25 נובמבר 2014 | מת'יו טורן
שלושה ספרים מומלצים עבור נשים יזמיות

ישנן ספריות שלמות המלאות בספרים המכסים את תחום היזמות עבור כולם. ספרים אלו נכתבו על ידי נשים חכמות ומצליחות אשר חולקות את החוויות האישיות שלהן בתחום היזמות, הן במישור הכללי והן במישור הייחודי כנשים, לטובת הנשים שנכנסות לתחום. העצות שם נהדרות, וכל מי שיקרא את הספרים ירוויח.

עכשיו זה הזמן להגיד שאני לא יזמית, אלא יזם. עם זאת, קראתי אינספור ספרים על יזמות ומנהיגות עסקית נכונה. זה הוביל אותי לטעום ולקרוא הרבה ספרים טובים, כולל שלושה אשר מכוונים לנשים שהולכות לכיוון היזמות. הייעוד של הספרים הללו לא מנע ממני לרצות לקרוא אותם.

 

ישנן ספריות שלמות המלאות בספרים המכסים את תחום היזמות עבור כולם. ספרים אלו נכתבו על ידי נשים חכמות ומצליחות אשר חולקות את החוויות האישיות שלהן בתחום היזמות, הן במישור הכללי והן במישור הייחודי כנשים, לטובת הנשים שנכנסות לתחום. העצות שם נהדרות, וכל מי שיקרא את הספרים ירוויח.

 

1. Ladies Who Launchמאת ויקטוריה קוליגאן, בת' שונפלד ואיימי סוויפט.

 

שלוש יזמיות חולקות את החוויה של להיות אישה בעולם היזמות. זהו ספר מעורר השראה על הרוח הנשית הבלתי מנוצחת המשלב עצות כיצד להריץ את הרעיון שלכן ולבנות עסק. התוכן מחולק לפרקים וקל לקריאה, מכיל שלבים ברורים קלים לביצוע.

 

הספר יצא בעקבות האתר שהקימו ויקטוריה ובת', Ladies Who Launch, שאותו הן הרחיבו לתוכנית חממות טכנולוגיות, המספקות הדרכה, מבנה והתמחות עבור נשים המעוניינות להקים עסק אך לא בטוחות כיצד להתחיל.

 

 

מאז השקת האתר והוצאת הספר, הגבירות הללו המשיכו לחיות את אורח החיים שהן מסבירות עליו במומחיות. ויקטוריה משיקה את האתר ולאחרונה כתבה את הספר האחרון שלה,Dream It, Launch It, Live It. בת' השיקה וייסדה מספר סטארטאפים. האחרון שלה היה Launch Time, אשר עוזר לעסקים מתחילים ולמשקיעים בהשקות מסחריות אלקטרוניות. ואחרונה חביבה, מנהיגת החממות הטכנולוגיות של לוס אנג'לס, איימי סוויפט (והיום איימי סוויפט-קרוסבי), החלה את תכנית הרשת היזמית שלה, Smarty.

 

 

2. Shark Tales: How I turned $1000 into a Billion Dollar Business , מאת ברברה קורקורן.

 

אולי אתם מכירים את ברברה מההופעות של ב-Shark Tank, אבל יש לה הרבה יותר מה לשתף מאשר רק העסק שלה ועצות ההשקעות שלה עבור היזמים שעומדים מול השופטים בטלוויזיה.

 

ברברה היא סיפור סינדרלה אמיתי, אשר הפכה ממלצרית לטייקון נדל"ן, הכל בזכות הלוואה בסך 1000$ שחבר שלה נתן לה. העבודה הקשה שלה מעוררת השראה, וסיפור החיים שלה הוא שיתוף כן וישיר של החוויות שלה כאשת עסקים בזכות עצמה. בספר יש עצות מעשיות והרבה על כיצד גם אתם, יכולים לפלס את דרככם להצלחה.

 

3.  Lean In: Women, Work, and the Will to Lead , מאת שריל סאנדברג.

 

מי עדיף על פני מנכ"לית פייסבוק כדי להיכנס לראש, לנתונים ולאפשרויות העומדות בפני נתיב הקריירה של האישה? הספר הוא לא רק עבור יזמים, אלא הוא כל כולו על מה שצריך כדי להוביל, ולמה עולם העסקים צריך יותר נשים בתוכו. על אף שהיא מיליארדרית ובוגרת הרווארד, מנכ"לית עוצמתית (אשר עוררה פרשנויות סותרות לגבי הנחות היסוד שבספר שלה), יש אותנטיות בכתיבה שלה. היא מכניסה נתונים ומגבה אותם בסיפורים מתוך חוויות חייה.

 

יש הרבה החלטות קשות שנשים מתמודות איתן בצורה ייחודית כיזמיות וכמנהיגות: קריירה וילדים, משפחה ועסקים. שריל פותחת דיון על כולן. זו קריאה מאוד מומלצת, ואולי תמצאו את עצמכן מפנימות את העצות שלה עבור נתיב היזמות והרפתקת המנהיגות שלכן.

 

                         

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.