7 מאי 2018 | הסטארטאפיסטיות
שש דרגות חופש - הסטארטאפיסטיות עם מירי ברגר מ-6degrees

בפרק שוחחנו עם מירי על תחילת הפעילות כ-LLC בארה״ב ומעבר לחברה ישראלית, החשיבות של חוזים מוסדרים לכל הפעילות העסקית, פיתוח של מוצר משולב חומרה ותוכנה, תקינת CE, מה נתנה להם ההשתתפות בתוכניות האקסלרטורים השונות, למה בחרו לא להצטרף לחממה, האפשרות של גיוס באמצעות הדסטארט, בוטסטראפ ארוך טווח, עבודה עם בן הזוג, מהו משקיע מוביל, החשיבות של יח״צ, ועוד.

מירי ברגר היא מעצבת רב-תחומית שבמהלך התואר השני שלה בעיצוב תעשייתי בניו-יורק, פגשה במרצה לאנימציה שהיה כרות-יד ובעל פרוטזה, שלא יכול היה להשתמש בעכבר לצורך עבודתו, פשוט כי לא היה כזה.

 

בעקבות אותו מפגש, מירי ובעלה אריה כץ, מהנדס חומרה, פיתחו ב-2013 קונספט ראשוני לעכבר לפרוטזה, הגישו אותו לתחרות בניו-יורק ואף הגיעו לגמר. כשחזרו לארץ ב-2015 החלו לפגוש נכי צה״ל עם קטיעות, והבינו עד כמה פציעה כזו יכולה להרחיק אדם מעיסוקו ומחבריו בשל חוסר היכולת להפעיל מכשירי תקשורת ועבודה.

 

כך נולדה חברת 6degrees והמוצר Crescent - צמיד זרוע בצורת סהר שבאמצעות בלוטות׳ יכול להתחבר לכל מכשיר ומערכת הפעלה, מזהה עצמו כאצבע במסך מגע או עכבר, ומאפשר שליטה במכשירים האלו ללא שימוש בידיים. בנוסף, המכשיר יודע להתאים את עצמו לטווח התנועה של המשתמש ולסנן רעד או תנועות לא רצוניות אחרות.

 

 

 

תחילת הפעילות בארה״ב הייתה כעוסק מורשה (LLC) על מנת להגיש פטנטים ולקיים פעילות עסקית, ועם החזרה לארץ ב-2015 נפתחה חברה ישראלית והועברו אליה כל הפטנטים והחובות של העוסק המורשה.

 

לאורך כל הדרך משתתפת החברה בתוכניות האצה שמאפשרות לה קבלת ייעוץ וגם כסף ללא ויתור על אחוזים. מירי שיתפה אותנו בתובנות ובידע שקיבלה מכל תוכנית:

• elabs תוכנית ייעודית למיזמי רפואה, מטעם עיריית ניו-יורק, הנמשכת 6 חודשים ולא לוקחת אחוזים. התוכנית מהווה נקודת כניסה לעולם הרפואי, עם מיקוד בפן המשפטי. בתוכנית מירי למדה איך מתנהלים מול ה FDA, כיצד מבצעים העברת IPמאוניברסיטה, מה להציג בתוכנית עסקית אל מול גוף רפואי, ועוד. לתוכנית שותפים חזקים כגון חברת התרופות פייזר, ואחרים שאפשרו קישורים לאירגוני VAשונים כמו גם לקרן של מייקל ג׳י פוקס.

 

• A3I תוכנית שהיא שיתוף פעולה בין בית איזי שפירא לארגון PresenTense‏ המתמחה בפתרונות לאנשים עם מוגבלויות. התוכנית נמשכת 4 חודשים, מתקיימת ברעננה, ואינה לוקחת אחוזים. בבית איזי שפירא מירי למדה להסתכל על מיזם חברתי כחברה למטרות רווח, להסתכל על כל מכלול עולמו של האדם ולא נקודתית על מוגבלותו, כיצד לבנות נכון את הפיילוט, איך להגיע באמצעות קול קורא אל קהל היעד, כמו גם כיצד לבחון את המוצר אל מול המשתמש, קרי מה נכון לשאול, וכיצד לעשות זאת על מנת שהלימוד יהיה מקסימלי והתוצאות לא יוטו.

 

• masschallenge תוכנית בינלאומית, אשר מתקיימת בארץ בירושלים, נמשכת שלושה חודשים ואינה לוקחת אחוזים. בסופה מתקיימת תחרות בין כל משתתפי המחזור והמנצחים מקבלים פרס כספי בין 50-100 אלף ש״ח. התוכנית קידמה אותם בשני מישורים: בפן הניהולי למדו כיצד להציב מטרות ולהגיע אליהן על ידי הגדרת יעד ברור, בניית שלבים בדרך, וקביעת תאריכים מוגדרים לשלבי התהליך. נוסף על כך התוכנית חיברה אותם לרשת ענפה של סטארטאפים ויועצים מקצועיים מכל העולם שהגישה אליהם, לדבריה, קלה ומהירה.

 

• 8200 חברתי תוכנית בה משתתפת מירי בימים אלו. זו תוכנית של 4 חודשים, המקיימת מחזור אחד בשנה בתל-אביב ואינה לוקחת אחוזים. מירי מספרת שלאחר שלמדה בתוכניות קודמות כיצד להציג את המיזם, מי המשתמש, וביצעה פיילוט, היא רמתה להיעזר בתוכנית זו כדי ללמוד איך להגיע אל השוק ולמצוא שותפים מתאימים ומפיצים שיעזרו לקחת את המוצר משלב האב-טיפוס למכירה בפועל. התוכנית מתמקדת באימפקט למטרות רווח ויודעת לחבר לשותפים רלוונטיים כגון עיריית תל אביב, קופות חולים וכו׳.

 

בפרק שוחחנו עם מירי על תחילת הפעילות כ-LLC בארה״ב ומעבר לחברה ישראלית, החשיבות של חוזים מוסדרים לכל הפעילות העסקית, פיתוח של מוצר משולב חומרה ותוכנה, תקינת CE, מה נתנה להם ההשתתפות בתוכניות האקסלרטורים השונות, למה בחרו לא להצטרף לחממה, האפשרות של גיוס באמצעות הדסטארט, בוטסטראפ ארוך טווח, עבודה עם בן הזוג, מהו משקיע מוביל, החשיבות של יח״צ, ועוד.

 

התוכנית בשיתוף הרדיו הבינתחומי 106.2 FM, בהפקת חן גולן. הצטרפו אלינו בקבוצת הפייסבוק של הסטארטאפיסטיות ונשמח אם תמליצו לחברים! האזנה נעימה :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.