11 ספטמבר 2014 | מערכת StartIsrael
"הייתי מדריך סקי בקלאב מד באלפים...": קרן זווית עם לירון ורמן

פינה שבועית - "קרן זווית" : בכל שבוע נביא כאן אושיה חשובה ומעניינת בעולם היזמות. השבוע: לירון ורמן, הקים ומנהל את מעבדת החדשנות של סיטי בישראל.

השבוע:

 

לירון ורמן, הקים ומנהל את מעבדת החדשנות של סיטי בישראל.

 

מי האיש:

לירון ורמן, 41, מתגורר בהוד השרון עם אישתו שני ושלושת בנותיו יובל (5), שחר (3) ונועם (2). הקים ומנהל את מעבדת החדשנות של סיטי בישראל – מרכז פיתוח שנפתח במהלך 2011 בשיתוף עם המדען הראשי ומשרד האוצר. במרכז מפתחים פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים עבור הבנק ולקוחותיו בעולם ומטרתו להוות חוד חנית של תעשיית הטכנולוגיה הפיננסית (Fintech) בארץ. המרכז יוזם פרוייקטים שונים בתחום המובייל, מערכות מסחר מתקדמות ומנועי סיכון, ומנהל את מעבדת הביג דאטה מהגדולות בארץ. בין היתר, מפעיל המרכז תוכנית אקסלרטור התומכת בחברות סטארטאפ ישראליות בתחום הפינננסים.

 

ללירון ניסיון של מעל 12 שנים בתחום ניהול טכנולוגיה פיננסית והינו בעל תואר ראשון ושני במתמטיקה מהטכניון, תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. לירון הינו גולש סקי מגיל 5, חובב אופרה ופירסם מאמרים בתחום תורת המשחקים.  

 

מה השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

 

הייתי מדריך סקי בקלאב מד באלפים ובין השאר הציעו לי להצטרף לנבחרת ישראל בסקי.

 

הכניס אותי לפורטפוליו (מי פתח לך את הדלת לתעשייה?):

 

אורן זינגר שהכניס אותי לסופר דריבטיבס על אף זה שלא ידעתי לתכנת בכלל. האמת שאין לי מושג למה הוא עשה את זה, אבל זה עבד.

 

מסתובב בכנסים:

 

לא מת על זה...

 

איך נראה יום עבודה שלי:

 

אני אוהב לקום מאוחר, לצערי זה לא אפשרי. כשאני מתעורר אני אוהב לתרגל יוגה ולרכב לעבודה על האופניים. אני מגיע בשמונה וחצי למשרד ועד שש וחצי יש לי רצף של פגישות שעיקרן עוסק בפרויקטים עליהם אנחנו עובדים במרכז. מאחר ואני עובד בחברה גלובאלית וכידוע, "הכסף אף פעם לא ישן" העבודה דורשת זמינות והענות מסביב לשעון. למרות זה, חשוב לי להקדיש זמן לחיים האישיים שלי ולא לוותר על הנאות מחוץ לעבודה גם אם אני נאלץ לדחוס אותם לכוס בירה אחת בשעות פחות קונבנציונאליות.

 

רגע בקריירה שאתה שמח עליו ורגע אחד שאתה מצטער עליו:

 

במהלך עבודתי בסופר דריבטיבס הוצעה לי משרה אטרקטיבית בחברה אחרת כאלגורתימאי עיבוד תמונה. הודעתי כבר למעסיקי שאני עוזב, חתמתי בחברה האחרת ואז, רגע לפני שעזבתי , סופרדריוויטיס הציעו לי להישאר ולהיות מנהל פיתוח בחברה. החלטתי להישאר כי הבנתי שעבודה עם אנשים ביומיום מעניינת אותי יותר מאשר בפיתוחים עצמאיים ובשורה התחתונה: It’s all about people.

 

הציעו לי להיות שליח של הסוכנות במנהטן וסירבתי. לפעמים בביקורים שלי בניו יורק אני חושב כמה מעניין היה לחיות בעיר כזו גדולה שלא נחה לרגע.

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום: 

 

לקום בכל בוקר ולראות את התרומה האדירה לתעשייה הישראלית של המרכז שהיתה לי הזכות להיות שותף בהקמתו. סיטי לקחה את תחום הטכנולוגיות הפיננסיות בשלב מאוד בתולי בארץ והיום מהווה שחקן מוביל בתחום.

 

טיפ ליזמים:

 

חיה את היום ולא את האקזיט. הסיכוי לאקזיט הוא קטן מאוד, ואם לא תיהנה מהדרך, מהעבודה ומהאתגרים העומדים בפניך, אני חושש שהסיכוי לאקזיט עוד יותר קטן. מעבר לכך, הדרך בהקמה של חברת ענק מאפס והובלתה עד למעמד של מובילת שוק (דוגמת טבע) היא מרתקת ומשאירה חותם אמיתי יותר מאקזיט, גדול ככל שיהיה.

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים:

 

יזמים שומרים על סודיות מוחלטת בנוגע לרעיון שלהם במקום להתייעץ ולדבר ככל שרק אפשר עם לקוחות פוטנציאלים. התוצאה? פתרונות שמחפשים בעיות.

 

תחומים שיעשו את זה השנה ובגדול:

 

1.     מערכות מתקדמות לניתוח אופציות

2.     Wearable Technology

3.     פיתוח אפליקציות מובייל לעולם הפיננסי המקצועי

4.     ואיך אפשר כמובן בלי סייבר סקיוריטי

 

מה ההומפייג' שלך?

 

SoundCloud – כי החיים מוזרים בלי מוסיקה

ValleyWag – כי זה תמיד מעלה לי חיוך...           

 

דברו אליי:

[email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.