5 יוני 2023 | מערכת StartIsrael
סולוטום - סטארטאפ ישראלי שפיתח תחליף לפלסטיק, הוא המנצח בתחרות ״חדשן השנה״

סולוטום נבחר לסטארטאפ החדשני ביותר בתחום הקיימות בתחרות 2022 Innovator of the Year של מרכז החדשנות Lyve™ Labs של ענקית האחסון סיגייט

ג׳ואן מוטסינגר ואיימי צוקרמן_דודו רוזן

הסטארטאפ
סולוטום שמפתח תחליף פולימרי אקולוגי לפלסטיק עבור החברות הגדולות במשק, הוא הזוכה הגדול של תחרות Lyve Innovator of the Year, מרכז החדשנות של חברת סיגייט בישראל Lyve™ Labs. התחרות, שמתקיימת זו השנה השלישית, התמקדה הפעם בתחום הקיימות ואיכות הסביבה. ״חברות צריכות להכיר בבעיית זיהום הפלסטיק ולהוכיח שהן בוחרות בפתרונות שבאים לפתור את הבעיה", אמרה שרון ברק, המייסדת וה-CTO של סולוטום. ״המוצר שלנו הוא תחליף אקולוגי לפלסטיק, מתמוסס במים ופריק ביולוגית. זהו מוצר שלא מזיק לסביבה ועם זאת נותן את התכונות של פלסטיק״, הוסיפה ברק שהחברה שלה כבר עובדת עם קולגייט, אייבי וקוקה קולה ישראל. עם ההודעה על זכייתה אתמול היא אמרה כי היא שמחה על שיתוף הפעולה עם סיגייט.

 

עשרות חברות עם טכנולוגיות בתחום הקיימות הגישו השנה את מועמדותן לתחרות. מתוכן צוות השופטים בחר שמונה פיינליסטים שפיתחו פטנטים ומוצרים שמנסים לענות על אתגרי הקיימות של החברה. הזוכים קיבלו פרס בסך 10,000 דולר. כמו כן, הם יקבלו את האפשרות לשתף פעולה עם בכירי סיגייט ומומחים בולטים בתעשייה על מנת לקדם את הפתרון הטכנולוגי שלו.

 רותי ארזי שפר, שרון ברק ונועה פרנקו אוחנה_דודו רוזן


מנהלת מרכז החדשנות של סיגייט בישראל, נועה פרנקו-אוחנה, מסרה כי
"התחרות השנה שיקפה את הצמיחה המואצת של הסטארט-אפים בתחום הקיימות. קיבלנו עשרות רבות של מועמדויות, מתוכן בחרנו שמונה פיינליסטים, שלכל אחד מהם פיתוח מרשים בפני עצמו. בתור חברה שחרטה על דגלה להוביל את החדשנות העולמית בתחומי קיימות, אנו שמחים לקחת חלק פעיל ומשמעותי בהתפתחותה של תעשייה זו גם בישראל. מרכז החדשנות ימשיך לעבוד ולהעמיק את שיתופי הפעולה בתחומי הקיימות תוך השקעה רבה בנושא זה".

 

סגנית נשיא בכירה לקיימות עסקית וטרנספורמציה בסיגייט, ג'ואן מוטסינגר, המבקרת בארץ לרגל התחרות והיתה אחת השופטות בה הוסיפה כי ״אם ברצוננו להשאיר לדורות הבאים עולם ירוק, תעשיית ההייטק חייבת לעבוד בשיתוף פעולה ולהציב יעדים ברורים להפחתת ההשפעה הסביבתית בתחום אחסון הנתונים ובכלל״.

 

רותי ארזי שפר, מנהלת הפיתוח העסקי במרכז החדשנות של סיגייט בישראל, ציינה כי "נדרשת מעורבות רבה של חברות ותאגידים על מנת לאמץ פתרונות, שיעזרו לשמור על הסביבה ואפילו להוזיל עלויות תפעול. אנחנו כל הזמן מחפשים טכנולוגיות ומוצרים חדשים, שיכולים לעזור לתאגיד ענק כמו סיגייט להמשיך להשתפר ולהתייעל בתחומי הקיימות״.

 

אלו שבעת הפיינליסטים שעלו לגמר:

- קוגניפייבר הוא סטארט אפ בתחום הבינה המלאכותית, שפיתח מודל פוטוגני לחישוב עבור אפליקציות של בינה מלאכותית.
- זוטא-קור הוא סטארט אפ שפיתח מערכת לקירור יעיל של מעבדים, שהם גורם משמעותי לזיהום סביבתי.
- נוסטרומו הוא סטארט אפ שמפתח מערכות לאגירת אנרגיה למבנים מסחריים ולתעשייה, ושם לו למטרה להוריד בתוך שנה או שנתיים את טביעת הרגל הפחמנית בבנייני משרדים, בדאטה סנטרים ובמפעלים.
- ioTech היא חברה שפיתחה פטנט המספק פתרונות אקולוגיים בהדפסות תלת ממד.
- RepAir Carbon פיתחה מערכת להפרדה של פחמן דו חמצני ישירות מהאוויר באמצעות טכנולוגיה אלקטרוכימית ייחודית.
- ESG GO הוא סטארט אפ צעיר, שבנה מנוע מורכב של דאטה שאוסף, מנטר ומנתח מידע עבור התעשייה המתפתחת של ההשקעות הירוקות (ESG).
- ווטרג'ן פיתחה פטנט ליצירת מים נקיים לשתייה מהלחות שבאוויר.

 

אודות סיגייט ומרכז החדשנות בישראל:

סיגייט טכנולוגיות (Seagate Technology) היא מובילה עולמית בתחום פתרונות אחסון וניהול המידע. החברה הוקמה בשנת 1979 ומשרדיה ממוקמים בעיר פרימונט שבמדינת קליפורניה, ארה"ב. בישראל מפעילה סיגייט מרכז חדשנות בתל אביב, Lyve Labs שמסייע לסטארטאפים בהוכחת היתכנות (POC) של המוצרים שלהן. בנוסף, המרכז מספק ליזמים הישראלים ייעוץ מקצועי של מומחים בתחום הדאטה, מסייע בפתרון אתגרים טכנולוגיים ועסקיים ומספק להם שירותי תכנון והסמכה, ייעוץ והדרכה בפיתוח עסקי, עזרה בייעול תהליכי ניהול נתונים וגישה לציוד מתקדם, תשתיות ומערכות בדיקה. Lyve Labs Israel פועל להעצים פעילות חדשנית ולמידה מחברות צעירות ופורצות דרך. קיום התחרות ״חדשן השנה״ זו השנה השלישית מוכיח כי סיגייט מחוייבת לשותפות עמוקה עם חברות מקומיות בישראל.

מידע נוסף על סיגייט זמן באתר החברה www.seagate.com, ברשתות החברתיות: Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube, ובבלוג.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.