10 דצמבר 2014 | גלעד בכר
איך לעקוף את כללי אפל לקדימון וידאו ולהישאר בחיים

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה IOS8 הביאה עמה שלל חידושים ושינויים מרגשים עבור מפתחי אפליקציות ומשווקיהן. אחד החידושים בהם דובר רבות הינו האפשרות להעלות לעמוד האפליקציה קדימון וידאו בן 15-30 שניות, בו תציגו את נפלאות המוצר באופן המוחשי והמבדר ביותר שיש. מדובר ביישום חדש יחסית, המחלחל אל תהליך שיווק האפליקציות בקצב הולך וגובר.

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה IOS8 הביאה עמה שלל חידושים ושינויים מרגשים עבור מפתחי אפליקציות ומשווקיהן. אחד החידושים בהם דובר רבות הינו האפשרות להעלות לעמוד האפליקציה קדימון וידאו בן 15-30 שניות,  בו תציגו את נפלאות המוצר באופן המוחשי והמבדר ביותר שיש. מדובר ביישום חדש יחסית, המחלחל אל תהליך שיווק האפליקציות בקצב הולך וגובר.

 

אולם, היות ואפל היא עדיין אפל, אין חידושים בלי מגבלות. הפעם מציגה החברה סדרת המלצות להכנת סרטון וידאו ראוי ומושקע, כשלצדן מספר כללים נוקשים יותר בהם על המפתחים לעמוד על מנת שסרטון הווידאו יאושר ויועלה לאפסטור. לשם שינוי, לא מדובר במספר רב מדי של דרישות, מדובר בכל זאת במכשול בדרכם  של מפתחים ומשווקים.

 

שתי המגבלות המשמעותיות ביותר עמן מתמודד המפתח הן כדלקמן:

 

1. על הצילום להישאר "בתוך האפליקציה" – משמע, להציג פעולות כשהן מתרחשות באפליקציה עצמה ללא צילומים מעבר לכתף, בהם יוצגו משתמשים כשהם מחזיקים את הטלפון, למשל.

 

2. כשמדובר במשחקים, יש להקפיד שעיקר הסרטון יציג פעולות אותן מבצע השחקן במשחק עצמו, בניגוד לקטעי וידאו במשחק (cutscenes) אשר נועדו לקדם את העלילה אך אינם מהווים זמן משחק אמיתי.

 

היות ומדובר בטריטוריה בלתי מוכרת, חוששים מפתחים לסטות מכללים אלה. חשש זה מתעצם כשמבינים את מידת ההשקעה אותה דורש סרטון איכותי. אולם, מבדיקה שערכנו עולה כי יש מי שפורץ את הדרך ומכופף את הכללים ללא חשש. ברשימה הבאה נציג בפניכם דוגמאות לאפליקציות שהצליחו לייצר קדימון וידאו שקיבל את האישור הנכסף, על אף שאינו עולה בקנה אחד עם דרישותיה של אפל. 

 

 

1. Magisto

 

מדובר באפליקציה לעריכת וידאו המציגה סרטון מוצלח ונעים לצפייה, אשר מתרחש כולו מחוץ לאפליקציה. בסרטון תוכלו לראות דוגמא יפה לחריגה מהכללים שראינו בסרטונים נוספים. הקדימון מציג אצבע המחליקה בין מסכי האפליקציה השונים, מה שככל הנראה לא מפריע לבודקי חברת אפל מספיק כדי לפסול את הסרטון:

 

 

2. Lovoo

 

אפליקציית שידוכים בסגנון טינדר, שחרגה בקדימון בשני אופנים: ראשית, בדומה למג'יסטו, גם כאן תראו את הסרטון כולו מצולם מחוץ לאפליקציה. שנית, לקראת סוף הסרטון מוצגים צילומי אווירה חמודים, שכל קשר בינם ובין הכללים של אפל מקרי בהחלט:

 

 

 

3. Samba

 

אפליקציה המאפשרת לשלוח וידאו ולצפות בתגובות חברים בזמן אמת. בדומה לסרטונים אחרים, גם כאן מתרחש כל הסרטון מחוץ לאפליקציה עצמה, כאשר הוא מציג את המכשיר על רקע צבעוני, מראה אצבע המפעילה את האפליקציה ואף מציג לרגע קט דמות ישובה לצד מחשב נייד, מה שמהווה חריגה מעניינת יותר. נציין כאן כי בסרטון המקורי (המופיע כאן) הציגה החברה צילום ארוך יותר של שחקנית המקבלת וידאו באפליקציה, קטע שנערך לצורך הצגת הסרטון באפסטור. לא ברור אם שינוי זה נעשה במטרה לקצר את הסרט או כדי לחרוג קצת פחות מהכללים:

 

 

4. Dance party

 

טוב, כאן מדובר בחריגה הכי חמורה ומלאת תעוזה שנתקלנו בה, שכן מפתחי האפליקציה לריקודים מסונכרנים מציגים צילומי חוץ בהם רוקדים המשתמשים בסלון, ובאופן כללי חורגים מהכללים ללא בושה. לא ברור איך עברה האפליקציה את מסננת אפל, בייחוד לאור העובדה כי עוד לפני שלחצנו על הסרטון לצפייה באפסטור, כבר ניתן היה להבחין בצילום שאינו עומד בדרישות:

 

 

5. iHookup

 

ייאמר לזכות מפתחי האפליקציה הזו, המיועדת לשידוכים קלילים למטרות סטוצים, שהחריגה שלהם מהכללים היא רומנטית באופן מפתיע. הסרטון כולל, נוסף על צילומי האצבע המעבירה מסכים בהם דנו כבר, אף צילומי דייטים חמודים. זאת למרות שלא בדיוק בשביל זה הורדתם את האפליקציה, נכון?

 

6. Max Axe

 

משחק מגניב שמציג סרטון ובו קליפ אנימציה מושקע שלא בדיוק מתרחש בתוך המשחק עצמו. לא ספרנו את השניות, אבל ניכר כי הדרישה להתמקד רק במשחק לא בדיוק התמלאה כאן (הלינק המצורף מציג צילומים ארוכים יותר, בפועל מדובר בפחות "זמן משחק" וחריגה חמורה קצת יותר) : 

 

 

ניתן לסכם ולומר כי הצהרות לחוד ופסילות לחוד. אפל כנראה תאשר לכם סרטונים קצת יותר מקוריים ותאפשר לצאת טיפה מהקווים. קשה להאמין, אנחנו יודעים. ייתכן ומדובר במקרים ספורים של בודק לא מרוכז או במצב רוח מרומם במיוחד, או בשלב נוסף בתרגילי הגמישות שמפגינה אפל לאחרונה. כך או כך, יש מי שישכיל לקפוץ על ההזדמנות ולקדם את האפליקציה שלו באמצעות וידאו מעניין ומקורי, גם אם לא לגמרי ממושמע. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.