כ-10% מסך ההכנסות כתוצאה ממוצרי תיירות. מדובר בתעשייה ששואפת ומחפשת אחר פתרונות חדשים שיתנו לחברות בתחום ערך מוסף. הסטאטראפיסטים הישראלים הבינו כי יש כאן "אוקינוס כחול" (פוטנציאל הגידול והרווחיות משמעותי ביותר).  

 

העולמות שבהם נוגעים הסטארט-אפים המקומיים מגוונים ומעניקים פתרונות חכמים למטיילים. לדוגמא, בעידן הרשתות החברתיות, חברת Travel Maker הקימה רשת חברתית המיועדת במיוחד עבור המטיילים. היא מתמקדת בצרכים של המטייל ומאפשרת לו, למשל, להפגש עם מטיילים שיש להם תחביבים משותפים ונמצאים באותו זמן ומקום. דרך הרשת הזו המטיילים מקבלים גישה למבצעים ופעילויות מוזלות ומידע בזמן אמת. כל אלו מפחיתים את חוסר הוודאות שעולה לעיתים בזמן הטיול.

 

ב-TravelersBox מציעים למטיילים פתרון למטבעות הזרים שנשארים אצלנו בסיום הטיול. במקום לקחת את הכסף הזר איתנו הביתה, להשאיר באיזו מגירה ולא לעשות בו שמוש, TravelersBox מזמינים את הנוסע להפקיד אותו בדוכן מיוחד ולפדות את הכסף בכרטיס מתנה, להוסיף לחשבון ה-PayPal או לתרום את הכסף למטרה רצויה.

 

גם מספקי השירות כגון חברות תעופה והמלונות נהנים מהטכנולוגיה החדשה הזו. לדוגמא, Udraub יצרו "מנוע חיפוש הפוך" למטיילים. הם בעצם מאפשרים לחברות תעופה ולמלונות למלא מושבים ריקים וחדרים ריקים מבלי להתחרות בינם לבין עצמם על המחיר הנמוך וכך הם מאפשרים למטייל למצוא את הדיל הטוב ביותר עבורם.

 

ב- Aspectiva יצרו פלטפורמה אשר לוקחת תוכן המיוצר ע"י המשתמשים והופכת אותו לתובנות מעשיות ולהמלצות אפקטיביות עבור אתרי איקומרס, מותגים ובתי עסק. הניתוח מבוסס בין היתר על טכנולוגית עיבוד שפה טבעית (NLP) וטכנולוגית מכונה לומדת.

 

חברות אלו ואחרות ישתתפו בסוף החודש בכנס ראשון מסוגו בישראל העוסק בטכנולוגיות המיועדות עבור התיירות. כנס TTI2016 (Travel Tech Israel) יבחן את חשיבותה של התעשייה שלנו והיכולת של התעשיה המקומית לסייע לסטארטאפיסטים לבדוק את המוצר שלהם לפני שהם יוצאים לעולם הרחב. את הכנס מובילה Innovel המקדמת הקמה של מרכז חדשנות ייחודי לתעשיית התיירות. מרכז זה יקשר בין סטארטאפים מישראל והעולם בתחום התיירות לחברות ענק בתחום.

 

 

 

 

בכנס יהיו מספר פאנלים מקצועיים בתחום המלונאות, הרגולציה, שימוש בטכנולוגיות לקידום תיירות ועוד. בכנס יופיעו סטארטאפיסטים אשר יציגות את  הפעילות שלהם מול קהל עסקי ומקומי וחברות בינלאומיות כדוגמת Price line, Expedia, רשתות מלונות עולמיות ועוד ויאפשרו להם להתרשם מפעילות טכנולוגית חדשה הקיימת בישראל. הכנס יערך ב-26/10. קוראי StartIsrael מוזמנים להשתמש בקוד israeltravelstartups לקבלת הנחה בסך 100 ₪ על המחיר הנקוב.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.