9 מאי 2022 | מערכת StartIsrael
Coller Startup Competition 2022 - תחרות הסטארטאפים של אוניברסיטת תל אביב

האקדמיה היא נדבך חשוב ביצירת אקוסיסטם היזמות הישראלית, בין אם בהקניית ההשכלה המדעית/הנדסית/עיסקית הנדרשת ובין אם בקורסי היזמות ומועדוני היזמות השונים הפועלים בקמפוסים.


בנוף היזמות האקדמית הישראלית בולטת במיוחד תחרות הסטארטאפים של Coller, אשר הוקמה עי" ג'רמי קולר ופרופ' משה צבירן, דיקן הפקולטה לניהול באונ' ת"א, במטרה לסייע בצמיחת מיזמים איכותיים בראשית דרכם. התחרות רצה מדי שנה כבר מ-2017 ותומכת בעיקר, אך לא רק, במיזמים שנוצרו ע"י סטודנטים או בוגרים של אוניברסיטת תל אביב. מיזמים אלו מתמודדים בשלושה מסלולים שונים: מסלול Tech Online, מסלול DeepTech ומסלול FoodTech - על השקעה של 100,000$ בכל מסלול.

זכייה בתחרות קולר היא תהליך רב שלבי בכמה סבבים של שיפוט, כאשר אירוע הגמר מתקיים מול קהל של משקיעים, מומחים בתעשייה, יזמים וסטודנטים. בתוך כך, זוכים הצוותים המשתתפים בתחרות לאורך כל שלב ההכנה הנמשך מספר חודשים, לערך מוסף ייחודי במיקוד, העמקה, האצת תהליכים ורכישת כלי ניהול עסקי החיוניים להצלחה בשוק תחרותי. התחרות פתוחה לצוותים מגוונים, המגיעים מכל פקולטה ומדיסציפלינות שונות.

לזוכים בתחרויות קודמות הוענקו עד כה השקעות בסכום מצטבר של כ-700 אלף דולר במעמד הזכייה, כאשר כולם עדיין פעילים וזכו גם בהכרה רחבה בתעשייה, ואף להשקעות המשך בגובה מיליוני דולרים.

כאמור, בניגוד לשנים הקודמות, השנה יהיו בתחרות 3 מסלולים: Online Tech Track, DeepTech Track ו-FoodTech Track . בכל מסלול, המקום הראשון יזכה להשקעה של 100 אלף דולר. כמו כן, השנה יוכלו לגשת למסלולי הדיפטק והאונליין בוגרי אונ' ת"א מכל שנה או פקולטה. מסלול הפודטק פתוח להגשה לכלל היזמים והיזמות.

התחרות מתמקדת במיזמים טכנולוגיים בתחילת הדרך שגייסו עד 200 אלף דולר, אך עם רעיון, תוכנית עסקית, הבנה של השוק, והתחלה של  דגם/ MVP. דוגמאות ניתן לראות בעמוד הזוכים של התחרות כאן.

המיזמים שמגיעים לשלב החצי גמר מקבלים בנוסף:

  • סדרת סדנאות להשבחת המיזם והפיץ' לקראת הגמר
  • אפשרות ליווי אישי ממנטורים מובילים 

השופטים הם אנשי תעשיה מובילים מהאקוסיסטם לצד אנשי אקדמיה מתחום היזמות והפודטק בארץ (ניתן לראות את רשימת השופטים כאן), כאשר הערכת המיזמים מתבססת על קריטריונים כגון: איכות הצוות, עוצמת הזדמנות והשוק.

ההרשמה לתחרות פתוחה עד ל-13 במאי. בשלב הבא, המיזמים עוברים תהליכי סינון ובחינה ע"י שלושה שופטים בלתי תלויים. שלב חצי הגמר יתקיים בלייב דמו עם פיץ’ מול חמישה שופטים נוספים. ארבעת המיזמים הטובים ביותר בכל מסלול יעלו לגמר.

הגמר הגדול יתקיים באונ' ת"א ב-4 ביולי ויציגו בו 12 מיזמים: ארבעה מכל מסלול. בתום האירוע יוכרזו שלושת המיזמים הזוכים, וכל אחד מהם יקבל השקעה של 100 אלף דולר.

סטארטאפים שהשתתפו בשנים קודמות ולא זכו, ישמחו לשמוע שמותר להם להגיש מועמדות שוב השנה, ולראייה: במהלך השנים הגיעו שני זוכים כאלה למקום הראשון.

אנו מחכים לראות את המיזם שלכם ולפגוש אתכם!

מהרו להירשם עכשיו > https://tinyurl.com/CC2022SI

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.