22 ספטמבר 2013 | לירון גליקמן
זיכרון גורלי: טכניקות להישאר זכירים בתוך ים של אנשים

עונת הכנסים בפתח ועמה המשימה: כיצד להישאר זכירים בין כל האנשים שפוגשים

 

האם השאלה הבאה מוכרת לכם: "הי אני רוני, נפגשנו אתמול בכנס, אתה זוכר אותי?". בוודאי הייתם בצד השואל או בצד הנשאל ואף בשניהם.

 

עונת הכנסים שבפתח מביאה איתה מפגשים עם גורמים שונים ובהם מגולמות הזדמנויות רבות. באירועים כאלו הצורך להישאר זכיר בעיני הצד האחר ולהתבלט בין ים של אנשים הוא חיוני.

 

ביום למחרת האירוע כשתפנו למשקיע שראיתם אתמול, עליכם לגרום לכך שהוא או היא יזכרו מי אתם מיד וייחסו לכם קונוטציה חיובית, וזאת בכדי להגדיל את הסיכויים לבנות קשר, לתאם פגישה ובכלל לייצר בכם עניין.

 

הנה כמה טקטיקות שיסייעו לכם להישאר זכירים בעיני אחרים:

 

1. הופעה בלתי נשכחת

 

המראה והלבוש שלכם מייצגים אתכם ומעידים עליכם ברמה לא מבוטלת. בנוסף לבחירת החולצה האלגנטית והנעליים האהובות, נסו להוסיף פריט שיעורר עניין בכם או שיהיה מושך, ייחודי ואפילו יוביל לשיחה.

 

כאשר תיצרו קשר עם האדם לאחר האירוע תוכלו להזכיר מי אתם בדיעבד, בעזרת פריטים ייחודיים שלבשתם.

 

לדוגמא: עניבה עם הדפס מיוחד ולא רגיל, פפיון או פרח בכיס ( כבר לא רואים כאלו... זו ההזדמנות שלכם להתבלט!) כובע, שעון מיוחד, צמיד או שרשרת עם תליון מעניין ובעל נוכחות שניתן לייצר עליו שיחה. שפם ( אם קיים כבר - זה עוזר).

 

לנשים, אמליץ גם על שרשרת בעלת נוכחות, סיכה מיוחדת, שילוב צבעים תואמים כדוגמת שמלה סגולה, תיק סגול ולק סגול שקופצים לעין יחד, ועוד.

 

2. הובילו את השיחה למחוזות זכירים ולא בנאליים

 

במהלך הסמול-טוק תשאפו לחתור לנושאים שסביר שאחרים לא העלו עם אותו אדם. שיחה על נושא לא צפוי תישאר זכירה מאשר שיחה על כמה האוכל היה טעים בארוחת הצהריים.

 

תחקיר הוא כלי עזר טוב: בדקו איזו דמות שרלוונטית לכם צפויה להגיע לאירוע וחקרו עליה. אפשר לעשות זאת גם באירוע עצמו בעזרת חיפוש גוגל מהיר. נסו למצוא נקודות עניין משותפות לכם וייחודיות כמה שניתן. הראו לאדם שחקרתם עליו, לרוב אנשים אוהבים לדעת שמתעניינים בהם.

 

3. תדאגו שיזכרו את שמכם

 

"שמנו הוא הצליל שאנחנו הכי אוהבים לשמוע", אמר פעם דייל קרנגי (Carnegie). ישנן מגוון טכניקות לסייע לאחרים לזכור את שמנו:

 

א. חזרה על שמנו היא הדרך הנפוצה ביותר: ציינו את שמכם לפחות שלוש פעמים במהלך השיחה - פעמיים בעת ההיכרות ובהמשך שלבו את שמכם בסיפור שמציג אתכם באור חיובי.

 

ב. ספרו על השם שלכם: אנשים זוכרים מידע טוב יותר באמצעות סיפורים. ספרו מהו מקור השם שלכם או העלו סיפור משעשע שקשור בשמכם, אולי טעויות נפוצות הקשורות בו וכדומה.

 

ג. השתמשו בדמות מוכרת עם שם זהה: שמם של לא-מעט אנשים זהה לשמן של דמויות ידועות בסביבתם המקצועית, אישית או לאומית. חשבו על דמות עם שם זהה לשלכם ובעלת קונוטציה חיובית. ציינו ששמכם זהה לה והוסיפו הקשר קליל. משפט קליל ואף הומוריסטי יסייע לזכירת שמכם. לדוגמא: "היי, קוראים לי שרי, כמו שרי אריסון אבל אני לא עשירה כמוה".


4. השאירו אחריכם פריט ייחודי

 

דרך מצויינת להישאר זכירים היא לתת פריט עם טוויסט. הנה כמה רעיונות מעניינים שנתקלתי בהם:

 

* כרטיס ביקור ייחודי: הכרתי אדם שהוסיף לכרטיס שלו מדבקת "מד רגש" שמשנה את צבעה כשמניחים עליה את האצבע. על הכרטיס לצד פרטיו, מודפס מדד המסביר את המשמעות הרגשית של כל צבע.

 

כרטיסי ביקור של חברת Moo* ניתן לייצר כרטיסי ביקור עם תוכן זהה אך בצבעים שונים ולתת לאדם שמולנו לבחור כרטיס ביקור בצבע שהוא מעדיף.

 

* נציג מרפאת פריון נתן לי במתנה עט שחלקו העליון מלא במים בהם צפים ביצית וזרעונים.

 

* דיסק און-קי ממותג ומעוצב בצורה ייחודית הקשורה לחברה שאנחנו מייצגים.

 

עכשיו תורכם לשתף: כיצד אתם דואגים להישאר זכירים? שיהיה בהצלחה!

 

 

תגובות

1. אורן | 18 אוקטובר 2015

לילך מתגובה 2- זוכרים אותך ולא לחיוב, כי ממעשייך מקבלים רושם של אדם מטורלל


2. דורון יניב ייעוץ עסקי שיווקי | 24 ספטמבר 2013

צלמו אתכם יחד עם איש השיחה שלכם ושילחו לו את התמונה באס אם אס, ווטסאפ או מייל עם תזכורת מי אתם ומה אתם עושים

הוא לעולם לא ישכח אתכם (:


3. 2005 | 23 ספטמבר 2013

דיסק און-קי ממותג ומעוצב בצורה ייחודית הקשורה לחברה שאנחנו מייצגים.

מאיזה שנה הכתבה?


4. יחזקאל | 23 ספטמבר 2013

פפיון? באמת? רק ליצנים ושמרנים רפובליקנים אמריקאיים עונבים עניבת פרפר בשעות היום.

פרח לא שמים בכיס אלא בדש המעיל וגם זה רק בשעות הערב באירועים חגיגיים. בשעות היום על דש המעיל אפשר לענוד סיכה עם שם החברה בלבד. בכיס העליון של הז'קט שמים מטפחת משי, pocket square ואיתה אפשר קצת להתפרע, רק אסור שהיא תהיה חלק מסט עם העניבה.

אני מקווה שהביצית והזרעונים לא אמיתיים.


5. לירון גליקמן | 23 ספטמבר 2013

תודה על התגובות!

תודה אמיר, לילך וסבטלנה.
לילך- טיפים מצויינים! הרעיון של תמונה ומשלוח או תיוג שלה הוא מעולה בכדי להשאר זכיר, וגם ״ההקשבה הפעילה״ - באמת להגיב ולהתייחס למה שאחרים אומרים הוא משהו שמבליט . תודה ששיתפת!


6. אמיר כהן | 23 ספטמבר 2013

לירון גליקמן עשית כתבה מעולה!


7. לילך איילה שמואלי | 23 ספטמבר 2013

משפט שהולך איתי לכל מקום "נופך,שלופך, פופך והופ!!אור מגרש את החושך"

אני דואגת להגיד דברים יוצאי דופן, מצלמת ושולחת אח"כ תמונה או מעלה באישור עם תיוג, שמה לב לפרט אצל בן השיחה ומדגישה כי הסב את תשומת ליבי, מפרגנת לפרט קטן אצל הזולת, מחייייייככככת המון וצוחקת, אנשים זוכרים את זה.


8. סבטלנה | 23 ספטמבר 2013

מחשוף גם יעשה את העבודה ?


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.