30 אפריל 2018 | ג'ייסון דה-מר
7 סיבות למה העסק שלכם לא מרוויח

בלי רווח, לא תוכלו לשמור על העסק פתוח, ולא תוכלו להמשיך לעשות את מה שאתם אוהבים. למרבה הצער, רוב העסקים החדשים נסגרים בסופו של דבר בשנים הראשונות. במידה רבה זה נובע בשל חוסר היכולת לייצר רווח מספק. זוהי לא בעיה שכדאי לזלזל בה שכן גם עסקים שנבנו על רעיונות מוצקים יכולים לסבול מחוסר רווחיות.

יש הרבה סיבות להפוך ליזמים, לא משנה מהי הסיבה שלכם, גם אם אתם לא מעוניינים להתעשר, העסק שלכם עדיין צריך לייצר רווח.

בלי רווח, לא תוכלו לשמור על העסק פתוח, ולא תוכלו להמשיך לעשות את מה שאתם אוהבים.

למרבה הצער, רוב העסקים החדשים נסגרים בסופו של דבר בשנים הראשונות. במידה רבה זה נובע בשל חוסר היכולת לייצר רווח מספק. זוהי לא בעיה שכדאי לזלזל בה שכן גם עסקים שנבנו על רעיונות מוצקים יכולים לסבול מחוסר רווחיות.

אז, מה מונע מעסקים להיות רווחיים מלכתחילה? הנה שבע בעיות עיקריות.

 

1. מחירים נמוכים

קביעת המחירים היא אחת מההחלטות הראשונות והחשובות ביותר שתצטרכו לבצע עבור העסק שלכם. האופן שבו תקבעו את המחירים שלכם יכול בקלות להכתיב את עתיד העסק. רוב היזמים נזהרים לא לקבוע מחירים גבוהים מדי. אם המוצר שלכם עולה יותר מהמתחרים, אתם עלולים להרחיק מכם את כל קהל היעד שלכם.

עם זאת, אם תקבעו מחיר נמוך מדי, אתם עלולים לבזבז יותר כסף בייצור ממה שתוכלו להרוויח בחזרה. בדקו היטב את הגבולות שלכם ואל תחששו לגבות כסף על איכות. אם תיקחו את הזמן לנסות להפוך את המוצר שלכם לטוב יותר, אנשים ישמחו לשלם בעבורו.

 

2. תקורה גבוהה מדי

יש כמה דברים שהעסק מוכרח שיהיה לו כדי לשרוד. יחד עם זאת, יכול להיות שאתם מבצעים הערכת יתר לצרכים שלכם בכמה תחומים. לדוגמה, האם אתם באמת זקוקים למשרד בגודל של 1,000 מ"ר כאשר יש לכם רק שני עובדים בעסק? האם אתם צריכים להשקיע כסף במכונה שמוסיפה רק ערך שולי למוצר?

חשבו בזהירות על התקורה שלכם, אם אתם מבזבזים יותר מדי כסף, אתם עלולים ליצור חור גדול מדי בתקציב שלא תוכלו לצאת ממנו.

 

3. יותר מדי הוצאות על הדרך

לא צריך לקרות הרבה כדי שהוצאות העסק שלכם יצאו משליטה. ומכיוון שהוצאות יכולות לבוא לידי ביטוי בכל מיני צורות, קשה לשים את האצבע על האזור שגורם לכם להוציא יותר מדי כסף. חשבו כמה אנשים יש לכם בצוות, כמה אתם משלמים לספקים שלכם, כמה עולה לכם לייצר מוצר אחד וחשבו אפילו על גורמים חודשיים כמו עלויות שירות.

לכל אחת מההוצאות האלו קיימות חלופות זולות יותר ומקומות שבהם אפשר לקצץ, אז אל תפספסו אותם.

 

4. הוצאות חבויות

יתכן ויש לכם תוכנית הוצאות מצוינות שתכננתם מראש, אבל יש כמה הוצאות שאתם לא התכוננתם לקראתם, והן לא קובצו לתוך רשימת ההוצאות ה"רגילות" שלכם. לדוגמה, אם העסק שלכם נתקל בצורך לתיקון בהול, אירוע זה יכול לפגוע ברווחים שצברתם כל החודש. אם אתם לא מוכנים בצורה מתאמת לעלויות מס או ביטוח, עלויות אלו עלולות לשרוף אתכם. כל מה שאתם צריכים זה כמה הוצאות לא צפויות שיחבלו במודל הרווחיות שלכם.

 

5. תחרות קשה

יכול להיות שההוצאות שלכם והמחירים שלכם בסדר גמור, אבל אתם מתמודדים עם תחרות קשה מדי. לדוגמה, אם למתחרים שלכם יש מוצרים אשר זהים במחירם אבל פשוט טובים יותר, אתם לא תצליחו למכור מספיק כדי לשרוד.

מצאו מה מבדל אתכם מהמתחרים, מה ייצר לכם יתרון אל מול המתחרים שלכם לפחות בתחום מסוים, לא משנה אם זה במחיר, באיכות או בחוויה.

 

6. מודעות לקויה מצד השוק

יכול להיות שהשוק לא מכיר בכם. זה לא משנה אם מחיר המוצר שלכם אידיאלי גם עבורכם וגם עבור הלקוחות שלכם, אתם לא תצליחו להגיע לרווחיות אם אף אחד לא ידע שאתם קיימים. הכלים הטובים ביותר שלכם להתגבר על הבעיה הזו הם שיווק ופרסום. הם עולים קצת כסף בהתחלה, אבל אם תתכננו אותם היטב, הם יהיו שווים את זה.

 

7. חוסר עקביות

יש סיכוי שיש לכם דרך מצוינת לגרום לעסק שלכם להיות רווחי, אבל דרך העבודה שלכם לא עקבית ולא מאפשרת לכם לקצור את הרווח. לדוגמה, יכול להיות שההוצאות שלכם משתנות בצורה משמעותית מחודש לחודש, או שצוות המכירות שלכם יכול להגיע להישגים בלתי צפויים בשל משתנים בודדים.

ישרו את חוסר העקביות הזו בהקדם. יתכן וזה לא יהיה פשוט לאתר היכן האסטרטגיה שלכם סוטה מהדרך, אבל זה צעד חשוב כדי לשמור על רווח שניתן לסמוך עליו.

 

אלו חלק, אבל לא כל הבעיות, שעלולות למנוע מהעסק שלכם לייצר רווח יציב. יתכן ואתם מתמודדים עם בעיות מכמה היבטים שונים, או אולי אתם מתמודדים עם משהו אחר לגמרי, למשל התמקדות בקהל הלא נכון או שאינכם מצליחים לצמוח מספיק מהר.

אם אתם נאבקים כעת ביצירת רווח לעסק שלכם, או שאינכם מצליחים לעמוד בסעיפים שהצבתם בתוכנית העבודה, בדקו את הדברים האלו צעד אחר צעד עד שתצליחו לבודד את הבעיה. תמיד תמצאו פתרון כלשהו, או לפחות דרך להשתפר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.