14 ספטמבר 2014 | מערכת StartIsrael
יוזמה- לפתח רכב עירוני למשפחה גדולה

אחת היוזמות הברוכות היא פיתוח רכב עירוני המיועד למשפחות גדולות. מאמר זה יסביר מהם המאפיינים של רכבים למשפחות גדולות ומהם הדברים החשובים אותם יש לקחת בחשבון טרם רכישת רכב שמיועד למשפחה גדולה.

אחת היוזמות הברוכות היא פיתוח רכב עירוני המיועד למשפחות גדולות. מאמר זה יסביר מהם המאפיינים של רכבים למשפחות גדולות ומהם הדברים החשובים אותם יש לקחת בחשבון טרם רכישת רכב שמיועד למשפחה גדולה.

 

רכבים משפחתיים גדולים

 

אם בעבר, משפחה ברוכת ילדים הייתה צריכה לקנות שני רכבים על מנת שתוכל להסיע את כל הילדים למקום מסוים בו זמנית, כיום יש פתרון לבעיה בדמות רכבים עירוניים משפחתיים. כאן מדובר על רכב 7 מקומות או 9 מקומות שמיועדים להסעת משפחה גדולה או קבוצות אנשים שונות. קנייה של רכבים אלו משתלמת יותר מאשר קנייה של שני רכבים קטנים, אם מבחינת המחיר של הרכב, ההוצאה הצפויה על הדלק והמאמץ הכפול של הנהיגה.

 

רכבים גדולים - חשוב לדעת

 

מאפיינים חשובים - יש לבחור רכב בעל 7 מקומות, רכב גדול מבחינת המרחב הפנימי של תא הנהג והנוסעים וזאת על מנת להבטיח נוחות מרבית. בנוסף, יש לוודא שאותו רכב בו אתם בוחרים חזק ויציב.

 

חסכון משמעותי - הוצאות הדלק והתחזוקה של רכב משפחתי אחד בדרך כלל קטנות יותר בהשוואה אל שני רכבים. חשוב לדעת שבחירת רכב דיזל יוזיל לכם בצורה משמעותית את ההוצאות לעומת סולר.

 

תא מטען - חשוב לוודא שהרכב אותו אתם בוחרים, הוא בעל תא מטען גדול, אליו ניתן להכניס מזוודות, את כל התיקים של הילדים, עגלות מקופלות ועוד.

 

נהיגה - חשוב לתרגל נהיגה ברכב גדול טרם מתחילים להעמיס את כל המשפחה ולצאת לטיול של סופשבוע בחלקים שונים של המדינה. פעמים רבות הנהיגה ברכב גדול שונה מאוד מרכבים משפחתיים קטנים ולכן צריך להתרגל.

 

עירוני- חשוב לוודא שמדובר על רכב גדול שמותאם לנסיעות עירוניות. רוב הרכבים הגדולים מסורבלים משום הגודל, וקשה מאוד להחנות אותם. היום, קיימות יצרניות שיזמו ייצור של מכוניות גדולות משפחתיות המתאימות גם לנסיעות בעיר.

 

רכב עירוני- מאפיינים

 

חשוב לדעת שהמכוניות אותן אנו הישראלים מכנים 'משפחתיות' נחשבים ביבשת אירופה כמכוניות משפחתיות קטנות. המכוניות המשפחתיות הגדולות, כלומר, אלו עם ה-7 מקומות ישיבה, מכונות אצלנו מיני-וואן. חשוב להבין שהמשפחתיות הרגילות שנמכרות בישראל מותאמות לשלושה נוסעים מאחור, כלומר, גם אם יש לכם שלושה ילדים וחבר או חברה שלהם מעוניינים להצטרף לנסיעה עירונית, הרכב אינו מותאם לכך. זוהי הסיבה שבגללה כל כך הרבה משפחות בישראל מעדיפות בשנים האחרונות לקנות רכבים משפחתיים גדולים שמאפשרים להם ליהנות מרכב נוח, בטיחותי ומרווח שיכול להסיע יותר משלושה ילדים מאחור.

 

בניגוד לרכבים המשפחתיים והמסורבלים של פעם, כיום הרכבים המשפחתיים ערוכים לנסיעות בתוך העיר. הדבר בא לידי ביטוי במגוון פתרונות אחסון, מושבים זזים או מתקפלים שנוח להוציא מהם את הילדים ולהחזיר אותם למושב במהירות, אביזרים מפנקים, מושבים מתקפלים מאחור, תיבת הילוכים אוטומטית, עיצוב הנדסי חיצוני שמאפשר חניה נוחה יותר מבעבר ומערכת מיזוג אוויר נפרדת לכל אחד מאגפי הרכב.

 

לסיכום, נכון להיום יש אפשרות לקנות רכבים משפחתיים עם 7 מקומות שמותאמים לנסיעות עירוניות ובינעירוניות ומאפשרים נוחות, בטיחות, חסכון בדלק ואפשרות להחנות את הרכב בצורה מהירה וקלה.

תגובות

1. אחד העם | 22 ספטמבר 2014

השיקולים המוצגים במאמר לא רלבנטיים להרבה מאוד משפחות גדולות

ההתלבטות היא בין 2 רכבים משפחתיים לבין רכב משפחתי+ גדול. מרבית המשפחות לא יכולות לוותר על הצורך בשני רכבים, במקרה הזה ההחלטה על גדול תלויה לרוב בגילאי הילדים ובמספרם. 4 ילדים מתחת לגיל 10מצדיקים רכישת רכב גדול. כמו-כן, מעל 4 ילדים מתחת לגיל 16 גם כן מהוים הצדקה לרכב גדול.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.