Pixabay
2 אוגוסט 2018 | מערכת StartIsrael
5 עצות לשחרור לחצים שניתן לבצע כמעט בכל מקום

לחץ - מה עושים איתו?

לחץ, תנו לו לצאת.

זה לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים - כנראה שיש בתחום הזה לחץ לא מבוטל. זה יכול להיות הלקוחות, העובדים, הספקים, העבודה עצמה או אפילו אתם, אבל הלחץ הוא אחד מהדברים המובהקים ביותר בימינו. הוא מקיף אותנו, הוא נותן לעצמו להשתחל בין כל שעות היום, והוא לא מעוניין להרפות. למעשה, רוב מקרי המוות והמחלות יכולים להסתכם כתוצאה ישירה או עקיפה של לחץ, וגם במחלות שמקורן במקום אחר, הרי שהלחץ בוודאות לא מוסיף לתהליך ההחלמה.

עם כל ההפחדה הזו - יש גם מזור לכל דבר. עם קצת רצון, יכולת וזמן, ישנן לא מעט שיטות שיכולות לתת לכם את הרוגע שאתם צריכים, והכי חשוב - ניתן לבצע אותן כמעט בכל מקום. אז מהן אותן שיטות? מוזמנים לקרוא כאן

שימו לב לנשימות שלכם

כשאנו לחוצים, אנחנו לא נושמים כמו שצריך: הקצב לא אחיד, הנשימות קצרות מדי, יש לפעמים תחושה של קוצר נשימה ועוד לא מעט סיבות שיכולות רק להוסיף לסטרס. כמו שיש לנשימה כוח להוסיף לסטרס, כך היא יכולה גם להפחית ממנו. נשימות רגועות ומתונות יכולות לתת תחושת רוגע ולעזור לכם לחזור לסדר היום הרגיל.

לחיצה והרפיה

להלחם בלחץ עם לחץ, הגיוני? כן, אם אתם גם דואגים לשחרור שאחרי. את התרגיל הזה ניתן לבצע כמה פעמים, בקבוצות שרירים שונות. החזיקו בקבוצת שריר כלשהי (למשל הבהונות וכף הרגל עצמה) למספר שניות ושחררו, בצעו את התהליך למשך 10-15 דקות. התמקדות בלחיצה מסויימת נותנת לגוף להבין שהוא נמצא בלחץ, והשחרור גם עוזר לו לצאת ממנו.

תתחילו לזוז

לחץ במקום העבודה? אולי לצאת ממנו קצת יכול לשנות דברים. שינוי אווירה ושגרה תמיד שובר תהליכים, והתהליך שבונה לכם את הלחץ הוא גם אחד כזה. בנוסף, הוכח במיליוני מחקרים שפעילות גופנית עוזרת גם לגוף וגם לנשמה, ולכן אין שום פסול בכך שאת ההפסקה הבאה שלכם תבלו בלשאוף קצת אוויר ולחלץ קצת עצמות - את השינוי כבר תראו בעצמכם.

דאגו לפלייליסט מרגיע

העבודה היא חיינו, אבל כך גם המוזיקה. אמנם גם כאן יש מחקרים שמוכיחים את ההקשר החיובי, אבל אני חושב שכולנו כבר יודעים לבד שיש שירים שפשוט עושים לנו טוב. בנו לכם פלייליסט מיוחד המורכב משירים כאלו (ויש לא מעט מוכנים), ובפעם הבאה שאתם מרגישים שזה עולה - תנו לעצמכם לשמוע קצת ולעשות הרבה.

הוקירו תודה

לחץ בא הרבה פעמים כשאתם חושבים שהכל מתמוטט ושהכל לא בסדר. קחו דף או מסמך חדש ותתחילו לכתוב. על מה? על הדברים הטובים בחיים, על הדברים עליהם אתם רוצים להגיד תודה. על מה שגורם לכם להרגיש טוב, ושבסופו של דבר - הוא לא מובן מאליו. כשתראו שהרשימה גדולה יותר משחשבתם, אתם תכנסו לפרופורציות, והלחץ? יבין שאין לו מקום כאן.

הלחץ הוא אוייב חמקמק שהרבה פעמים לא יודעים שהוא אויב. אבל איתו נלחמים ברוגע ובחוכמה. השיטות האלו פשוטות ויעילות, ויכולות לשנות לכם את החיים מקצה לקצה. בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.