RubiQ
2 יוני 2019 | מערכת StartIsrael
סטארטאפ בשבוע: הכירו את RubiQ

בפעם הבאה שאתם על המטוס - יכול להיות שאתם שם בזכות רוביק. בואו להכיר את החבר'ה שממריאים למעלה - ולא רק במובן המטאפורי.

מי אנחנו?

רוביק הנה סטארטאפ צעיר אשר הוקם לפני חצי שנה, במשימה לעזור לחברות תעופה לנהל שיבושי טיסות ומלאי לא מנוצל. בתחילת דרכנו, פיתחנו מנוע הקצאת משאבים המבוסס על תורת המשחקים ובינה מלאכותית אשר מכרנו למשרד הבטחון וכיום משמש אותם להקצאה חכמה של כוח אדם. כיום, אנו מנצלים את הטכנולוגיה הייחודית שלנו בכדי לאפשר לחברות תעופה להפוך את תהליכי הניהול הנוכחיים לאוטומטיים על ידי שלושה שלבים פשוטים:1. זיהוי מנע של טיסות בסיכון 2. התקשרות עם הנוסע דרךAircules , העוזר האישי החכם שלנו 3. הקצאה מחדש של הנוסעים לטיסות אחרות בזמן אמת.

הפתרון החדשני שפתחנו נכנס לפעולה במקרים בהם יש ביטול או עיכוב של טיסה ויש צורך בהעברה של נוסעים לטיסות אחרות בכדי להבטיח את הגעתם ליעד המבוקש, ובמקרים בהם החברת תעופה מכרה יותר מידי כרטיסים (Overbooking) ויש צורך בזמן אמת למצוא מתנדבים המוכנים לעלות על טיסה אחרת. בנוסף, המערכת מזהה מקרים בהם בטיסה ספציפית יש ביקוש גבוה יותר מכמות המקומות הקיימים, מחפשת נוסעים גמישים ומציעה להם אלטרנטיבות תמורת פרס כספי, ואז מעבירה אותם ומוכרת את הכרטיס שלהם מחדש בסכום גבוה יותר.

בתקופה בה חברות Low-Cost מתחזקות, התחרות נהיית קשה יותר והמלחמה לחתוך בעלויות אופרטיביות גוברת, חברות תעופה מחפשות פתרונות אוטומציה בדגש על שירות גבוה לנוסע. המוצר של רוביק מאפשר להן חסכון משמעותי בכח אדם, האצת זמני התגובה והעברה אופטימלית של נוסעים, כל זאת תוך מתן רמת שירות גבוה לנוסע בזמנים החשובים ביותר.

החברה הוקמה על ידי שלושה שותפים צעירים עם חזון לפתור בעיות עמוקות על ידי טכנולוגיות מהפכניות בפרט בתחום הקצאת המשאבים. עמוס בר יוסף, מנכ"ל החברה, בעל תואר בתכנית המצטיינים בפכ"מ מאוניברסיטת תל אביב וניסיון בתחום הייעוץ האסטרטגי. בן גילת, המכהן כ-CTO של החברה, עזב תואר בביולוגיה ומדעי המחשב בשביל לעזור להפוך את החלום המשותף למציאות. ניב אופנהיים, סמנכ"ל מחקר ופיתוח, מביא עמו ניסיון רב לחברה בתחום מדעי המחשב כאשר באמתחתו מספר פרויקטים חדשניים בחברות מובילות.

מה אנחנו מחדשים?

החידוש המרכזי של החברה נובע משילוב של טכנולוגיה חדשנית ביחד עם פתרון יצירתי לבעיה ארוכת שנים. טכנולוגיית החברה נשענת על מנוע הקצאת המשאבים אשר מספק ביצועים אופטימליים בזמן ריצה מהיר במיוחד ומאפשר לחברות התעופה לקצר באופן משמעותי את מהירות התגובה במקרים של שיבושי טיסות. ההתקשרות האוטומטית עם הנוסע דרך Aircules מאפשרת לנוסעים לבחור מבין אלטרנטיבות נתונות וכך לתפוס שליטה על המסע שלהם תוך חווית שירות גבוהה ומיידית.

האתגר הכי גדול שלנו הוא

שוק חברות התעופה אמנם אוצר בתוכו הזדמנות עסקית ענקית, אך דורש סבלנות ועבודה קשה. במכירה ל-Enterprises כל כך גדולים, יש צורך בהתמודדות עם בירוקרטיה מתישה וסבבי מכירה ארוכים במיוחד. בכדי להתמודד עם אתגר זה, החברה משתפת פעולה עם ארגונים רבים אשר מטרתם לחבר בין מקבלי ההחלטות בחברות התעופה לבין סטארטאפים בכדי להקים סביבה מהירה לפיילוט משותף. כך, סבבי המכירה מתקצרים באופן משמעותי והחברה מסוגלת לצמוח בקצב מהיר.

אנחנו מאמינים שנצליח כי

אנחנו צוות צעיר עם רעב גדול ודרייב אדיר, המגיעים מרקע של הקצאת כח אדם בטיימינג מושלם בו חברות התעופה מחפשות סטארטאפים הפועלים בתחום שיבושי הטיסות.

אבל אי אפשר להצליח בלי

ראשית, חייבים תשוקה אדירה וחיבור למה שעושים. אך זה לא מספיק, צריך בנוסף גם את הקשרים הנכונים והמשקיע האסטרטגי הנכון אשר מחברים ומקרבים אותך גם ללקוחות וגם למודל עסקי מדויק.

רצינו לומר תודה ל

למשפחות שלנו, שתומכות בנו מתחילת הדרך ועוברות ביחד איתנו את המסע המשוגע הזה.

בעוד שנה מהיום אנחנו

עם 10 לקוחות, ביניהן חברות תעופה מהגדולות בעולם. בנוסף, אנו נתחיל לפתח את המוצר השני שלנו אשר יעסוק בניהול שיבושי טיסות ומלאי לא מנוצל בעולם ה-Air Cargo.

ככה שומרים אתנו על קשר:

אתר האינטרנט שלנו www.rubiq.tech 

תמיד אפשר לשלוח לנו מייל ל – [email protected]

בלינקדאין

נשמח לענות על שאלות או סתם לשמוע מכם

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.