5 יולי 2015 | מיכאל מזרחי
שבעה עקרונות חשובים עבור מנהל אקסלרטור

ביום חמישי הקרוב יסתיים המחזור הראשון של תוכנית ההאצה AtoBe בעזריאלי מכללה להנדסה בירושלים באירוע Demo Day חגיגי

 

ביום חמישי הקרוב יסתיים המחזור הראשון של תוכנית ההאצה AtoBe בעזריאלי מכללה להנדסה בירושלים באירוע Demo Day חגיגי. רמת ההתרגשות האופפת אותי, כהוגה התוכנית וכמלווה אותה מיום היותה חלומות וקירות גבס, מזכירה חווית התרגשות של ילדות נשכחת. אירוע הסיום של המחזור הראשון הוא גם נקודת ציון עבורי, בדיוק כמו ילד שעולה כיתה עם תעודה וציונים וארגז כלים עמוס בדברים חדשים שלמד, כך גם אני יודע קצת יותר היום על ניהול אקסלרטור.

 

אז בתום מחזור ראשון, מה מכיל ארגז הכלים שלי? הנה שבעה עקרונות חשובים שאני גיליתי

 

1. קהילה תומכת

 

הצלחת האקסלרטורים, ההאבים ומרחבי העבודה המשותפים שהם חלק מה ecosystem כולו, תלויה במידה רבה ביחסים מפרגנים בין כל הגורמים. כשם שהכימיה עם ובתוך הצוותים בתכנית ההאצה חיוניים להצלחת האקסלרטור.

 

2. שיתופי פעולה

 

המפתח להצלחה בכל קנה מידה, הם שיתופי פעולה המבוססים על ידע מצטבר וניסיון. כל יזמה, תכנית ואירוע – מדמו דיי ועד off the record  ייהנה ממכפיל כוח, עם שיתוף פעולה מתאים. גם שיתוף בהנחות יסוד בתכניות ומתודות עם תכניות עירוניות נוספות, ישדרג כל תכנית אקסלרציה.

 

3. הדדיות

 

הקיום של תכנית ההאצה כחלק מכלל ה ecosystem, תלוי ביחסים הדדיים והיזון חוזר: עם הרשות המקומית והעירייה, שותפים אחרים במרחב היזמי, מנטורים, נותני שירותים, אנשי תוכן וכמובן גם היזמים המשתתפים בתכנית האקסלרציה.

 

4. למידה בתנועה

 

אקסלרטור, כשמו כן הוא – מאיץ - הכל מהיר ותוך כדי תנועה ויש מעט מאוד זמן לשלב האינקובציה. אסור לפחד מזה ואין מה להילחם בזה – זהו חלק מהכיף של עולם היזמות. בעולם כזה טעויות חייבות לפנות את מקומן להתנסויות.

 

5. אפקט מדבק

 

זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל זו האמת – חייבים להאמין בחזון ובדרך ויותר מזה – חייבים להתלהב. רק ככה יוצרים את האפקט המדבק שרותם למשימה בצורה כל כך מוצלחת את השותפים לעשייה מחד ואת היזמים בתכנית מאידך.

 

6. תמיד יש עוד מקום

 

ללמוד, להשתפר, לעודד שיתופי פעולה, לטפח יוזמות. בקיצור - למלא את ארגז הכלים שאף פעם אינו חדל מלהתמלא.

 

7. מכונת קפה טובה. וכל מילה נוספת מיותרת.

 

ברמה האישית, אני חושב שהקמת התוכנית שיקפה החוצה רצון שלי לעבור אקסלרצייה בעצמי, לספוג את התכנים והחוויה ולהיות חלק ממנה אבל גם רצון לעבור מסע בהאצה – להספיק, להשתנות, לקשור קשרים, בצורה עוצמתית יותר, אפקטיבית יותר מהירה יותר. וללא ספק, אם הדרך היא העיקר זה מרגיש כמו הצלחה כי זו הייתה אחלה דרך.

 

אנו מצפים לדמו דיי ביום חמישי הקרוב וגם למחזור הבא שיפתח בספטמבר, ועתיד להיות מסע מרתק לא פחות.

לחצו כאן להרשמה למחזור #2

 

  

תגובות

1. גלעד | 12 יולי 2015

כל הכבוד!

מיכאל, עשית עבודה נהדרת בהקמת המאיץ שלכם! רמה ומקצועיו גבוהות ביותר!


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.