7 יולי 2020 | עו"ד ורדית לגאלי
איך אדם עיוור חזר לפתע לראות?!

אחת התכונות הכי מסוכנות ליזמים, היא האגו שלהם. בכתבה שלפניכם, תקראו איך ניתן ורצוי לצאת מאזור הנוחות שלכם, בכדי שהמיזם שלכם לא יקרוס



כמה פעמים כבר ראיתי יזמים סופר מוכשרים

מתרסקים וחוזרים עם הזנב בין הרגליים למקום

ממנו הם יצאו.

 

 

לא משנה כמה כישרון, תעוזה, חוכמה, אומץ

וכל יתר התכונות ה- must have ליזמים יש לך,

 

אבל אם יש לך גם V ירוק על התכונה הקטלנית שאדבר עליה כאן?

 

אז צר לי לעדכן אותך –  זה רק עניין של זמן עד שהמיזם שלך יתרסק.

 

באחריות.

 

והקטע הבאמת עצוב?!

 

היה אפשר למנוע את זה אם רק היית שם על mute את התכונה הזאת בזמן.

 

על מה אני מדברת?

 

אז התכונה שהכי הורסת מיזמים, היא....

 

אגו!

 

למה בעצם?

 

האגו פשוט גורם ליזם לקבל החלטות שגויות.

 

יזמים בעלי אגו חושבים שהם יודעים הכי טוב מכולם.

מגיבים באופן אינסטינקטיבי ואמוציונאלי לסיטואציות ודילמות.

כשהם מקבלים ביקורת – הם מרגישים שתוקפים אותם, אז הם תוקפים חזרה,

הם עסוקים בלהסביר ולהצדיק את עצמם ולמה הגישה שלהם היא הנכונה -

במקום להקשיב ולהפנים ולקבל זאת כביקורת בונה, ללמוד ולהשתפר.

 

ליזמים בעלי אגו מנופח יש מנגנון הגנה שמקשה עליהם:

 

*לזהות, להכיר ולקבל את החולשות שלהם – שיש דברים שהם פשוט לא הכי טובים בהם.

*להודות בטעויות שהם עשו.

(זה הזמן לשאול את עצמך מתי הייתה הפעם האחרונה שהודת בפני אחרים שעשית טעות)

*להבין שיש להם עוד הרבה מאוד מה ללמוד (גם מאחרים).

 

והתוצאה של כך היא?

 

יזם שפועל בתוך עלטה מוחלטת

באזור שנקרא "אזור העיוורון".

 

 

מהו אזור העיוורון?

 

האזור שבו היזם כלוא בתוך הראש של עצמו.

הוא בטוח שהוא יודע הכל,

ולכן צורת החשיבה המקובעת שלו מעוורת אותו מלראות

אספקים שונים ופרספקטיבות שונות של הסיטואציה שהוא יכול לקבל מאנשים שמבינים יותר ממנו,

וניתוח שלהם  יאפשר להסתכל על המציאות בצורה הרבה יותר אובייקטיבית,

ולקבל החלטות הרבה יותר מושכלות ומדויקות.

 

 

אבל הקטע החמור באמת? הוא שהיזם כל כך מלא באגו,

שהוא אפילו לא יודע שהוא באזור העיוורון.

 

והתוצאה של יזם שתקוע באזור העיוורון היא,

שאין ליזם כזה שום סיכוי לקבל החלטות נכונות עבור המיזם.

 

למה?

כי הוא פשוט לא מסוגל לראות את כל המפה. 

הוא לא יודע להעריך בכלל את מה שנמצא מחוץ לאזור העיוורון שלו

והוא אטום ל- insights שיש לאנשים שיודעים הרבה יותר טוב ממנו.

(זה בדיוק כמו שנשאל אדם שנולד עיוור צבעים, איך זה מרגיש לראות את העולם בצבע. אין לו מושג הרי).

 

אני יודעת שאתם עשויים לתפוס את הכתבה הזו ככתבה מעט מתנשאת,

אבל לא כל כך אכפת לי,

כי הכתבה הזו נכתבה לטובת היזמים והיזמיות חסרי האגו.

 

והאמת? שכל אחת מאיתנו חוטא בחטא הגאווה.

והחדשות הטובות הן, שניתן לעבוד על זה.

 

איך?

בגדול -

החוכמה היא, לדעת לזהות בעצמנו את אזור העיוורון – במה אנחנו לא חזקים מספיק,

מה אנחנו לא יודעים מספיק טוב ובמי אנחנו יכולים להיעזר

וללמוד את מה שחסר לנו.

 

לנו כיזמים – חשוב ללמד את עצמנו ענווה

ובשום אופן לא לתת לאגו ולצורך שלנו להוכיח שאנחנו צודקים,

להיות יותר חשוב מהצורך להגיע להחלטות הכי נכונות והכי טובות עבור המיזם. 

 

אני אספר לך גם... שאני מיישמת את הגישה הזו – גם בחיים האישיים.

 

 

בחוברת הצ'ק ליסט לסטארטאפ שהכנתי לכם, תקבלו את כל הכלים שאתם חייבים לרכוש בכל הקשור לאספקטים המשפטיים של המיזם שלכם ותצליחו לצאת מאזור העיוורן המשפטי שלכם.
 
הורידו את הצ'ק ליסט בקישור הזה:



שלך,

ורדית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

עו"ד ורדית לגאלי

בעלת משרד עו"ד בתחום ההייטק והחברות, ליוותה עד כה מאות סטארטפים ויזמים בשלבים שונים של המיזם, החל מחברות בתחילת דרכן ועד לחברות בשלות עם פעילות גלובאלית.

מאמרים נוספים