7 מאי 2014 | יוסי כהן
גוגל אדוורדס: ממחקר המילים ועד זיהוי נקודות התורפה

מה צריך לדעת על קמפיין בגוגל אדוורדס ואיך עוקבים אחרי התוצאות?

קמפיין ממומן בגוגל הידוע גם כקמפיין PPC או Adwords מאפשר לכל בעל אתר או אפילו עסק שאין לו עדיין אתר אינטרנט לפרסם את עצמו במנוע החיפוש של גוגל עבור גולשים הרלוונטיים אליו. 

 

בניגוד לקידום רגיל בגוגל (הידוע פשוט בתור "קידום אתרים" או SEO), המודעות בקמפיין הממומן מופיעות הישר לאחר שהן עוברות את האישור של גוגל ואין צורך לחכות עד שהאתר יטפס במעלה תוצאות החיפוש. כל זאת בהנחה שהמחיר שנקבע עבור כל לחיצה עובר את הסף הנדרש להופעה בעמוד הראשון. כמו כן, ככל שהמודעה איכותית יותר, כך המחיר עבור כל לחיצה יורד והיא מופיעה במקום גבוה יותר.

 

מחקר מילות מפתח

 

מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון והחשוב ביותר של כל קמפיין פרסום מוצלח בגוגל. בשלב זה בודקים מהם החיפושים הפופולאריים ביותר בקרב הגולשים ומצמידים אותם לכל מודעה ומודעה.

 

כל ביטוי חיפוש ידוע בז'רגון המקצועי כמילת מפתח, גם אם הוא עצמו מורכב ממספר מילים. באופן כללי, חשוב לבחור במילות מפתח שמצד אחד אינן מאוד תחרותיות (ולכן יקרות מאוד), אך מצד שני, יש להן מספיק נפח חיפוש. בנוסף לכך, וכפי שנראה בהמשך, חשוב לבחור במילות מפתח כמה שיותר מדויקות ולא בהכרח במילות המפתח הפונות למכנה המשותף הנמוך ביותר.

 

יחס המרה והנעה לפעולה

 

כאמור, כל מודעה יכולה להפנות לאתר האינטרנט של העסק או דף מיוחד הנוצר עבור הקמפיין וידוע בתור דף נחיתה (מכיוון שהגולש "נוחת" מגוגל ישירות אליו). לדף נחיתה יש מבנה דומה לזה של פרסומת בעיתון או כרזה על גבי לוח מודעות, אך מלבד מסר שיווקי המלווה בתמונה או וידאו, הוא כולל לרוב גם טופס ליצירת קשר בו המשתמש משאיר שם, דואר אלקטרוני או מספר טלפון.

 

 

כאשר המשתמש ממלא ושולח את הטופס, הרי שהוא הומר מסתם "עוד גולש" ללקוח פוטנציאלי, ולכן היחס בין כמות הלחיצות על המודעה או מספר המופעים המלאים של העמוד (חלק מן הגולשים שמגיעים לעמוד ויוצאים ממנו מיד) נקרא בשם יחס המרה.

 

העלאת יחס ההמרה יכולה להיעשות בכמה דרכים, אך לרוב בוחרים להתמקד קודם כל בסלוגן או האלמנטים השונים בדף שהמטרה שלהם היא ליצור הנעה לפעולה אצל הגולש. האלמנטים האלו לא חייבים להיות בהכרח פסקאות טקסט וגם לצבע ואפילו למיקום של כפתורים שונים בדף שלהם יש בסופו של דבר השפעה על יחס ההמרה. 

 

טכניקה נוספת להעלאת יחס ההמרה מתבצעת באמצעות סגמנטציה של עמודים שונים באותו הקמפיין, כך שכל מודעה תפנה אל קהל יעד אחר (לדוגמה, גיל, מגדר, מקום מגורים וכו') ותתבסס על מילות מפתח כמה שיותר מדויקות.

 

מערכת Adwords אף מאפשרת לזהות גולשים שכבר ביקרו באתר שלנו ואנחנו יכולים להציע להם הצעה מיוחדת כאשר הם צופים במודעה שלנו באתר אחר או בגוגל.

 

ניתוח וזיהוי של נקודות חולשה בקמפיין

 

שיווק נכון באדוורדס מתבסס על לימוד וניתוח של נקודות תורפה בקמפיין על מנת למקסם את יחס ההמרה ולצמצם עלויות. לדוגמה, האם יש לנו מילות מפתח יקרות מאוד שלא מביאות לנו המרות, או שאולי אנחנו נמצאים במקום נמוך מדי וצריכים לשפר את איכות המודעה על מנת להעלות אותה למעלה? (האיכות נקבעת בין היתר לפי הרלוונטיות של המודעה לעמוד אותו היא מפרסמת וכמות הלחיצות יחסית לסך כל החשיפות).

 

במקרים בהם הקמפיינים שלנו מובילים לאתר האינטרנט בו המשתמש יכול לעבור במספר נתיבים על מנת להתקדם, רצוי גם להשתמש במערכת הפנימית של גוגל לניתוח תנועה הידועה בתור גוגל אנליטיקס. גוגל אנליטיקס מאפשרת לנו לראות נתונים אודות הגולשים כגון משך השהייה שלהם באתר, מספר העמודים שצפו בהם, כמה מהם ביקרו בו יותר מפעם אחת וכך הלאה.

 

המערכת יכולה גם להבדיל בין גולשים שהגיעו מהתנועה הרגילה בגוגל (התנועה האורגנית) ובין כאלו שהגיעו מן המודעות, כך ששינויים בדפוסי ההתנהגות שלהם יכולים ללמד אותנו עד כמה ממוקד קהל היעד שהצלחנו להביא באמצעות הקמפיין לעומת הקהל הרגיל. בנוסף לזאת, בתוך Analytics אפשר לקבוע יעדים כמו הגעה לעמוד מסוים, הורדה של קובץ או שליחת טופס, ולהשתמש ביעדים האלו חזרה בתוך Adwords על מנת לחשב את אחוז ההמרה ביתר קלות.

 

בכל אופן, חשוב להבין שבניית קמפיין מוצלח דורשת ניתוח ומעקב יומיומי מכיוון שהשינויים בשוק הם דינאמיים וגם המתחרים לא יושבים בשקט. במידת הצורך, ובמיוחד אם רוצים להריץ קמפיין עם תקציב גדול במיוחד (בו כל יום מבוזבז יכול לעלות מאות שקלים), מוטב לעבוד עם חברה מקצועית המתמחה בהרצת קמפיינים ממומנים בגוגל.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.