פרדריק ואצ'ר, ראש תחום חדשנות בדאסו סיסטמס. קרדיט תמונה: יח"צ
17 דצמבר 2020 | מערכת StartIsrael
להיות הכי טובים יכול לקדם אותכם עד נקודה מסוימת - לפעמים צריכים יותר

אולי כבר יש לכם מוצר היי-טק מהפכני וסופר חדשני שיכול לשנות ...? את העולם? את התעשייה? את החיים של מישהו?

המצאה ובנייה של מוצרים שמשנים חיים אמיתיים אכן מתרחשת, אך אם אנו באמת כנים עם עצמנו, המקרים הללו הם, לרוב, היוצאים מן הכלל.

וגם אם אתם מהווים מקרה חריג כזה, זה כשלעצמו אינו מבטיח הצלחה. חברות סטארט-אפ בדרך כלל סובלות מחוסר גישה לבסיסי נתונים וניסיון שזמינים לשחקנים וותיקים ומבוססים יותר. בנוסף, בדרך כלל אין להם קשרים טבעיים  עם ארגונים מגוונים שיכולים לסייע להם לקדם פרויקטים גדולים ומורכבים הדורשים טיפול בנושאים שונים. בעיות אלו, בנוסף לעובדה שרוב הסטארט-אפים פועלים במסגרת תקציבית מוגבלת, עלולות להגביל את המשך פיתוח החברה בשנים הבאות.

הפתרון הוא שיתוף פעולה. באמצעות שיתוף פעולה ניתן גם למקסם את הערך של ארגונכם ושל האנשים שמרכיבים אותו, ועם זאת, להוסיף את הערך שניתן למצוא בארגונים אחרים שזקוקים למומחיות ולקשרים שיש לכם, אך חסרים להם. איחוד כוחות עם אחרים גם נותן לסטארט-אפ צעיר הזדמנות סבירה לגבור על שחקנים מבוססים וותיקים. נשמע טוב עד עכשיו? אבל לא מספיק, נכון? עדיין קשה להתמודד עם הניסיון הנרחב והמקורות ששחקנים גדולים צברו במהלך השנים.

וזו הסיבה שאנחנו כאן. ה-3DEXPERIENCE Lab של דאסו סיסטמס הוקמה בשנת 2015 במטרה לבנות קהילה של אנשים אינטליגנטים, יצירתיים ונלהבים. בפעילות זו אנו ממוקדים בהשפעה חיובית על החברה בהתאם ל-17 היעדים לפיתוח בר-קיימא (SDG) של האו"ם, לקידום שגשוג תוך שמירה על הסביבה, באמצעות יצירת פרויקטים חדשניים ופורצי דרך.

ה-3DEXPERIENCE Lab מבוססת על פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE - פלטפורמה אחת, קלה לשימוש, הוליסטית, ושיתופית המניעה חוויות פתרונות בתעשייה המבוססות על תוכנות תלת-ממד חכמות לעיצוב, ניתוח, והדמיה. היא מאפשרת לסטארט-אפים צעירים וחדשניים להתחרות באמת בקנה מידה עולמי באמצעות שיתוף פעולה, יחד עם צוותי המומחים העולמיים של דאסו סיסטמס, כדי להשיג את רמת המשאבים שהייתה שמורה בעבר אך ורק לחברות בגודל של תאגידים.

תוכנית ההאצה לסטארט-אפים של ה-3DEXPERIENCE Lab היא ייחודית לחלוטין.

  • היא מספקת את כל התוכנות הדרושות.
  • מספקת מומחים בכל התחומים כדי ללמד ולסייע.
  • מסייעת לסטארט-אפים חדשניים להתחבר לשחקנים גדולים בתעשייה ברחבי העולם ובמדינות מולדתם.
  • המערכת האקולוגית של דאסו סיסטמס כוללת 20,000 אנשים ב -120 מדינות. כל אחד בחברה יכול, ואף מעודד, לעבוד עבור ה-Lab - שהיא נחשבת, בהגדרתה, כחלק מעבודתם בדאסו סיסטמס.

שותפים מתחומים שונים, מהמגזר הציבורי, האקדמי והעסקי, שמעוניינים לעבוד באופן קולקטיבי על מנת לפתור / לשפר בעיה / סיטואציה חברתית יכולים להגיש מועמדות להצטרף ל-Lab. נכון להיום, יש ל-Lab שלוש מעבדות פיזיות בפריז, בוסטון ופונה, כאשר שתיים נוספות, במינכן ובשנגחאי, אמורות להיפתח בשנה הקרובה. יותר מ-600 פרויקטים נבדקו, ול-30 שנמצאים בתאוצה כבר נרשמו תוצאות חיוביות מהותיות. הנה רק כמה מהם:

  • XSun, אחד מפרויקטי ה-3DEXPERIENCE Lab, השתמש בכוח, בידע ובטכנולוגיות AI מתקדמות הטמונות ב-Lab, על מנת לתכנן ולייצר מזל"ט אוטונומי, ראשון מסוגו, המונע באמצעות השמש, SolarXOne, שמסוגל לבצע משימות אוטומטיות ב-100%.
  • Digital Orthopaedics משתתפת בתוכנית ה-3DEXPERIENCE Lab מאז 2017. פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE סיפקה לחברה את הכלים הדרושים כדי ללכוד ולהכניס אוטומציה בזרימת העבודה של פרויקט "מעבר מאימז' רפואי, למודלים וירטואליים תלת-ממדיים, לסימולציה ריאליסטית", המאפשר להם להציע סט של יישומים מקוונים המוקדשים לפתרון פתולוגיות כף הרגל והקרסול בעזרת הדמיה תלת-ממדית וטכנולוגיית תאומים וירטואליים.
  • חברת Damae Medical השיקה מכשיר רפואי חדשני לאיתור סרטן העור באמצעות AI ו- Machine Learning.
  • הקהילה הפתוחה העולמית של ה-3DEXPERIENCE Lab, אשר מובילה בערך 150 פרוייקטים, מאיצה מגוון רחב של סטארט-אפים המפתחים חידושים פתוחים כדי להתמודד עם אתגרי וירוס הקורונה, כולל פיתוח (תוך 8 ימים בלבד) של מכשיר שאיפה חכם על ידי Inali, מוסד ללא כוונת רווח בהודו, וסימולציה של פיזור חלקיקים בעת התעטשות המאפשרת שיפורים מצילי חיים בציוד מיגון אישי.

דאסו סיסטמס נמצאת בחזית הטכנולוגיה החדשנית מאז הקמתה בשנת 1981. לאחר שלושה עשורים של בניית היצע מרשים של פתרונות טכנולוגיים מהשורה הראשונה במגוון רחב מאוד של תחומים, בשנת 2012 היא השיקה את פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE. זה היה אירוע משנה תעשייה אמיתי. בפעם הראשונה משתמשים, גדולים וקטנים, ארגוניים וחדשנים, יכלו לעבוד ולשתף פעולה בסביבה חוצה תחומים וטכנולוגיות, מאובטחת, ומבוססת ענן כדי לדמיין, לפתח, לדמות, לבדוק ולייצר מוצרים חדשים באופן מהיר ויעיל יותר מאי פעם. מאז, בכוחן של טכנולוגיות מהפכניות, והרבה אנשים מסורים, עברנו כברת דרך ארוכה.

אנו עושים כמיטב יכולתנו להיות הטובים ביותר, אך רוצים לעשות יותר. כולנו נצליח יותר במאמצים אלה אם נשתף פעולה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.