22 יולי 2020 | מערכת StartIsrael
כשהטכנולוגיה פגשה את הביטוח

במאמר זה, נדון על השפעות הטכנולוגיה על עולם הביטוח, על מדיניות קביעת סיכונים מותאמת אישית, ועל התקשורת עם הלקוחות.

במשך שנים ארוכות, שירותי הביטוח היו סטטיים ועברו שינויים מעטים. הפורמט הקבוע של תשלום חודשי על ידי הגורם המבוטח, אשר בתמורה אליו מסופקת לו חבילת ביטוח סטנדרטית מסוכן הביטוח, עובר היום שינויים משמעותיים בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית. 

 

קבלת שירות מלא דרך אתרי אינטרנט

רשת האינטרנט הובילה לשינויים רחבי היקף בענפים רבים. עולם הקמעונאות היום שונה באופן מהותי מאשר בעבר, כאשר אנשים רבים רוכשים את רוב מוצרי הצריכה בלחיצת כפתור, במקום ללכת ישירות לחנויות. היום, חברות ביטוח רבות עושות שימוש בהרגל של הצרכנים המודרניים לרכוש מוצרים ברשת האינטרנט, כדי להקל על התהליכים הבירוקרטיים הנלווים לחתימה על ביטוח. לקוח יכול היום בלחיצת כפתור ותוך דקות ספורות, לבטח את עצמו. בין אם מדובר על ביטוח נסיעות לחו"ל לטובת טיול חד פעמי, או על ביטוח דירה ארוך שנים, הכול זמין ונגיש ברשת האינטרנט. היתרון של התפתחות טכנולוגית זו הוא, שכל לקוח יכול תוך זמן קצר להשוות הצעות ביטוח של חברות שונות, ולבחור את המשתלמת ביותר. אתרים כמו הר הביטוח מקלים על התהליך אפילו יותר, ומגבירים את התחרות בענף לטובת הצרכנים.

 

הגברת נגישות נותני השירות

בעבר, כדי לקבל שירות מסוכן או חברות ביטוח, היה צורך להגיע פיזית אל המשרדים, או להמתין שעות ארוכות עד קבלת מענה טלפוני. היום, חברות ביטוח רבות מפעילות שירות לקוחות יעיל, מאובטח וטכנולוגי. שירות זה מאפשר לקבל מענה מהיר יותר בכל נושא. אם עליכם להגיש מסמכים לחברת הביטוח לצורך קבלת פיצויים, תוכלו לעשות זאת באתרים ייעודיים ומאובטחים. אם ברצונכם לברר מהו ההליך שעליכם לעבור לאחר תאונה, המידע ייפרס לפניכם בלחיצת כפתור, באופן יעיל, מהיר ונוח במיוחד.

 

שימוש בביג דאטה כדי לייצר מדיניות ביטוח תואמת לקוח

האתגר העיקרי של נותני שירות בתחום הביטוח, בין אם מדובר על חברות ביטוח או על סוכנים פרטיים, הוא חישוב סיכונים. במשך שנים ארוכות, הדרך העיקרית להתמודד עם האתגר הייתה באמצעות חלוקה גסה של האוכלוסייה לפלחים. דוגמה לכך ניתן למצוא בעולם ביטוחי הרכב, כאשר נהגים צעירים מחויבים בתשלום פוליסה גבוה יותר, מאחר וסטטיסטית הם מועדים יותר להיות מעורבים בתאונות. לחלוקה זו יש אמנם יעילות מסוימת, אך היא במידה רבה מפלה. הרי צעיר אחד אינו זהה לצעיר אחר, ועצם העובדה שישנה מובהקות סטטיסטית אינה מעידה על אדם ספציפי. היום, השימוש בביג דאטה מאפשר לחברות הביטוח לשפר משמעותית את יכולת חיזוי הסיכונים שלהן. המידע המגיע ממגוון מקורות, מאפשר לייצר פרופיל משתמש מורכב בהרבה, ולקבוע את הסיכון באופן מדויק יותר מאי פעם. כך, לקוחות רבים יכולים לקבל הצעת ביטוח מותאמת אישית, ולא להיות כבולים לקבוצה גנרית אליה הם משתייכים.

 

פתרונות טכנולוגיים למזעור הסיכון

לצד השימוש בביג דאטה ובאינטרנט כדי לשפר ולייעל את השירות ללקוחות, חברות ביטוח רבות יכולות היום לפעול באופן אקטיבי למזעור הסיכון ללקוחותיהן. מזעור הסיכון מוביל לכך שחברת הביטוח יכולה להציע הצעות משתלמות בהרבה ללקוחותיה, לטובת כלל הצדדים. פתרונות טכנולוגיים למזעור הסיכון הם מגוונים מאוד. בתחום הרכב למשל, חברות ביטוח רבות דורשות התקנה של פתרונות נעילה מתקדמים, באמצעות קוד או אמצעי אלקטרוני אחר, ולעיתים אפילו מוזילות את מחיר הביטוח אם הלקוח יתקין מערכת שתאפשר מעקב אחרי מיקום הרכב על פי דרישה, כך שהסיכוי לאתרו במקרה של גניבה יגדל משמעותית.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.