17 יוני 2015 | מערכת StartIsrael
לאן עולם הרכב הולך לקראת 2020?

חשבתם שיצרניות הרכב הן שמרניות וההתקדמות בתחום הזה היא איטית? אתם די צודקים. שינויים גדולים באמת עדיין לא ממש התרחשו, מלבד פיצ'רים חביבים כמו חיישני נסיעה לאחור או מסכי מולטימדיה במקום רדיו מיושן, שלצד ההתקדמות הטכנולוגית בשאר התחומים נראים חדשניים כמו הטלוויזיה הצבעונית הראשונה.

 

חשבתם שיצרניות הרכב הן שמרניות וההתקדמות בתחום הזה היא איטית? אתם די צודקים. שינויים גדולים באמת עדיין לא ממש התרחשו, מלבד פיצ'רים חביבים כמו חיישני נסיעה לאחור או מסכי מולטימדיה במקום רדיו מיושן, שלצד ההתקדמות הטכנולוגית בשאר התחומים נראים חדשניים כמו הטלוויזיה הצבעונית הראשונה.

 

הדברים הגדולים באמת בעולם הרכב קורים ממש לאט, אבל אנחנו כבר קרובים אליהם יותר מאי פעם. מכוניות חשמליות הן כבר בגדר מציאות, לא תמיד הכי מוצלחות אבל בהחלט מדובר בהתקדמות לא קטנה שעוד ממשיכה בהתהוות שלה. מסכי המולטימדיה הנחמדים שמקשטים את הרכבים החדשים הם רק יריית הפתיחה למה שעוד מחכה לנו, בדמות לוחות מחוונים דיגיטליים (סוף סוף!) ועוד הרבה יותר מאלו.

 

הנה 5 טכנולוגיות מתקדמות שיקרו כבר ב-2020 ברכבים שלנו.

 

1. נהג אוטומטי.

 

כן, הדבר הזה הולך לקרות. הטכנולוגיה של נהג אוטומטי כבר קיימת, אך אינה נמצאת עדיין בשימוש כיוון שעדיין העלויות שלה גבוהות בשביל להתאים לייצור המוני. מלבד זאת, כנראה שייקח הרבה יותר מ-5 שנים עד שמכוניות תוכלנה לנסוע באופן אוטומטי לחלוטין, אך הבשורה הגדולה היא שב-2020 כבר יהיו מכוניות שיסעו ללא פיקוח אנושי ובשלב זה עוד רק בתנאים מסוימים כמו דרכים מהירות צדדיות שאינן מציבות אתגרים גדולים מדי עבור הרכב. זה, כמובן, כדי שיהיה לנו למה לצפות גם אחרי 2020.

 

2. מערכת עוקפת נהג.

 

מערכת הבלמים של ימינו כבר מסוגלת לעצור את הרכב בעצמה גם ללא פקודה מהנהג במידה וקיימת בעיה. אך ב-2020 הרכבים שלנו כבר יוכלו לקבל החלטות על דעת עצמם אפילו אם הנהג יחליט אחרת. כלומר, רכב יהיה מסוגל לבלום אף על פי שהנהג ידרוך את דוושת הגז. הדבר דומה למדי לנהג האוטומטי, אם כי במערכת הזאת הרכב מקבל החלטות באופן פעיל והטכנולוגיה למעשה נותנת להחלטת הרכב קדימות על פני החלטת הנהג האנושי.

 

3. זיהוי ביומטרי.

 

רכבים ללא מפתח כבר יש. אבל זה ממש לא נעצר כאן. ב-2020 כבר תהיה האפשרות לנעול, לפתוח ולהניע את הרכב באמצעות זיהוי ביומטרי של טביעת אצבע של בעל הרכב. הדבר הזה יהיה פריצת דרך משמעותית בכל מה שקשור לביטחון הרכבים, אם כי סביר להניח שיגרום גם ללא מעט בעיות- האם ניתן יהיה לזהות מספר משתמשים ברכב, כאשר מדובר ברכב משפחתי, למשל? או בני זוג שמשתמשים באותו רכב ועוד. הבעיות הללו מן הסתם תיפתרנה, ובהחלט ניתן לומר שמדובר בפיתוח מדהים.

 

4. אפליקציות Connected Cars.

 

זה דבר שמתרחש כבר עכשיו ובהחלט יביא לשינוי משמעותי בחוויית הנהיגה והנסיעה ברכב. המשמעות של הרכב המחובר היא למעשה הפיכתו של הרכב לחלק מהסביבה הדיגיטלית והמרושתת שלנו כיום. לכולם יש סמארטפונים, רוב האנשים מקושרים דרך מספר מכשירים לרשת האינטרנט ולעולם העסקים- למה שהרכב לא יתחבר גם? למה שנמשיך להפעיל את ווייז דרך הסמארטפון אם אפשר דרך הרכב עצמו? מלבד החיבור לעסקים ולשימושי הנהיגה, באמצעות האפליקציות הללו הרכב ישמש גם כסביבה בידורית על מנת להנעים יותר את הנסיעה. רדיו? זה כל כך ניינטיז. הרכבים המחוברים הם העתיד, והם כאן.

 

שימו לב, ליזמים ישראלים ניתנת בימים אלו ההזדמנות להיכנס לעולם הרכב המחובר. ענקית הרכב יונדאי הכריזה על תחרות מדהימה לפיתוח אפליקציות Connected Cars שההרשמה אליה היא ממש עכשיו. שלוש ההצעות הזוכות יזכו במענקים כספיים עד 100,000 ₪, עבודה בחממת פיתוח במתחם החברה וליווי מלא של יונדאי לפיתוח האפליקציה. מומלץ!

 

5. מוניטור פעימות לב.

 

לפי יצרניות רכב כמו פורד ומיצובישי, עד 2020 כבר יהיו ברכבים משובים עם חיישנים לזיהוי ומדידה של פעימות הלב, כך שניתן יהיה לקבל מידע לגבי מצב בריאותו של הנהג בזמן שהוא נוהג ברכב. המושבים ייבנו על מנת להתאים את עצמם לנוחות מקסימלית עבור הנהג וימדדו את קצב פעימות הלב על מנת להבטיח נסיעה בטוחה באמת.

כל הדברים הללו הם בהחלט התקדמויות משמעותיות ביותר ואנחנו צועדים אל עבר עתיד מזהיר במיוחד בעולם הרכב. נקווה שכל התוספות האלו יפחיתו לכדי אפס את מספר תאונות הדרכים ושאכן, כמו שצופות התחזיות, הן יגרמו לסביבת נהיגה בטוחה הרבה יותר.

 

לתחרות I WAY ניתן להירשם כאן עד 30.6.15.  

 

 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.