29 מרץ 2020 | מערכת StartIsrael
29.03 - השבוע בסטארטאפים

האם מישראל תצא הבשורה לעצירת מגיפת הקורונה? וגם, סטארטאפ ייחודי הבודק השפעה של הקורונה על מיתרי הקול ומי החברות שהרוויחו בגדול מהסגר הכפוי?

 



סיכום השבוע בתחומי הסטארטאפים והיזמות בארץ ובעולם:

בפינתנו החדשה - השבוע בסטארטאפים, אנו נרכז לכם את החדשות והעדכונים הכי חמים עם סיכום השבוע החולף בעולם הסטארטאפים.
כמו תמיד, מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו:[email protected]
 
 

האם לנשאי קורונה יש טביעת קול ייחודית?

הסטארטאפ הישראלי Vocalis Health בודק יחד עם משרד הביטחון אם אפשר לזהות נשאי קורונה על פי הקול שלהם. הרעיון העומד מאחורי הבדיקה הוא שנגיף הקורונה פוגע במערכת הנשימה, ולכן עשויים לשמוע סימני מצוקה בקולו ובנשימתו של נשא הנגיף. בימים אלו נאספות דגימות קול ונשימה מחולי קורונה ומאנשים בריאים, שינותחו באמצעות למידת מכונה. בשלב הבא ינסו ב-Vocalis Health לפתח אלגוריתם שיסייע למשרד הבריאות לעקוב אחרי החולים, כשהם נמצאים בביתם, ובכך להקל על מערכת הבריאות.

 

המרוויחה הגדולה ממשבר הקורונה: אפליקציית Zoom

הצורך הגדול בתקשורת בימים הללו הביא לנסיקה בשימוש באפליקציית Zoom. אומנם קיימות אפליקציות נוספות לניהול שיחות וידאו, שהמוכרות שבהן הן ווטסאפ וסקייפ, אבל דווקא Zoom היא זו שהפכה לפופולרית ביותר עכשיו. בשבוע האחרון האפליקציה הגיע למקום שלישי בהורדות לסמארטפונים, ובשבוע שעבר החברה דיווחה על עלייה של 78% בהכנסות, וזה בניגוד למצב הנוכחי בבורסות העולם. אין לדעת אם מצב זה יימשך גם אחרי שהמשבר יסתיים, משום שכעת מרבית המשתמשים באפליקציה הורידו את הגרסה החינמית שלה, בעוד הכנסות החברה מגיעות מהפיצ'רים הפחות פופולריים הניתנים בתשלום.

 

סטארטאפ "לא" במשבר: הסופרמרקט המקוון Quik

ככל שההנחיות על הסגר בבתים מחמירות, יותר ויותר אנשים מזמינים את הקניות שלהם באינטרנט. דבר זה הביא לכך שסטארטאפ הסופרמרקט המקוון Quik צומח בצורה מטורפת, וכמות ההזמנות עלתה במאות אחוזים. החברה מוערכת ב-200 מיליון ₪, ועוד לפני משבר הקורונה, מינואר 2019 עד ינואר 2020 החברה הייתה בצמיחה של 700%. עכשיו - היא נוסקת עוד יותר ומתמקדת בהמשך הצמיחה שלה.

 

ועידת חירום בינלאומית ביוזמה ישראלית למלחמה בקורונה

ביוזמה ישראלית של קרן ההשקעות הירושלמית JVP ואראל מרגלית, נערכה ועידת חירום בינלאומית למאבק בקורונה. ברוח ימים אלו, הוועידה נערכה באופן מקוון, והשתתפו בה שרת החדשנות של איטליה, יו"ר רשת בתי החולים הגדולה באיטליה, יו"ר החברה הכלכלית של ניו יורק, המכון הביולוגי בישראל, מכון ויצמן, מיקרוסופט, סיסקו, חברת התרופות אסטרזניקה, וכן אקדמאים וחברות סטארטאפ כאשר מטרת הוועידה הייתה מציאת פתרון למשבר הנוצר מהמגפה.


רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי סטארטאפ ויזמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.