© rawpixel
10 מאי 2020 | מערכת StartIsrael
10.05 - השבוע בסטארטאפים

אינטל מתכננת לרכוש את Moovit בסכום עצום של מיליארד דולר; מיקרוסופט רוכשת את CyberX הישראלית ב-165 מיליון דולר ו-Orca Security השלימה סבב גיוס של 20 מיליון דולר.

 
 
 
סיכום השבוע בתחומי הסטארטאפים והיזמות בארץ ובעולם:
 
בפינתנו החדשה - השבוע בסטארטאפים, אנו נרכז לכם את החדשות והעדכונים הכי חמים עם סיכום השבוע החולף בעולם הסטארטאפים. כמו תמיד, מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: [email protected]
 
 

אינטל בדרך לרכישת Moovit בעסקת ענק של מיליארד דולר

חברת אינטל עתידה לרכוש את Moovit הישראלית בכמיליארד דולר. אינטל היא אחת מבעלי המניות ב-Moovit, שפיתחה אפליקציה לתכנון ניידות בתחבורה הציבורית. ב-2018 אחרי סבב גיוס של 50 מיליון דולר, אמר מייסד ומנכ"ל Moovit, ניר ארז, שהוא מצפה שלחברה יהיו יותר ממיליארד משתמשים עד 2021 ושמספר הערים המשתמשות בניתוח הנתונים שלה יגדל משמעותית. אמנון שעשוע, המייסד והמנכ"ל של Mobileye, שנרכשה על ידי אינטל, הוא חבר דירקטוריון של Moovit, והוא אמר שהשילוב בין הטכנולוגיה והנתונים של Mobileye ושל Moovit יסייע להפוך את הערים למתאימות לרכבים אוטונומיים. רכישה זו תהיה הרכישה השנייה בגודלה של אינטל בישראל בחודשים האחרונים, אחרי שהיא רכשה את Habana Labs ב-2 מיליארד דולר בסוף 2019.


הסטארטאפ CyberX תירכש על ידי מיקרוסופט

מיקרוסופט צפויה להכריז בקרוב שהיא תרכוש את חברת הסטארטאפ הישראלית CyberX, בעסקה שמעריכים שתעמוד על 165 מיליון דולר. שתי החברות התחילו את המשא ומתן ביניהן עוד לפני משבר הקורונה, וכעת הן נמצאות בשלב החתמת כל בעלי המניות של CyberX. חברה זו פיתחה פלטפורמת אבטחת סייבר IoT למפעלים ולמערכות בקרה תעשייתיות, תוך שימוש בלמידת מכונה לניתוח פעילות בזמן אמת ולזיהוי פעילויות חריגות. לקוחותיה של CyberX הם מתחומי החשמל, האנרגיה, המים והתרופות, שיש להם מפעלים ותשתיות שזקוקים לאבטחת סייבר מאסיבית.


גיוס של 20 מיליון דולר ל-Orca 

חברת אבטחת הסייבר Orca Security הצליחה לגייס 20 מיליון דולר בסבב הגיוס המרכזי הראשון שלה, שאותו הובילה קרן הון הסיכון GGV Capital, אשר תמכה גם בעליבאבא. כיום סך המימון שגייסה אורקה עומד על 26.5 מיליון דולר. אורקה מפתחת תוכנת אבטחת ענן לאיתור תוכנות זדוניות ולהגנה על נכסים בעננים של אמזון, מיקרוסופט וגוגל. המימון הנוסף שהשיגה החברה מיועד להגדלת כוח האדם, לקידום המחקר והפיתוח ולביסוס האסטרטגיה השיווקית.



זכויות שימוש בקניין רוחני יינתנו ללא תשלום לסטארטאפים מתחום השבבים

ARM הכריזה שתעניק לחברות סטארטאפ בתחום השבבים, הנמצאות בתחילת דרכן, גישה למגוון רחב של מעבדים ושל אמצעי קניין רוחני נוספים ללא תשלום, כדי לאפשר להן להתקדם במהירות בשלבי הפיתוח. את הרעיון הגתה דיפטי ואצ'אני, סגנית הנשיא ומנהלת פעילות האוטומוטיב ומוצרי ה-IoT בחברת ARM, והוא נולד לאחר שהיא הבינה שלחברות הנמצאות בשלבים ראשונים של פיתוח המוצר, קשה כלכלית לרכוש רישיונות למעבדים, לשבבים גרפיים, לכלי פיתוח שונים וכדומה, ודבר זה מעכב את תהליכי הפיתוח. בשלב הנוכחי ARM לא תרוויח מרישיונות השימוש, אך לאחר שהחברות יתחילו למכור את מוצריהן, הן ישלמו תמלוגים ל-ARM.

רוצים לעבוד איתנו ולקבל במה מול אלפי סטארטאפים ויזמים? כתבו לנו! [email protected]


תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.