19 אפריל 2021 | סיון קון
הלינקדאין שתקע אותי- חלק ב'

על עשה/י ואל תעשה/י בלינקדאין כדי למתג את עצמך. הפעם, עוד כמה היבטים קריטיים ששווה להתייחס אליהם בדרך ללינקדאין בינלאומי באנגלית שיעיף אתכם קדימה. 

אחרי שבטור האחרון הבנו שרבים וטובים מפנצ'רים לעצמם את הלינקדאין כשהם משתמשים בסיסמאות חלולות לתיאור של עצמם, מבלי לתת להם סימוכין עובדתיים. הראינו, איך אפשר לעשות את זה אחרת. הפעם, עוד כמה היבטים קריטיים ששווה להתייחס אליהם בדרך ללינקדאין בינלאומי באנגלית שיעיף אתכם קדימה. 


חייל גיבור! איפה?

בישראל, כשמישהו או מישהי כותבים ששרתו בממר"ם או ב 8200 או בתלפיות או שהיו מפקדי יחידה מובחרת כזו או אחרת, המידע הזה כשלעצמו מספק מידע רב נוסף שלא נכתב. בצדק, או שלא בצדק, מגייס/ת מעריכה שאם שרתת בתלפיות או ב 8200 את/ה כנראה לא הבחור/ה הכי טיפש/ה במחזור הגיוס שלך ואם שרתת בממר"ם את/ה כנראה יודע/ת דבר או שניים על מחשבים. המגייסת תדע גם מה לשאול אותך- באיזו יחידה בדיוק שירתת, על איזה מערכות עבדת וגם תוכל לשאול את החבר שלה, ששירת באותה יחידה ממש, מה הוא חושב עליך. אבל כשקורות החיים שלכם מגיעים למגייס בחו"ל, הקריירה הצבאית שלכם היא מעין כתב סתרים, שבמקרה הטוב לא אומר להם שום דבר ובמקרה הפחות טוב מציג אותך כחבר בזרוע צבאית (כובשת?) במזרח התיכון המוטרף וזה לא בדיוק מה שמחפשים אצלם כרגע. חוץ מזה, אתם אף פעם לא יודעים מה העמדות הפוליטיות של מי שיושב מול הלינקדאין ומחפש עובדים. אל תשכחו שאם אתם מחפשים עבודה בחו"ל, אתם מתמודדים מול מחפשי עבודה מקומיים שבזמן שאתם שירתתם בצבא הם כבר סיימו לימודים גבוהים ואולי אפילו כבר עבדו בחברה מוכרת או שתיים. יש להם ייתרון מובנה עליכם. 

אם הקריירה הצבאית שלכם רלוונטית לעולם התוכן של התחום שאליו אתם מכוונים, דאגו לתרגם לא רק את העברית לאנגלית אלא גם את ההיבטים התרבותיים הסמויים לעין עבור מי שלא גדל והתחנך בישראל. שירתתם בממר"ם? תסבירו בדיוק מה עושה היחידה הזו ומה היה התפקיד שלכם בה ובעיקר איך זה מתרגם לניסיון/יכולת בעולם העבודה האזרחי. היית קצין בסיירת מטכ"ל-  אל תצפו שייקראו אתכם בין השורות. תסבירו, למשל, שהתנסיתם בניהול מספר רב של אנשים במצבי לחץ קיצוניים בגיל מאוד צעיר. מה שמובן מאליו ואטרקטיבי עבור ישראלים, עשוי להיות בלתי נראה ואפילו מרתיע עבור זרים. אגב, לא תמיד מומלץ להכניס את השירות הצבאי כמות שהוא ללינקדאין ואפשר להסתפק בלציין שזה היה ארגון טכנולוגי מוביל.


תעופו על עצמכם

לינקדאין הוא במה של טאלנטים מכל העולם וכדי לבלוט על הבמה הזו, אתם צריכים להיות לא רק רלוונטיים (שימו לב להשתמש במילות החיפוש הנכונות באנגלית!) אלא גם בולטים בכשרונות ובהצלחות.

זה לא הזמן להצטנע. אם הגעתם להישגים בעבודה, גם אם בעיניכם זה מובן מאליו, תכתבו את זה. אם עבדתם עם מגוון לקוחות- תציינו אותם, אם עבדתם עם לקוחות גדולים- תדגישו את זה. אם הטמעתם מערכת חדשה בארגון- תציינו את זה ותגידו כמה נפלא זה היה ואיך זה שינה לארגון את שנת הכספים. אם כתבתם בעיתון מקצועי- צרפו את הקובץ... בקיצור- עופו על עצמכם, כי אם אתם לא תעופו על עצמכם, גם המגייסים לא. 


מאלף מחשבים בכיר בחטיבת NCFT מזרח תיכון ומדינות הבלקן

לפעמים זה באמת שם התפקיד האחרון שהתנוסס בגאווה על כרטיס הביקור שלכם ולפעמים זה ניסיון להשמע מתוחכמים או בכירים יותר מכפי שבאמת הייתם. כך או כך, חלק גדול מהתפקידים שישראלים כותבים בפרופיל הלינקדאין שלהם או לא קיימים בכלל, או לא נקראים כך בחו"ל.

גם אם זו השפה המקצועית הייחודית של החברה בה עבדתם או מקצוע צה"לי, אין טעם להשתמש בטייטל הזה בקורות החיים באנגלית אם הוא לא מוכר בחו"ל. אפילו אם עבדתם בחברות ענק כמו אמאזון או סיסקו שמשתמשות בלינגו פנימי משלהן, אף מגייס לא יטרח לקרוא הסבר ארוך על מה התפקיד כלל וכמה הוא נחשב בארגון בו עבדתם. פרופיל הלינקדאין נקרא מהר ואם מופיעים בו טייטלים שהמגייס לא מכיר, בדיוק כמו בטינדר...הבא בתור! תעשו לעצמכם טובה, השתמשו בטייטלים מוכרים או לפחות במינוחים מוכרים, כדי שגם מגייסים אנושיים וגם מערכות סינון ממוחשבות יבינו על מה אתם מדברים.


והוא בכלל לא ידע שהוא כזה

אוקיי, אז עפתם על עצמכם באנגלית עסקית משובחת ובמינוחים מותאמי מדינה ותחום. הסברתם איך השירות הצבאי שלכם כקצין תותחנים צייד אתכם בדיוק בכישורים הנדרשים לעבוד בהייטק, הוספתם הצלחות ויכולות, תעודות ופרסים. עכשיו מה? 

ובכן, כל זה טוב ויפה אבל עוד לא נתקלתי במי שפירט בפרופיל הלינקדאין שלו שלל כשלונות ובעיקר את המקרה המביך ההוא בו שלח בתפוצת נא"טו מייל רצוף נאצות כלפי מקום העבודה והבוס ושכח להשמיט את המייל של מושא המכתב (חס וחלילה לא מניסיון- חבר סיפר לי:)). בדיוק לשם כך יש בלינקדאין מנגנון של המלצות וזה הזמן להתחיל לבקש מבוסים וקולגות לשעבר שמעריכים אתכם ורוצים בהצלחתכם (לא זה מהמייל:))לכתוב לכם המלצה בלינקדאין. וודאו שההמלצה נכתבת באנגלית ושגם היא מנוסחת היטב. ההמלצות האלה הן זהב טהור עבור מגייסים. רק וודאו שהן באמת אותנטיות כי בהרבה מקרים המגייס ינסה ליצור קשר עם אותם אנשים לברר אודותיכם פרטים נוספים. 


אודות סיון

סיון היא מומחית בינלאומית למיתוג תעסוקתי באנגלית. היא מרצה בתחום באוניברסיטאות בעולם ואף הרצתה בנושא ב TED. היא מומחית לכתיבת קורות חיים ופרופילי לינקדין מקצועיים באנגלית שמאפשרים ללקוחות לבלוט, להרשים, ולהתקבל לעבודה בחברות שבהם תהליך המיון נעשה באנגלית בארץ או בחו"ל. סיון מייעצת לקראת ראיונות עבודה באנגלית ולמתלבטים בנושאי קריירה בחו"ל וכן עוסקת במיתוג ובכתיבת תוכן מקצועי באנגלית ובייעוץ ללקוחות בכל העולם: אנשי מקצוע בחברות בינלאומיות, אנשי עסקים ועובדי חברות ברילוקיישן. 

למידע נוסף על סיון אתם מוזמנים להכנס לפרופיל הלינקדאין שלה, לעמוד העסקי שלה בפייסבוק לצפות בהרצאת הטד ובקורות החיים המצולמים שלה.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

סיון קון

סיון היא מומחית בינלאומית למיתוג תעסוקתי באנגלית. היא מרצה בתחום באוניברסיטאות בעולם ואף הרצתה בנושא ב-TED.