31 ינואר 2021 | מערכת StartIsrael
עתיד הטכנולוגיה – הנדסה

לא מעט ישראלים ששוקלים להירשם ללימודים, חושבים על הרשמה ללימודי תואר ראשון בהנדסה. אלא שהנדסה זה שם גדול מאד למגוון רחב של תחומים.

המשותף להם הוא שכולם עוסקים בהבנה של מערכות ובמתן כלים לפיתוח, שכלול והמצאה של מערכות וכלים, אשר נועדו לשרת את האדם. עם זאת, הלימודים מאד שונים זה מזה לפי ההתמחות שאתם תבחרו, ואתם יכולים להגיע לעבודות שונות לחלוטין, ולהתעסק עם מערכות מגוונות מאוד. לכן, כדי שתדעו במה לבחור ומהו המסלול הרצוי עבורכם - ריכזנו עבורכם מספר דוגמאות להתמחויות בלימודי ההנדסה.

 

בואו לעסוק בהנדסת חשמל

אין היום כמעט אף מערכת שאנחנו משתמשים בה, שלא עושה שימוש באנרגיה חשמלית. המשמעות היא שמאחורי כל מערכת שכזו, עומד מהנדס חשמל שתכנן אותה. התפקיד של מהנדס חשמל הוא לחשוב על הפתרון הטוב ביותר להנחה של תשתיות חשמל עבור מוצרים שונים, או בפיתוח של מוצרי חשמל כשלעצמם, שיש להם שימושים שונים בתעשיות המסורתיות והחדשות כאחד.

כיום, מהנדסי חשמל יכולים גם להשתלב בהתאם בתעשיות שונות ומגוונות מאוד. בתעשיות המסורתיות יותר, כולל בתעשייה הכבדה, יש עדיין לא מעט תפקידים ששמורים למהנדסי החשמל. עם זאת, גם בעולם ההייטק יש חשיבות עצומה למהנדסי חשמל, ולא פעם הם נדרשים לעבוד אפילו בסטרטאפים שונים. כיום, יש הבנה שבכל הפיתוח של תחום האנרגיה הירוקה ששומרת על הסביבה, יש צורך במהנדס חשמל שיידע להתאים את הפתרון התשתיתי המתאים להפקה ירוקה ולא מזיקה של אנרגיה חשמלית למוצרים שונים.

 

כניסה לתחום של תעשייה וניהול

השם החם בתחום לימודי ההנדסה בשנים האחרונות, הוא ללא צל של ספק - הנדסת תעשייה וניהול. בניגוד ללימודי הנדסה אחרים, שם יש צורך להנדס מערכות שונות שהאדם המציא, הרי שבהנדסת תעשייה וניהול אתם במידה רבה לומדים כיצד להנדס את ההון האנושי מסביבכם. למה הכוונה? התחום מניח שניהול של ארגונים וכוח אדם גם הוא יכול להתבצע בעזרת מטריצות שונות, בעזרת כלים מתמטיים והנדסיים, ובקיצור - להשתמש בשיטות מדויקות כדי לנהל את הארגון בצורה טובה יותר. מהנדסי תעשייה וניהול משתלבים בארגונים בינוניים וגדולים, בין היתר בתחומים של ניהול כוח אדם, ניהול לוגיסטי, פיתוח מערכות מידע עבור הארגון, בחטיבות שעוסקות בניהול וסידור של תהליכים ועוד.

 

שוקלים להיות מהנדסים מכניים?

עוד התמחות פופולרית למדי בלימודי ההנדסה, היא זו של הנדסה מכנית. מכשירים מכניים נמצאים מסביבנו בכל מקום שאליו אנחנו הולכים. כלי הרכב השונים, מזגנים ומערכות מיזוג אוויר אחרות, רובוטים למיניהם, ציוד רפואי, ועוד אינספור מוצרים אחרים - כולם עושים שימוש בעקרונות מכניים לטובת האדם. כדי להבין כיצד רותמים את המכאניקה לשירות האדם, יש צורך במהנדס מכני שיש לו ראייה כוללת על התחום. הוא יודע לאפיין מצד אחד את הצורך של הלקוח ולהבין מה נדרש ממנו, ומצד שני יודע לספק את הפתרון המתאים בעולם המכני. מהנדסים מכניים יכולים להשתלב היום בתחומים רבים ומגוונים - בתעשיות הרכב, בתעשיות הרפואה והביו-רפואה, בתחום הרובוטיקה והאוטומציה ועוד.

 

ואולי שקלתם להיות מהנדסי רפואה?

לסיום, נזכיר עוד תחום שכדאי לשמוע עליו ושיכול להיות אפיק חשוב בקריירה שלכם - הנדסת רפואה. כפי שניתן לנחש מהשם, פה המהנדס צריך בעצם לספק פתרון בכל מה שנוגע לפיתוח תהליכים, שנועדו לספק את האדם בתחום שירותי הבריאות. לא מדובר אך ורק על פיתוח מערכת כזו או אחרת. מהנדסי רפואה נדרשים היום גם בכל התחום של פיתוח תרופות, בפיתוח, ניהול ופיקוח על ניסויים רפואיים, בפיתוח אנליזות מתאימות בעולם הרפואה, ואפילו בתוכנית אסטרטגית של שיווק מוצר רפואי. מדובר על תחום מרתק שרק הולך ומפתח, וממתין לכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.