29 אוקטובר 2017 | גראנט קארדון
התרבות הארגונית שלכם צריכה להתאים לתרבות שלכם

כל חברה גדולה זקוקה ליסודות, והיסודות של החברה היא התרבות שלה. אני יודע זאת כבר זמן רב, זאת הסיבה שאני מבזבז כל כך הרבה אנרגיה כדי לוודא שהתרבות הארגונית שלי תואמות למי שאני. זו החברה שלי, אז אני רוצה להיות זה שקובע את התרבות שלה. אם אתם לא מצליחים לעצב את התרבות הארגונית שלכם, החברה תעשה זאת עבורכם.

כל חברה גדולה זקוקה ליסודות, והיסודות של החברה היא התרבות שלה. אני יודע זאת כבר זמן רב, זאת הסיבה שאני מבזבז כל כך הרבה אנרגיה כדי לוודא שהתרבות הארגונית שלי תואמות למי שאני. זו החברה שלי, אז אני רוצה להיות זה שקובע את התרבות שלה. אם אתם לא מצליחים לעצב את התרבות הארגונית שלכם, החברה תעשה זאת עבורכם.

זה לא מספיק להשריש את התרבות ביסודות הארגון. כמו בגינון גם כאן אתם תצטרכו לטפל בעשבים השוטים שיצמחו בו. אם אתה לא תדאגו לטפל בעשבים האלו הם ישתלטו לכם על הכול. שמירה על התרבות הארגונית הוא תהליך מתמשך.

בכנס 10XGrowthCon 2017 דיבר ז'אק ז'אקינטל על ארבע השפעות חברתיות שישפיעו על החברה שלכם:

 

1. ירידה בנימוס

מה זה אומר? אתם נכנסים לאיזו חנות והאנשים שם לא עושים שום מאמץ כדי להיות נחמדים אליכם. אתם צריכים לדרוש מהעובדים שלכם להיות חברותיים מכיוון שהרבה מהם כבר לא חושבים שהם צריכים לנהוג כך. דרשו תרבות נעימה יותר. אני רוצה שאנשים בחברה שלי יהיו מנומסים, שיעזרו אחד לשני. כשהם הולכים להכין להם קפה אני רוצה שהם ישאלו "אני יכול להביא גם לך כוס קפה?". אני רוצה שהאנשים שלי יהיו אמפתיים כלפי אנשים אחרים ברגעים רגישים. אני רוצה שיחפו אחד על השני. החברה לא מדברת על זה. אנשים חושבים שזה בסדר לא להיות נחמדים, אבל זה יהרוס לכם את החברה, זה יפגע לכם בתרבות הארגונית ובסופו של דבר יסגור לכם את העסק.

 

2. יותר אנשים מרגישים ש"מגיע להם"

הפסיקו את כל ענייני ה"מגיע לי" האלו. טפלו בנושא ברגע שהוא עולה. אם אני אשמע מישהו שחושב שיש לו זכויות יתר בחברה שלי אני אמצא אותו. אם אני ארגיש או אשמע שמישהו מרגיש שיש לו זכויות יתר אני אתעמת איתו על זה ואגרום לו להבין שהוא צריך להרוויח את עמלו בתוך החברה. לאף אחד אין זכויות יתר.

 

3. הנורמליזציה של חיי הנצח

אתם בטח תתקלו בכל נושא "חיי הנצח" במדיה החברתית, אצל החברים של העובדים שלכם, בקרב אנשים מובטלים ואצל כל האנשים שחושבים שדחיינות היא תכונה שאפשר לחיות אותה או כפי שאני קורא לה "נרמול האלמוות". אתם יודעים מה זה אומר? זה אומר "אני לא צריך לעשות את זה היום, יהיה בסדר. אני הולך לחיות לנצח. אני לא צריך לעשות את זה עכשיו, אני בן אלמוות." היום אנחנו לא מתעסקים בחיי נצח, אנחנו עוסקים בהיום. נורמליזציה של חיי הנצח זה לדחות את השיחה החשובה למחר. החברה שלנו היא זו שמשפיעה על התכונה הזו.

 

4. להפוך אנשים מצליחים לשעיר לעזאזל

אל תהפכו אנשים מצליחים לשעיר לעזאזל. ההצלחה שלהם לא קרתה סתם ככה. אתם נוסעים איתם ברכב, שומעים אותם מדברים ואוכלים איתם ארוחת צוהריים. לא אכפת לי מאיזה רקע הגיעו או למה הם הגיעו ומה הייתה השכלתם. אל תתנו לאנשים בחברה שלכם להרוס את האנשים המצליחים.

 

ארבע ההתנהגויות החברתיות האלו מאיימות בצורה מהותית ומתמשכת על בריאות החברה שלכם ועל תרבותה הארגונית. אתם לא יכולים להזניח את הנושא הזה, אלא לשנות בקביעות את הדרך בה אתם עושים דברים, מסתכלים על דברים ומנהלים את העסק שלכם.

באותו כנס ז'אק ז'אקינטל אמר לקהל "אני מבטיח לכם כי החברה של גראנט קארדון שלפני עשר שנים לא יכולה הייתה לקיים את אירוע 10XGrowthCon, היא לא הייתה מתמודדת עם העומס הכרוך בכך. לא היו לו את התשתית ואת היסודות שלהם היה זקוק. כשהגיע הזמן והוא החליט כבר לעשות את זה, הוא הכיר את התרבות של החברה שלו, היסודות שלה היו שם והוא כינס את העובדים ואמר להם:

 

'חברה, הנה מה שאנחנו הולכים לעשות. אנחנו הולכים לערוך כנס. אנחנו הולכים לארח שם 10,000 אנשים'.

 

והוא ידע שיש לו את האנשים הנכונים שיאמינו בחזון הזה, שיבינו את המשימה ולא יגידו 'מה אתם חושבים? שזה רעיון טוב?'. לא, הם יצאו לדרך מיד לאחר מכן בגלל שהיו לו שם את האנשים הנכונים. הוא ידע שזה לא יצליח אם היסודות שלו לא יתמכו בכך, אחרת זה פשוט יהיה רעיון מטופש."

 

הוא צדק. התרבות של החברה שלכם היא היסודות שלה, וזה נכון לגבי כל חברה בכל תעשייה שהיא. כמנכ"ל חשבו על עצמכם כארכיטקטים. עד כמה גדול הולך להיות הבניין שלכם? כמה קומות אתם הולכים לבנות שם? כמה הבניין יכול לשאת? אם תנסו פשוט להניח אותו על היסודות הוא לא יהיה מוכן. זו הסיבה שבעלי עסקים חייבים להגדיר את התרבות של החברה ולהפעיל אותה כמה שיותר מוקדם. זה הבסיס שעליו בנויות חברות מצליחות.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.