Stock Unlimited
14 יוני 2018 | אלעד פרג'ון
12 דרכים מוכחות מדעית להפוך לחכם יותר

רוצים להיות חכמים יותר? ברור שכן. הצעד ה-13, תקראו את המאמר הזה.

אנחנו לא שלמה, ואנחנו גם לא אחת מאלף. בתחום היזמות, רוב האנשים שואפים להיות חכמים יותר (ובשאר העולם דוגלים יותר בגישת "אין שכל, אין דאגות"), מתוך הבנה שמדובר בתכונה חשובה במיוחד. אז איך משיגים חוכמה? למרבה הפלא, ישנן דרכים מעניינות במיוחד כדי להגיע לכך - והן נמצאות במאמר שיחכים אתכם.

ספרו לעצמכם שאתה חכמים

מחשבה יוצרת מציאות. נקודה. מחקר שנערך על ידי פרופסורים מאוניברסיטאות סטנפורד וקולומביה, מצא כי אנשים שקיבלו מחמאה על חוכמתם, תפקדו בצורה טובה יותר. הניסוי עבד בצורה דומה גם בכיוון ההפוך - מי שנאמר לו ההפך, חווה ירידה בתפקוד שלו ביחס לקבוצה הראשונה. אז מה יקרה שאתם תספרו ותאמינו לכך בעצמכם? נראה שבעיקר רק טוב.

היו חברתיים

אוניברסיטת מישיגן הוכיחה מה שרבים כבר יודעים. מפגשים חברתיים הם מקור להרבה דברים חיוביים, אבל ישנה קורלציה בין כמות המפגשים החברתיים בהם אדם משתתף לבין היכולות הקוגניטיביות שלו. בסופו של דבר - יש היגיון שעומד מאחורי כל זה: כשאתה מרגיש טוב, אתה מתפקד טוב יותר. כשאתה פוגש אנשים, אתה חווה חוויות חדשות ומקבל זוויות שונות של חשיבה. כשאתה מדבר עם אנשים, אתה מגיע הרבה פעמים לדיונים בנושאים שונים ומפתח את החשיבה שלך. בקיצור - תקבעו עם החבר'ה. עכשיו.

לעסו מסטיק

לא, אני לא ממציא את זה. לא רק שהמסטיק יכול לעזור לכם מבחינה שכלית, מחקרים הוכיחו כי לעיסת מסטיק יכולה לעזור בריכוז, להוריד לחץ ולשפר את מצב הרוח. אנחנו יודעים שזה מאוד מעצבן ומתסכל לא להגיע לירח, אבל לפחות המסטיק ייתן לכם זמן תגובה מהיר יותר ומתן תשומת לב לזמן ארוך יותר.

קחו מנוחות

עייפים? במקום לקחת עוד כוס קפה, נסו לישון קצת. אוניברסיטת קליפורניה חקרה ומצאה כי פעולות שנעשו עם הפסקת שינה ביניהן, התבצעו בצורה טובה משמעותית יותר מאשר הקבוצה השניה שביצעה את אותן המשימות, אך ללא מנוחה ועם יותר זמן ביניהן. רוצים להצליח בעבודה? תגידו לבוס וללקוחות שאתם הולכים לישון. או שלא, כי זה כנראה לא ייגמר כל כך טוב (הם כנראה לא קראו את המחקר).

עשו יותר סקס

מחקר של אוניברסיטת קונברטי מצא קורלציה ישירה בין תדירות הסקס לרמת האינטיליגנציה. אז נכון, בסיינפלד הוכיחו את המצב ההפוך - אבל לכל הפחות יש לכם תירוץ מעניין במיוחד לפלפל את מערכת היחסים.

חלומות בהקיץ

המוסד הטכנולוגי של ג'ורג'יה מצא משהו שלא מעט אנשים מבינים בבגרות על הילדות שלהם: אלו המעזים לחלום בהקיץ, מגיעים לרמות יצירתיות ואינטיליגנציה גבוהות מהרגיל. למה? כי מדובר בפעילות שוברת שגרה, באפשרות לדמיין מצב שטרם קרה בתור המציאות, בהפלגה ברחבי הדמיון על מצבים שלרוב לא קיימים במציאות, ופשוט אפשרות לביטוי עצמי אמיתי.

נגנו

זה מעניין, זה מרגיע, זה כישור נוסף. לכן, לא מפתיע במיוחד שלימוד של כלי נגינה מסוים והתמקצעות בו יכולה לפתח את היכולות הקוגניטיביות שלכם. בסופו של דבר, לדעת לנגן ברמה מקצועית על גיטרה, פסנתר או חצוצרה דורש הרבה ידע, מיומנות פיזית והבנה של לא מעט נתונים בזמן אמת. ואתם גם כנראה תהיו ממש ממש באים בטוב בקומזיץ.

עשו כושר

רשימת היתרונות של האופציה הזו היא כמעט אינסופית, ולא מפתיע שגם חוכמה נמצאת כאן. מדענים מהמוסד לחקר הסרטן על שם דנה פרבר ומבית הספר לרפואה בהרווארד, מצאו כי יש השפעה פיזית מובהקת על כושר, בדמות מולקולה מיוחדת בשם איריזין, המסוגלת להגן על המוח מבלאי, ואף לעזור בהליכי הזכרון והלמידה.

צרכו קפאין

לא יכולים לנמנם כמו בסעיף הקודם? מחקר מצא כי 200 מ"ג של קפאין (כמות של כוס קפה ממוצעת), יכולים לחולל שינוי משמעותי את יכולות ומהירויות העיבוד והדיוק. מהיום, אתם לא יוצאים להפסקת קפה - אתם יוצאים להפסקת חוכמה.

הריחו עלי רוזמרין

לא, לא מדובר כאן בספר בישול (אם כי זה בהחלט יכול להועיל אם המיזם שלכם הוא בתחום הקולינרי). מחקרים הוכיחו כי הרחת עלי רוזמרין יכולה לסייע ולשפר את הביצועים שלכם, כולל מהירות השלמת משימות ומבחנים שונים.

רכבו על אופנוע

אל תתנו לאמא שלכם לקרוא את הסעיף הזה. אוניברסיטת טוהוקו ביפן גילתה במחקר שנערך בשיתוף פעולה עם אופנועי יאמהא, רכיבה על אופנוע יכולה לשפר את האינטיליגנציה שלכם ולהוריד לחץ.

כתבו דברים

לא, לא על המקלדת (שורות אלו נכתבו על המקלדת). מחקר של אוניברסיטאות פריסטון וקליפורניה מצא כי כתיבה בצורה האולד סקולית של דף ועט (מישהו זוכר את הדברים האלו?), משפרת ביצועים הכוללים זכרון והבנה מאשר אלו אשר הקלידו את המידע בשיעור בלפטופ שלהם. מי צריך מחשב כשיש בלוק צהוב?

מאמר זה מרכז 12 דרכים, שרובן כיפיות במיוחד (תלוי את מי שואלים). מה נשאר? להפסיק עם התירוצים, ולהתחיל לעבוד על דברים שישפרו את השכל שלכם. תנסו, והוא יודה לכם. ואתם תודו לעצמכם - וזה כבר מעשה חכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.