22 מרץ 2021 | נועה פרנקו-אוחנה
לא "אני?" - "אני!"

נועה פרנקו-אוחנה משתפת מה למדה לאורך הקריירה ונותנת כמה טיפים שידחפו יזמיות קדימה!

כשהתחלתי את הקריירה שלי, לפני 20 שנה כתוכניתנית בממר"ם, לא היתה מודעות כמעט לכל נושא השוויון המגדרי, מלבד העובדה שהקורס שלנו היה הראשון בהיסטוריה שהיו בו 50% נשים. עובדה שחזרו לציין שוב ושוב בהזדמנויות רבות.

אבל זה היה לפני עידן הסושיאל, הוואטסאפ והלינקדאין עם קבוצות הנשים הרבות והדרך למתג את עצמך וכמובן להתבלט. היום המצב שונה בהחלט, ויש האומרים שעשינו דרך, ויש האומרים שיש עוד דרך רבה לפנינו.

אז שיוסי פנה אלי עם הטור, החלטתי לרכז כמה טיפים מהזווית שלי מה חשוב לשים לב בקריירה שלנו, דברים שלא שמתי לב אליהם בהתחלה, וחשוב היה לדעת אותם.

דבר ראשון ואולי הכי חשוב וגם הכי טרויוואלי כביכול זה לקחת קרדיט על ההצלחות שלנו ולשווק אותן, גם בארגון וכמובן מחוץ לארגון. הרבה פעמים חשבתי שההצלחה שלי תהדהד הלאה ואני לא צריכה לדחוף את זה, כי עשיתי משהו ענקי בארגון ובטוח כולם יודעים עליו, לא? אז זהו, שלא תמיד.


ראשית, לא תמיד יש מנהל\ת שדוחף את ההצלחות שלך הלאה להנהלה ובארגון עצמו. גם אם זה המנהל הכי תומך ומפרגן בעולם, הוא יכול להיות עסוק או פשוט לשכוח. ושנית גם כשיש מנהל\ת שדוחף את ההצלחה למעלה– עדיין צריך לוודא שהמסר שאנחנו רוצים שיעבור – באמת עובר . ופה גם השאלה – איזה סיפור אנחנו רוצים לספר.  (טיפ- עבודת צוות שאתם הובלתם וגרמה ל-X Y X  ולתוצאות כאלה ואחרות זה הכי טוב).

ושוב- המנהל אולי יכול לעזור ליחצן את זה בתוך הארגון, אבל זה לגמרי התפקיד שלנו להגיד את זה בחוץ. והיום יש המון ערוצים לזה.

דבר שני, Networking. קשרים זה אחד הדברים הכי חשובים בקריירה שלכם אם לא הכי חשוב. כי התפקיד הבא שלכם ברגעים אלו ממש נפתח או הולך להיפתח והבן אדם שעוזב אותו מכיר אתכם וחושב שאתם מתאימים. או הבן אדם שעובד איתו ויודע שהתפקיד נפתח – ימליץ עליכם לבוא לארגון. ובקיצור- תפתחו קשרים עם קולגות, אנשים מחוץ לארגון שאתם עובדים איתם, אנשים שאתם רוצים להיות כמוהם, מנטורים פוטנציאלים ועוד ועוד.

אבל הנה עוד טיפ, אל תהיו אינטרסנטים מדי. זה בולט. תצרו קשרים בצורה אותנטית ישירה וכנה. קשרים שמבוססים על עזרה הדדית, ייעוץ וגם חברות. קשרים מזוייפים או שמבוססים על אינטרסים נוטים פחות להחזיק ופחות יעזרו לכם בטווח הארוך. תנסו לתת ערך מהצד שלכם וכך תקבלו ערך בחזרה, ותמיד תפרגנו אם מישהו עזר לכם.


והדבר השלישי, תגידו כן. מבקשים מכם לדבר באירוע –כן. מבקשים מכם לכתוב טור- כן , מבקשים מכם ייעוץ- כן. במגבלות הזמן שלכם כמובן אבל כל הדברים האלה בסופו של דבר יקדמו אתכם. הם יצרו לכם קשרים, יגרמו לכם לצאת מאזור הנוחות שלכם וגם אם באמת תעזרו למישהו- הנה יצרתם קשר אמיתי ותחושת הישג. אצלי למשל ימי ראשון שהם באופן טבעי פחות עמוסים מוקצות בהן שעתיים בדיוק לשיחות כאלה.  

ולסיכום עצה אחרונה, תעזו. תקחו סיכונים, תפתחו דלתות- אתם לא יודעים מה תמצאו מהצד השני.



נועה פרנקו-אוחנה
Head of Ecosystem Innovation, Working with Startups ,Products & Technology
LinkedIn

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.