6 אפריל 2021 | נועה הרלינג מישינר
כל הקמפיינים המוצלחים מספרים סיפור - Visual Storytelling

נועה מישנר מסבירה מדוע כל קמפיין מוצלח מספר סיפור, ומגלה את הכללים שהופכים את הטובים ביותר למה שהם.

כל הקמפיינים המוצלחים מספרים סיפור. ועדיין, ישנם כאלה שנחשבים למוצלחים במיוחד. אחד הגורמים המובהקים להצלחה שלהם הוא הסטוריטלינג הויזואלי (visual storytelling), שמצליח למשוך גם את העין של הלקוחות הפוטנציאליים וגם לגרות את הדמיון שלהם, ומהווה חלק משמעותי בבניית הנרטיב של המוצר או השירות

אז מה זה בכלל סטוריטלינג ויזואלי?

אסטרטגיה לשימוש בתוכן ויזואלי על מנת לתקשר את הנרטיב. תוכן ויזואלי יכול לכלול תמונות, אילוסטרציות, אייקונים, גרפים, אנימציות, סרטונים (כולל ממים), ואינפוגרפיקות. סטוריטלינג ויזואלי אפקטיבי גורם לתגובה רגשית למוצר/שירות שלנו, מלמד את הקהל ו/או מניע אותו לפעולה.

דגש חשוב: הכוונה בסטוריטלינג ויזואלי היא לא לשים כמה שיותר תמונות וכמה שיותר צבע, אלא להשתמש בויזואליזציה בצורה חכמה ומדויקת על מנת ליצור מעורבות אצל הלקוח הפוטנציאלי.

איך עושים את זה? קבלו מקבץ של הטיפים הטובים ביותר מתוך מאמר במגזין "פורבס", המתבסס על קהילת המומחים שלו:


  1. החוויה שהלקוח שלכם רוצה אל תחשבו על מה שאתם רוצים להראות אלא על איזו חוויה הקהל רוצה. תעצבו סיפורים ויזואליים שמושכים את תשומת ליבו של הקהל לחוויה האידיאלית שהוא היה רוצה (למשל חווית החופשה האידיאלית), ורק אז תתנו את התשובות לשאלות שיכולות לעניין אותו (כמה זה
    עולה
    ). (לאונרד סרקון)

  2. תבליטו את הסיפורים של הלקוחות שלכםתבקשו מהלקוחות שלכם לשתף תמונות או סרטונים מהחיים שלהם, יחד עם המוצר או השירות שלכם. כך,
    ניתן יהיה להציג חוויה אותנטית שתגביר את רמת המעורבות של הלקוחות הפוטנציאליים. (רנדי סודרמן)

  3. סטוריטלינג לא רק בדיגיטל - תפרסמו באפיקי פרסומים חיצוניים (out of home media)  -בעקבות מציאות הקורונה, אנחנו נמצאים יותר בבית, וחשופים יותר מתמיד לפרסום דיגיטלי. החשיפה במינונים גבוהים לאורך זמן הופכת את הלקוחות הפוטנציאליים לאדישים יותר לפרסום כזה. לכן, מומלץ לספר את הסיפור הויזואלי באמצעים נוספים, דוגמת שלטי חוצות ופוסטרים. (סקיי סוטנפילד)

  4. פירוק נושאים מורכבים - סטוריטלינג ויזואלי הוא אמצעי מושלם עבור קהל עסוק שמעדיף תוכן קצר. לכן, ההמלצה היא לפרק נושאים מורכבים לחלקים קטנים יותר, שקל יותר לעכל אותם, ולשם כך להשתמש בויזואליזציה. העברת המסר מטקסט ומינופו למסר חזותי יכולה למשוך את הקוראים ולסייע להם "לחבר את הנקודות" לכדי יצירת התמונה השלמה. (רון בנג'ין).  

  5. תהיו אותנטיים ולא מושלמים  - תיצרו סיפורים ויזואליים שמאנישים את המותג שלכם. סיפורים ויזואליים מוקפדים מדי יכולים אולי להיות ומשלמים טכנית, אבל לא בהכרח יציגו את המוצר/שירות שלכם בצורה אותנטית.

  6. תגדירו איזו תגובה רגשית אתם רוצים לקבלכדי ש-visual storytelling יעבוד, אתם צריכים להתחיל במסר המרכזי שאתם רוצים שהלקוחות יזכרו. מה אתם רוצים שהלקוחות ירגישו? אתם רוצים שהם יהיו מבוהלים? שהם יתרגשו? האם הרגשות האלה יובילו אותם לבצע את הפעולה שאתם רוצים שהם יבצעו? אחרי שתענו על שאלות אלה, תבחרו את הדרך המתאימה ביותר לספר את הסיפור שלכם ויזואלית. (אלוניד סמס)

  7. תציעו מבט אל מאחורי הקלעיםאנשים אוהבים להרגיש מחוברים לגופים מהם הם קונים. רואים את זה בצורה מובהקת ברשתות החברתיות. לכן, אין דרך טובה יותר לחבר אותם מלספק להם מבט אל מאחורי הקלעים של החברה לתת להם לפגוש עובדים, להראות להם איך עובדת האופרציה  - להראות שיש אנשים אמיתיים מאחורי המותג.  (ג'ייסון הול). 

  8. אילוסטרציה מותאמת אישית – לעתים יהיה קשה לייצג את אופיו של המותג ומאפייניו באמצעות תמונות שכל אחד יכול למצוא. לכן, אילוסטרציות ואיורים מותאמים אישית יכולים לתת למותג שלכם את הייחודיות שאתם צריכים. (אדם בינדר).

  9. להשתמש באלמנטים ייחודיים למותג – סטוריטלינג ויזואלי מיטבי ממנף כל הזמן אלמנטים פשוטים ומוכרים של המותג בדרכים עוצמתיות. תחשבו בהקשר זה על החיוך של אמזון או הנקודה הירוקה של דלויט. הצמדות לאלמנטים הללו לצד שינוי שלהם לפי הצורך מאפשר לחברות בו זמנית להעביר מסרים ממוקדים וליצור שפה אחידה הבונה את המותג לאורך זמן. (הווארד בריינדל). 
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.