29 אוקטובר 2020 | מערכת StartIsrael
הייטק – תכנסי לזה

בעבר נטען כי תחום ההייטק הוא גברי וישנה תקרת זכוכית שמונעת מנשים להשתלב בו. מאז העולם השתנה לחלוטין, ונשים מהוות חלק בלתי נפרד מצוותי פיתוח רבים.

כיום, כאשר רבים עובדים מהבית והיכולות הנמדדות אינן תקשורת בין אישית, תחרותיות או מראה אלא כישרון ויכולת לימוד, נשים יכולות להמשיך ולכבוש את עולם ההייטק. משנים קודמות חלה עלייה מ-25% נשים בצוות פיתוח ל-33% נשים, כאשר שיעור הנשים הבוחרות בלימודי תואר במדעי המחשב עולה משמעותית. במאמר זה נעניק מספר המלצות למתכנתות העתיד.


השכלה פורמלית או ניסיון: מה באמת מחפשים בהייטק?

עולם ההייטק מבוסס כיום על ניסיון בתחום הפיתוח והשכלה פורמלית. לכן, כאשר אישה מעוניינת להשיג משרה נחשקת, כל שעליה לעשות הוא להדגיש בקורות החיים את ניסיונה הנוכחי בתחום, התארים שצברה כמו תואר ראשון במדעי המחשב או במערכות מידע וכן כל קורס מקצועי שלמדה לאחר מכן. במהלך התואר מבצעים פרויקטים מעשיים שיכולים להיות חלק מתיק העבודות ולהמחיש את היכולת והניסיון בתחום. לכן, מומלץ שיהיה לכן פרויקט מעשי גמור המופיע ברשת, כדי שהמעסיק/ה העתידיים יוכלו להתבונן בו. כדאי גם לחשוף חלק מהקוד שכתבתן, ולהוסיף תיעוד מקצועי לתהליך הפיתוח באמצעות פלטפורמות מתאימות.


חשוב להתלבש באופן מכובד

ראיונות עבודה רבים מתבצעים היום בזום. יש באפשרותכן לבחור את הבגד שיהלום את מקום העבודה העתידי. יש כאלה שאומרים: "התלבש לפי המשרה שבה היית רוצה לעסוק, ולא לפי זו שבה אתה עובד כיום". מומלץ לבחור בחולצה מכופרת על פני חולצת טריקו, ולהתאפר בצורה סולידית. את הבגדים השיקיים והמרשימים מומלץ לשמור לפעם הבאה שתצאו עם חברים. ככל שהנראות שלכן תשדר מקצועיות, כך המעסיק/ה יתייחסו לקורות החיים ולניסיון התעסוקתי שלכן, ויהיו ממוקדים יותר ביכולות שצברתן במהלך התואר.


חפשו חברות המעסיקות נשים רבות בשדרה הניהולית

בחלק מהחברות יש היום אפליה מתקנת בזכות נשים שמכהנות בתפקידי ראש צוות, סמנכ"ליות בכירות או מנכ"ליות. כדאי לנסות ולמצוא את החברות הללו באתרים המעניקים לכן מידע על החברה. אם החברה מעסיקה עובדים כרגע, אפשר לצרף תמונה לקורות החיים ולהוסיף מכתב מקדים שמדגיש את הניסיון שלכן בתחום. התכתובת והתקשורת האישית יכולה להיות כלי שיעניק ערך מוסף לחברה שבה בניית אקלים ארגוני שוויוני הוא חלק בלתי נפרד מחזון החברה.


העשירו את קורות החיים כבר במהלך התואר

כבר במהלך התואר עצמו ישנו מגוון רחב של משרות סטודנט הפתוחות למתכנתים מתחילים. חברות כמו "אינטל" מאמינות בטיפוח של העובדים שלהן עוד ממשרת הסטודנט, ולאחר מכן מציעות משרות מלאות מתגמלות. גם אם השכר נמוך יותר ממקצועות אחרים שבהם אפשר לעבוד במהלך התואר, מומלץ להשתלב בארגון בתחום שבו תרצנה לעבוד בעתיד, ולהתחיל לצבור את הניסיון הרלוונטי. כך, תוכלו להראות פרויקטים נוספים ברזומה מלבד תיק העבודות שיצרתן במהלך התואר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.