28 ינואר 2014 | יניב ארד
איך Visual Studio 2013 עושה למפתחים חיים קלים

כל השינויים והחידושים בסביבת הפיתוח .NET שאתם צריכים להכיר

במאמר הבא נסקור את השינויים והחידושים בסביבת הפיתוח החדשה Visual Studio 2013 והמוצרים הנלווים. 

 

Visual Studio 2013

 

גרסת ה-Visual Studio 2013 החדשה, ממשיכה לשמר את מקומה כסביבת הפיתוח המתקדמת והפופולארית ביותר בפיתוח מערכות מבוססות פלטפורמת NET.

 

הגירסה, הזמינה להורדה, מביאה עמה את החידושים הבאים:

 

תוספים חדשים המשפרים את יעילות הפיתוח :


גרסת 2013 כוללת כמה שיפורים שמטרתם להקל על המפתח בזמן הקידוד, כמו השלמה אוטומטית של סוגריים, היכולת להזיז בלוקי קוד שלמים באמצעות קיצורי מקלדת, וניווט in-line.

 

בנוסף, הגרסה מביאה עימה Team Explorer חדש עם דף בית משופר המאפשר גישה מהירה יותר למגוון אלמנטים הקשורים לעבודת הצוות המשותפת.

 

כשאנו, כמפתחים, ניגשים לקוד קיים (בוודאי אם לא אנו כתבנו אותו), יש לנו אחריות רבה להבין את משמעותו. בנוסף, יש לנו גם צורך להכיר את "היסטוריית הקוד", כמו מי עבד עליו, מה שינה כל מפתח ועוד. הדבר בולט במיוחד בפרויקטים עליהם עובדים צוותים גדולים.
 

גירסת ה-2013 מביאה עימה את ה-CodeLens: תוסף המשלב בין ה-MetaData  של הקוד לבין מידע היסטורי המגיע מה-Team Foundation Server) TFS), ומציג לנו Preview עבור כל Method המציג את ההיסטוריה של אותו קטע קוד.
 


 

 

פיתוח Apps ל-Windows 8.1


גירסת ה-2013 מספקת לנו סביבת פיתוח עשירה עבור פיתוח Apps לחנות האפליקציות של Microsoft, הכוללת בין היתר Templates עשירים גרפית , פקדים חדשים ומתקדמים וממשק לבדיקת ביצועים ואנליזת הקוד .

 



שיפורים בפיתוח Web

בעבר, בבואנו לפתח Web Sites או Services, היינו אמורים לבחור באופציה הרלוונטית וכתוצאה מכך נוצר לנו פרויקט ייעודי. האתגר הגדול יותר היה כשרצינו לבצע אינטגרציה בין כמה רכיבים. אז היה עלינו לנהל פרויקטים נפרדים כיחידה אחת.

 

מהבחינה הזאת ישנו חידוש משמעותי בגרסת ה-2013: לראשונה, אנחנו יכולים לפתח Hybrid Project - פרויקט אחד המורכב מרכיבים שונים, בין אם זה Web Forms , MVC , WCF , Web API  וכו'. החידוש מקל מאוד על ניהול ותחזוק הקוד ומאפשר גמישות שלא היתה קודם לכן.



 

פיתוח אפליקציות ל-Office 365


הגירסה החדשה מאפשרת לנו לפתח ולהרחיב את יכולות כלי האופיס בענן (Office 365).


כיישומים בענן, ניתן להרחיבם תוך שימוש בפלטפורמת ה-Azure. ניתן לעשות בהם שימוש ממכשירים שונים, להיעזר ביכולות ה-ALM של ה-Visual Studio, ולקבל שירותים נקודתיים ולפי דרישה בקלות יתרה.

יכולות ALM משופרות


גירסת ה-2013 מציגה חידושים בתהליכי ה-ALM (ר"ת של  Appliation Lifecycle Management) המשפרים ומקדמים את עבודת הצוות המשותפת.

 

בין היתר מביאה הגירסה את ה-Agile Portfolio Management המאפשר לנהל פרויקטים גדולים ומורכבים בצורה אג'ילית; את ה-Team Rooms המספק פלטפורמה לשיתוף מידע וסיעור מוחות בין אנשי הצוות (לא משנה מיקומם); וגירסת Web ל-Comments  ChangeSets ועוד.

 



שיפור וניטור קוד


גירסת ה-2013 מספקת שיפורים ביכולות ה-Debugging וה-Optimizations, יכולות המספקות אנליזות לקוד כגון זיהוי צווארי בקבוק אפשריים, בעיות ביצועים אפשריות , שיפור וייעול הקוד ועוד .

 

בגירסה זאת נמצא את ה-Memory Dump Analyzer שיאפשר לנו לגלות בעיות זיכרון בסביבת הייצור ויפתור לנו זליגות זיכרון ושימוש לא יעיל.

 

SharePoint 2013


SharePoint הינו מוצר ופלטפורמה לשיתוף וניהול ידע באירגון.

 

המוצר מספק יכולות רבות מאוד, ביניהם ניהול ארכיון מסמכים, ניהול ידע חכם, יכולות הקמת אתרי אינטרנט ללא כתיבת קוד, פלטפורמה לניהול תוכן, ניהול קהילות ידע ועולמות Social, יכולות בינה עסקית מתקדמות ועוד.

 

פיתוח על גבי SharePoint הינו אחד התחומים החמים והמבוקשים בשוק וחסרים מפתחי SharePoint טובים.

 

בגירסה זאת מובאים לא מעט חידושים. גירסת ה-SharePoint 2013 שיצאה השנה המביאה עמה חידושים רבים, וביניהם:


פיתוח Apps

לראשונה, גירסת ה-SharePoint מאפשרת לפתח Apps (להבדיל מ-Solutions עד כה) , שהינם למעשה יישומונים היכולים להתארח עצמאית על פלטפורמות שונות (ולא רק על גבי שרת ה-SharePoint).  מודל ה-Apps מביא איתו את היתרונות הבאים:

 

עבור המשתמש (User):

- Apps זמינים הן דרך הקטלוג הארגוני והן דרך חנות האפליקציות.
- קלים מאוד לשימוש והתקנה .
- זמינים מכל מכשיר ומכל מקום.


עבור ה-Administrator :


- הם בטוחים יותר מפתרונות SandBox היות והם מותקנים מחוץ לשרת ה SharePoint.
- הם דורשים פחות גישות לשרת ולכם מהירים יותר.
- מאפשרים התאמה סלקטיבית של משתמשים לאפליקציות.

עבור המפתחים:


- מספיק ידע בסיסי בפיתוח Web כדי ליצור Apps.
- ניתן לגשת לספריות ורשימות בעזרת ה-Apps.
- גירסת 2012 תומכת ב-Apps Templates.

 

את ה-Apps ניתן לראות , לרכוש ולהשתמש ב-SharePoint Apps Store.

 

 

 

עיצוב אתרים


יכולות עיצוב חדשות במוצר מאפשרות לכל בעל ידע ב-HTML  ו-CSS בסיסיות לעצב ולמתג אתר פנימי או חיצוני בקלות יחסית , ללא הכרת מעמיקה של יכולות ה-SharePoint כמוצר.

 

כל מעצב מתחיל ימצא פלטפורמה עשירה ופשוטה ליצירת אתרי אינטרנט ללא כתיבת שורת קוד אחת .


בגירסה זו מובאים כמה חידושים, ביניהם:


Design Manager: ממשק המרכז ומנהל את כל רכיבי עיצוב האתר כגון תמונות , קבצי CSS , HTML ועוד, המאפשרים עיצוב Master Pages ו-Layouts, בדגש על HTML 5, בו עושה שימוש רב ה-SharePoint. כלי זה אינו מחליף את ה-SharePoint Designer כי אם משלים אותו בכל הקשור לעיצובי הדפים בלבד .


Snippet Gallery: מאגר גדול של רכיבים מוכנים לשימוש ( Web Parts ו-Controls ) בהם ניתן להשתמש ולהוסיף לתכני הדפים השונים (לדוגמא : שימוש ב"תיבת חיפוש" ושילובו בדף תוכן כלשהו).


Display Templates: מאפשר לנו לשלוט על הפורמט והמראה של תוצאות החיפוש באתר , ולהרחיב את האפשרויות הקיימות בנוגע לתוצאות חיפוש בדידות או מקובצות.


Image Renditions: מאפשר לנו להגדיר תצורות תמונה שונות עבור קבצי תמונה באתר (מבחינת גובה, רוחב, צורת חיתוך). ניתן להגדיר Renditions שונים לאותו מקור וכך להציג תמונה מסוימת במספר צורות שונות.

 

 

עריכת תוכן


לגירסת ה-2013 יכולות משופרות להזנת ועריכת תוכן לפרסום כמו תמיכה בריבוי שפות; היכולת לפרסם מידע במספר Site Collections; שימוש בקטלוג רשימות (כגון ספריית מאמרים, בסיס ידע או קטלוג מוצרים); יכולת לבנות "ניווט מנוהל" המאפשר ניווט מהיר יותר ועל-פי דרישה בכל עמוד תוכן; וקטגוריות Layouts לדפים, המאפשרים להגדיר מראה ועיצוב מסוים עבור סוגי מידע שונים.

 

בינה עסקית ( BI )

יכולות ה-BI של הגירסה החדשה מספקת כלים לאינטגרציה קלה וחכמה עם כלי Office שונים ועם טכנולוגיות מבוססות Microsoft אחרות.

 

ה-Excel Services מאפשרים כעת לבצע ולפרסם אנליזות מתוחכמות של מידע בפורטל ובכמויות גדולות יותר שלמידע מבעבר, יכולות ה-Performance Point Services שופרו ומספקות כעת אפשרויות כגון העתקת Dashboards לאתרים שונים ולמשתמשים אחרים, יכולות חיפוש וסינון מתקדמים יותר ועוד.

 

 

 

תמיכה ב-Mobile

גירסת ה-2013 מספקת תמיכה ותאימות טובות יותר במכשירי Mobile שונים כגון "דחיפת עדכונים" מהפורטל למכשיר, יכולת לעקוב אחר מיקום המכשיר (Geolocation) , דפדפן משופר המאפשר להציג Apps בתצורה אופטימאלית יותר, יכולת משופרת לעבוד עם כלי Office ועוד.


חיפוש

יכולות חיפוש מתקדמות מסופקות עם גירסת ה-2013 , וביניהן ממשק משתמש משופר לחיפוש, המאפשר להגיע ליותר תוצאות בזמן קצר יותר , שיפורים במדד הרלוונטיות (ע"י מערכות חכמות הלומדות את המשתמש), מקורות חיפוש חדשים המרחיבים את יריעת התוצאות ועוד.


מחשוב חברתי ( Social Computing )


גירסת ה-2013 מעלה בדרגה אחת לפחות את כל עולמות ה-Social ומספקת יכולות מתקדמות לניהול ושיתוף קהילות ידעניהול מתקדם יותר של MySites; קטגוריות ידע חדשות המאפשרות לחברי הקהילה להרחיב את הידע ולתרום משלהם גם בנושאים שלא היו עד כה; ניהול חכם ומתקדם יותר של ספריות מסמכים הקשורות לעולמות ידע שונות ועוד.

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.