Pixabay
5 יולי 2018 | ג'ון ראמפטון
איך לתזמן סוף שבוע פרודקטיבי

סופ"ש עבודה בדרך? למדו איך לנצל אותו כמו שצריך.

רוב האנשים יעשו הכל כדי להמנע מעבודה בסופי השבוע. הם יכסחו את הדשא, יישנו הרבה ויצפו בטלוויזיה - הכל כדי לא לחשוב על אימיילים ויעדי מכירות.

לפרילאנסרים, יזמין ואחרים בתחום עם אחרויות בלתי נגמרות, סופי שבוע המנותקים מעבודה הם נדירים מאוד. תמיד יש לקוח שמחכה לשיחה, פרוייקט שצריך לסיים או תוכנית שחייבים לעבור עליה. אבל דבר אחד בטוח, אף אחד לא יכול להשאר פרודקטיבי כאשר הוא עובד בכל יום. מחקה שנעשה על ידי ג'ון פנקאוול באוניברסיטת סטנפורד גילה שאנשים שעובדים יותר מ-55 שעות בשבוע לא מקבלים בוסט נוסף מהמאמצים שלהם, וזה לא משנה אם מדובר ב-56 או 80 שעות. מחקר אחר מציע שעבודה בשעות נוספות מדי פעם לפעם לא רעה, אבל כאשר שעות ארוכות נהיות עניין שבשגרה, הפרודקטיביות מתחילה לסגת לאחור.

לפעמים, עבודה בסופ"ש אינה יכולה להמנע. כשזה קורה, עקבו אחרי הטיפים הללו כדי שתנצלו את המקסימום מהמאמץ הנוסף שלכם.

תזמנו את שעות העבודה שלכם

אם אתם נכנסים לסופ"ש עם הבטחה עמומה של "להשלים קצת עבודה", אתה כנראה לא תשיג את התוצאות שאתה רוצה. במקום לחכות לרגע שבו אתה מרגיש שכדאי לעבוד (רגע שיכול שלא לקרות בזמנים כאלו), תכננו לו"ז והצמדו אליו.

ההחלטה מתי לעבוד מתבססת על ההעדפות האישיות שלך. אני מעדיף את שעות הבוקר המוקדמות מפני שמחקרים מצביעים על כך שלרוב אנחנו יותר פרודקטיביים לפני ארוחת הצהריים. לא כולנו נחשבים כאנשי בוקר, ולכן גם אם אין רצון לקום בשעה מוקדמת, כל עוד אתם מתזמנים את לו"ז העבודה שלכם מראש ודואגים לבצע זאת, אתם עושים את זה נכון.

הגדירו את היעדים שלכם מראש

כאשר העבודה נערמת, ייתכן ותרצו לסיים את הכל בבת אחת. למרות זאת, אם לא תגדירו ציפיות ברורות מעצמך, פרוייקטים אחרים עלולים להסיח את דעתכם או ליצור מצב של ייאוש בעקבות חוסר ההתקדמות.

כאשר אתם מתזמנים לו"ז העבודה שלך לסופ"ש, החליטו מראש על זמן בו פרוייקטים יקבלו סדרי עדיפויות, ואז התמודדו איתם בצורה של אחד אחד. אולי תרצו לעבוד על נושא תקציבי, אבל אם פגישת התקציב היא ביום רביעי ופגישת השיווק תהיה יומיים לפני, התחילו מהמשימה עם הדחיפות הקרובה ביותר.

קחו הפסקה מטכנולוגיה

ב-2018, רוב העבודה בסופ"ש מערבת מחשב. במקום לבלות שבעה ימים בשבוע מול מסך, בחרו יום (או לפחות חלק ממנו) שבו אתם מתנתקים מהטכנולוגיה. שחקו במשחקי לוח עם המשפחה, כתבו רעיונות באמצעות דף ונייר, לכו לטפס על הרים, או כל מה שבא לכם לעשות - כל עוד הסמארטפון שלכם מכובה. האריכו את הפסקת הטכנולוגיה שלכם ככל הניתן. משתמש הסמארטפון הממוצע בודק את הפלאפון שלו כל 6.5 דקות בממוצע. ככל שתבלו זמן רחוק יותר מהמרובע הזוהר של החיים המודרנים, תרגישו יותר רעננים כשיגיע הזמן לחזור לעבודה.

בפעם הבאה שאתה צריך לעבוד בסופ"ש, אל תיתן לזמן להמלט ממך לפני שהוא מגיע. סופ"שים הם הזמן האולטימטיבי להשלים פערים, אבל רק אם אתה משתמש בהזדמנות בצורה חכמה. קבע את לוח הזמנים, הבן מה אתה רוצה להגשים והדבק לתכניות כדי שתוכל לסיים את העבודה ולהנות כמו שאתה אמור להנות בזמנים הללו.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.