Photo by Matt Lamers on Unsplash
27 מאי 2019 | ג'ון ראמפטון
10 דברים שעשירים עושים כדי להמשיך להתעשר

כולנו רוצים להרוויח כסף, הגיע הזמן ללמוד מה העשירים עושים כדי להגיע לכך

בעולם של אנשים ממוצעים עם משכורות ממוצעות, רבים מאיתנו רוצים להצטרף ל"מועדון 7 הספרות". מי לא חולם להפוך לאדם עשיר, להפסיק לעבוד, ללכת למסעות שופינג חסרי חששות ודאגות, או פשוט לחיות בחופשה שאינה נגמרת?

למרות האימג', רוב האנשים העשירים בכלל לא עושים את הדברים הללו, וזהו חלק מההליך שמאפשר להם לבנות ולשמר את העושר שלהם. יש הבדל בין לחיות חיים של בזבוז אינסופי (שיסיימו מהר מאוד גם את חשבונות הבנקים של לא מעט עשירים), לבין חיים של עצמאות כלכלית ועושר לטווח הארוך.

העשיר שבנה את עצמו הוא לא בהכרח חכם יותר מהאנשים שסביבו, אבל הוא כן התמקצע במספר עקרונות חשובים שעוזרים לו להישאר קדימה במירוץ. בנוסף, הם גם מתייחסים לבניית עושר ככישור שניתן ללמוד – כך שגם אתם יכולים ללמוד אותם.

אז, אם אתם רוצים להצטרף לדרגים של העשירים במיוחד, נסו ללמוד את עשרת ההרגלים ושינויי אורח החיים כדי לבדוק סוף סוף איך עצמאות כלכלית מרגישה באמת.

אמצו לכם הלך מחשבה שקשור לצמיחה פיננסית

אנשים עשירים לרוב מתגלים כיצירתיים במיוחד כאשר מדובר בחשיבה עסקית ומציאת דרכים שונות להגדלת הרווחים - אנשים מוצלחים במיוחד מבדלים את עצמם מפני שהם מטפחים הלך מחשבה של צמיחה כלכלית שמשנה איך שהם את נקודת המבט שלהם לגבי כסף ועוזר להם להתמקד בראיה של הזדמנויות לרווחים.

הלך המחשבה הזה עוזר לאנשים מצליחים ועשירים להבין שתמיד יש אופציות גדולות וטובות יותר לעבוד ולהתמקד בהן, ולכן תמיד יש עוד כסף שצריך להיעשות. הם פתוחים לבדיקה של רעיונות חדשים והם מאמינים שהם תמיד יכולים לבצע שינויים וליצור תוצאה חיובית.

נטוורקינג עם אנשים מצליחים אחרים

אנשים עשירים מבינים את החשיבות של להקיף את עצמם עם אנשים מצליחים אחרים. אנשים עשירים מבלים זמן בנטוורקינג עם אחרים שהם גם עשירים – אבל גם בעלי רצון, יכולת וכמובן גם פוטנציאל שיאפשר להם להיות מצליחים באופן גורף. העשירים מבלים זמן בכל חודש כדי להכיר אחרי הדומים להם בדעות ובצורות החשיבה בכנסים, אירועים ומפגשים, או פשוט בישיבה לקפה עם מישהו מעניין.

אם נראה לכם שמדובר בבזבוז זמן, אתם טועים – התנהלות זו שומרת על המחשבות שלהם מפוקסות על הצלחה ועוזרת להם להכיר אנשים חדשים שיכולים לתת להם רעיונות מרעננים שיכולים ליצור תגובות חשיבה שונות. בכך, אותם אנשים עשירים יכולים גם למלא את רשימות אנשי הקשר והחברים שלהם עם אנשים משפיעים שיכולים לעזור להם בעתיד (וכמובן גם להפך).

צאו מאזור הנוחות שלכם

אנשים עשירים הפכו לכאלו מפני שהם למדו שהצלחה מגיעה לאלו שיכולים לסבול אי נוחות קלה. הם מבינים שהדרך היחידה להשתפר באמת היא לדחוף את עצמכם מעבר לגבולות שלהם. אם אתם רוצים להפוך לעשירים, אתם תצטרכו לתדלק את הניצוץ היצירתי שלכם, לחשוב על רעיונות עסקיים ייחודיים ואז לקפוץ למים.

עושר והצלחה לא מגיעים מהנוחות של עבודה רגילה של 9 עד 5. הם מגיעים מלהסתמך על החוסן הפנימי שלכם וללכת על החלום הגדול. כל המנהלים העסקיים המוצלחים, אנשי החזון ומשני המשחק הלכו מעבר לאזורי הנוחות שלהם בכדי להשיג את ההצלחה האולטימטיבית. האנשים ששמם ייחקק בספרי ההיסטוריה הם כאלו שהיה להם את האומץ להתמודד עם הפחדים שלהם ולקחת את הצעד הראשון אל עבר הלא נודע.

צרו מספר תזרימי רווחים

ככל שיש לכם יותר כסף, כך יותר קל לעשות כסף. הדרך הקלה והמהירה ביותר לעשות כסף היא ליצור מצב שבו יש לכם מספר ערוצי הכנסה. בדרך זו, תמיד יש לכם כסף שמגיע אליכם, ואתם יכולים להשתמש בעודפים כדי להשקיע באפיקי השקעה חדשים. כך, פחות או יותר תגיעו לדרך העיקרית שבה העשירים נשארים עשירים.

יש שתי צורות מרכזיות של הכנסה: הכנסה אקטיבית, שבה אתם עובדים עבור הכסף, או הכנסה פסיבית, שבה התשלום לא נקשר ישירות למספר שעות העבודה שלכם. הכנסה פסיבית כוללת שכר דירה, דיבידנדים ממניות, כתיבת ספר או אפליקציה ומכירתן בשירותים מקוונים או בקיצור – כל מה שיביא לכם הכנסה כתוצאה ממכירות ו/או תמלוגים.

השקיעו

אנשים עשירים גורמים לכסף עבורם. הם יודעים שהשקעה היא המפתח לגידול הפיננסי שלהם. בעוד ששמירת כסף ליום צרה היא ללא ספק התנהגות ראויה, ההשקעות שלכם הן אלו שיעשו את עיקר העבודה בדרך למעבר לעושר.

חסכון הוא פשוט לשים את הכסף במקום בטוח עד שאתם צריכים או רוצים להשתמש בו, אך לרוב קופות חסכון לא יוצרות ריבית גבוהה, כך שהכסף שלכם נשאר במצב סטטי פחות או יותר. אבל כאשר מדובר בהשקעות חכמות, אתם מקבלים ריבית גבוהה יותר, אותה תוכלו להשקיע מחדש. כאשר אתם משקיעים במשהו, אתם גם מסתכנים במידה מסוימת, ולכן אתם צריכים ללכת לפי כלל פשוט – אף פעם אל תשקיעו יותר ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד.

קחו סיכונים מחושבים

העשירים לא מהמרים על החלטות פיננסיות גדולות, והם עושים את כל שביכולתם כדי להפחית את הסיכון. הם מבצעים מחקר וניתוח, קובעים אלו אופציות יתאימו עבור הצרכים הפיננסיים שלהם והרצונות העסקיים שלהם, בודקים את היתרונות אל מול החסרונות ורק אז, הם פועלים בסיכון מחושב.

ההחלטות העסקיות שלהם מתבססות על שאלה עצמית פשוטה "האם הפעולה הזו תקרב אותי ליעד?" הם נמנעים מסיכונים טיפשיים שלא באמת הולכות לתגמל אותם, והם אף פעם לא נוקטים בגישה חסרת דעת כשמדובר בכסף, בטח ובטח בכסף שלהם.

התמקדו בשיפור עצמי

יש קורלציה חזקה בין רוב העשירים לרצון עז לקרוא וללמוד, אם כי לרוב לא תמצאו אצלם ספרים בנאליים וחסרי תוחלת. העשירים מבינים את החשיבות של לימוד ושיפור עצמיים כדי להפוך לטובים יותר בכל דרך אפשרית. למעשה, אם תציצו לארון הספרים שלהם, לרוב תמצאו ספרים הקשורים לשיפור עצמי.

בעוד 85% מהאנשים העשירים קוראים לפחות שני ספרים הקשורים לנושא, רק 11% מהם קוראים ספרים למטרות בידור, זאת לעומת 79% מהעניים שקוראים ספרים למטרה זהה. לא מספיק? 94% מהעשירים קוראים את החדשות, לעומת 11% מאלו שאינם עשירים.

אף פעם אל תפרשו לחלוטין

העשירים הגדולים באמת יכולים להרשות לעצמם לא לעבוד יותר יום אחד בחייהם, אבל רובם ממשיך לעבוד, לפחות עד רמה מסוימת – והרבה פעמים גם הרבה לאחר גיל הפנסיה. זה לא אומר שהם חותמים על ימים ארוכים במשרד – הם עדיין נהנים מלו"ז גמיש וחופשות לעתים תכופות, אבל בסופו של יום – רוב האנשים העשירים לא פורשים לעולם. זה לא בגלל שהם לא יכולים להרשות זאת לעצמם, אלא בגלל שהם נהנים ממה שהם עושים.

רבים מהם הם יזמים עם "אש בוערת" והתשוקה של להקים עסק ולהצמיח אותו היא תשוקה שתמיד נשארת איתם. היציבות של עבודה בשילוב עם קבלת המשמעות וההגשמה היא חלק נכבד מהאושר הכללי שלהם. העבודה נותנת להם תחושה של הצלחה ומטרה שתשמור אותם ממוקדים – מה גם שהיא נותנת לכסף להמשיך לזרום לחשבון שלהם.

המנעו מבזבוז יתר

בעוד אנשים מהמעמד הבינוני ומטה חולמים בהקיץ על בזבוז כספים ללא דאגה, קניה של מכוניות פאר, בתים גדולים ובגדי מעצבים, העשירים לרוב לא יישארו כאלו אם הם לא יפסיקו לבזבז. לא משנה כמה כסף אתם מרוויחים – אתם תמיד תהיו עניים אם תבזבזו יותר מאשר תרוויחו!

העשירים מזהים שככל שהם מבזבזים פחות, כך יש להם יותר כסף כדי להגדיל את העושר שלהם. שימו לב שחסכנות נמדדת ביחס להכנסה – אדם עשיר יכול לבזבז הרבה יותר מאשר מישהו שמרוויח הרבה פחות ממנו. אך כשמשווים בין השניים, העשירים נוטים להיות יותר חסכנים ולוודא שהם לא מבזבזים יותר מדי.

קחו זמן לשיקוף

הרבה מהאנשים שהפכו את עצמם לעשירים מבלים זמן במחשבה ממוקדת בכל יום – לפחות 30 דקות או יותר באזור שקט שמעניקות להם זמן שקט בו הם יכולים לבצע שיקוף על החיים ועל היעדים שלהם, לחשוב על הבריאות ועל מערכות היחסים שלכם, לשקול את הקריירה והיעדים הפיננסיים ביחד עם ניתוח של המצב הנוכחי שלהם ואיפה הם רוצים להיות. זמן חשיבה על הדברים הקריטיים הוא חיוני בכל הנוגע להישאר רלוונטי במשחק ביחד עם מתן תשומת לב לשינויים ואתגרים שיכולים להיקרות לכם בדרך.

זהו גם הזמן שבו ניתן להתמקד בשיפור עצמי ולהתחיל לבדוק רעיונות מסוימים. חלק מהעשירים אוהבים לכתוב כדי להצליח למצוא פתרונות ורעיונות יצירתיים – אך לא משנה מה הכי מניע לכם את גלגלי החשיבה – וודאו שאתם מנצלים את הזמן בכל הנוגע לחשיבה פרודוקטיבית: אל תבזבזו את האנרגיה המנטלית שלכם מחשבות והרהורים שליליים שיכניסו אתכם ללופים שיגרמו לכם אפילו לפקפק בעצמכם – כי העשירים לא עושים זאת.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.