23 מרץ 2021 | מערכת StartIsrael
הגיל הנכון לסטארטאפ – יש דבר כזה?

אחת התפיסות הרווחות בעולם הסטארטאפ היא שמדובר במשחק של צעירים. התפיסה הזאת, שעוד מעט תבינו שאינה ממש מדויקת, יכולה להוביל אנשים אפילו לחשוש מפנייה לעולם הסטארטאפ בגיל בוגר יותר. זאת למרות שדווקא בגיל הזה יתכן והם בשלים יותר לעשות את הצעד המשמעותי כל כך. אז מה הגיל הנכון לסטארטאפ, והאם בכלל יש גיל כזה? ננסה לענות על השאלה הזאת בעזרת כמה נתונים, ולהסביר גם את המחשבה שמאחוריהם.

 למה יש תפיסה לפיה סטארטאפ הוא עניין לצעירים?

אנחנו בטוחים שזו לא הפעם הראשונה בה שמעתם, או אפילו חשבתם, שסטארטאפ הוא תחום שנשלט על ידי הצעירים בעולמנו ושאיננו נחלת המבוגרים. בבסיס הרעיון הזה ישנה הנחה, שאינה שגויה לחלוטין, אך באותה המידה גם אינה מציגה את התמונה השלמה. ההנחה הזאת היא שסטרטאפים מייצרים מוצרים או שירותים שמייצגים חדשנות ומהווים התפתחות או קפיצה טכנולוגית מול כל מה שקיים בעולם כיום. משום כך, מוצרים ושירותים אלה יפנו בעיקר לצעירים כקהל יעד, ולכן מי שיבינו את הצרכים וישכילו לתת את הרעיונות הטובים ביותר הם צעירים. בנוסף, יתכן שקל יותר להיות טוטאליים ולהשקיע כל מה שנוכל ביוזמה שלנו כשאנחנו צעירים ועדיין לא צריכים להתמודד עם משפחה, ילדים או מחויבויות גדולות אחרות. כאמור, יש בכך גרעין של אמת, אבל זה רחוק מאוד מלהציג את התמונה השלמה.

 

לא מעט מההצלחות הגדולות ביותר הגיעו דווקא בגיל מאוחר יותר

אם מסתכלים על העובדות ועל היוזמות הגדולות והמצליחות ביותר במהלך עשרות השנים האחרונות, מבינים כי התפיסה שעולם הסטארטאפ נועד לצעירים בלבד, היא לא לגמרי מדויקת. אנשים אוהבים לציין חברות כמו מייקרוסופט, אפל, פייסבוק או אמאזון כדוגמאות לחברות שהוקמו על ידי צעירים והפכו לענקיות הטכנולוגיה הגדולות של עולמנו. עם זאת, זוהי תמונה חלקית מאוד של המציאות. אמזון אמנם הוקמה כחנות ספרים כשג'ף בזוס היה בן 30, אבל את הצעד המשמעותי שהפך אותה לענקית הקמעונאות העולמית שהיא היום, הוא עשה בגיל 45. סטיב ג'ובס, שהקים יחד עם סטיב ווזניאק את חברת אפל כשהיה באמת צעיר מאוד, הפך אותה לענקית גלובלית של חדשנות וטכנולוגיה עם השקת האייפון, בשנות החמישים לחייו. יתכן, אם כן, שדווקא כשמגיעים לסטארטאפ ממקום בשל יותר, עם ניסיון עשיר יותר בניהול ועם יכולת לנהל סיכונים בצורה שקולה יותר – מפיקים תוצאות טובות יותר. בגיל 30, כשאנחנו עוד מתמודדים עם רכב יד שנייה ומנסים להבין איך להשתמש במחשבון משכנתא לקניית הדירה הראשונה בחיינו – אנחנו פשוט עוד לא שם.

 

אז מה הגיל הנכון לסטארטאפ? זה תלוי באופן מוחלט בסטארטאפיסט

אין גיל אחד נכון ומושלם לפתוח בו סטרטאפ או להצטרף לסטארטאפ קיים. הגיל הנכון הוא הגיל בו היזם עצמו מרגיש בשל לכך, וחש שהוא מסוגל לנהל אופרציה בסדר גודל כזה ולפתח את המוצר שישנה את חייו. עבור אחדים מאתנו, יתכן בהחלט שמדובר בגיל צעיר שבו אנחנו מסוגלים להמר ולהיות חדשניים. עבור אחרים, דווקא גיל בוגר ושקול יותר, בו הם רוכשים ניסיון חיים ומסוגלים לנהל ולבחור את האנשים הנכונים בשביל החדשנות הנחוצה – הוא ככל הנראה הגיל המתאים. ניתן להבין, אם כן, שהשאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני פתיחת סטארט אפ היא לא האם אתם בגיל המתאים, אלא האם אתם במצב המתאים בחיים.


לסיכום, אין גיל נכון, יש תנאים נכונים! אם התנאים שלכם נכונים, אתם מרגישים בשלים לצעד הזה ויש לכם את הרעיון שייקח אתכם קדימה – הגיע הזמן שלכם ליצור לעצמכם את העתיד הכלכלי והתעסוקתי עליו חלמתם.
 


* כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.